Розподільчі електричні мережі для живлення електротранспорту
Спеціальність: Системи відновлюваної енергетики та електромобільність
Код дисципліни: 7.141.12.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів
компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
• уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення;
фахові компетентності:
• Здатність застосовувати отримані теоретичні знання, наукові і технічні методи для вирішення науково-технічних проблем і задач електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
• Здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
• Здатність досліджувати та визначити проблему і ідентифікувати обмеження, включаючи ті, що пов’язані з проблемами охорони природи, сталого розвитку, здоров’я і безпеки та оцінками ризиків в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
• Здатність керувати проектами і оцінювати їх результати;
• Здатність оцінювати показники надійності та ефективності функціонування електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних об’єктів та систем;
• Здатність використовувати програмне забезпечення для комп’ютерного моделювання, автоматизованого проектування, автоматизованого виробництва і автоматизованої розробки або конструювання елементів електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем.
Результати навчання: • здатність назвати основне устаткування систем альтернативної енергетики з та описати його конструкцію;
• здатність описати основні параметри та комплектного електроустаткування систем альтернативної енергетики;
• класифікувати обладнання комплектних установок систем альтернативної енергетики та його елементів;
• вибрати елементи систем альтернативної енергетики;
• зробити висновок щодо можливості та умов експлуатації комплектно устаткування систем альтернативної енергетики.
• розробити схеми комплектного обладнання систем альтернативної енергетики чи його частин;
• обчислити параметри устаткування систем альтернативної енергетики;
• обчислити оптимальні параметри електроустаткування систем альтернативної енергетики.
• спроектувати комплектне електроустаткування для надійної роботи систем альтернативної енергетики.
• рекомендувати комплектне устаткування устаткування для систем альтернативної енергетики;
• ухвалити рішення щодо можливості подальшої експлуатації устаткування систем альтернативної енергетики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи синтезу та аналізу систем автоматизованого керування
Професійна та цивільна безпека
Аналіз режимів роботи електричної мережі з відновлювальними джерелами енергії
Електричні мережі з відновлювальними джерелами енергії
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття улаштування розподільних електричних систем для живлення електротранспорту. Розрахунок основних показників розподільних електричних систем для живлення електротранспорту. Наведено особливості проектування, комплектування та експлуатації розподільних електричних систем для живлення електротранспорту. Розглядаються економічні аспекти, вплив на надійність та якість електричної енергії розподільних електричних систем для живлення електротранспорту. Розглядаються питання, пов’язані з електропостачанням електричного міського транспорту, розподілом електричної енергії і навантаженням тягових підстанцій, компенсацією реактивної потужності.
Опис: Уведення. Предмет, мета та завдання дисципліни. Загальні відомості про електропостачання транспорту. Основні терміни й означення. Основи створення та використання електричної енергії. Передача електричної енергії на транспорті. Класифікація міського електротранспорту та системи електропостачання.Особливості системи електропостачання транспорту. Класифікація міського електротранспорту та системи. Тягові підстанції та їхні основні елементи електропостачання. Схеми зовнішнього і внутрішнього електропостачання. Фактори, що впливають на роботу електротранспорту та інших пристроїв тощо.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%);
• підсумковий контроль - іспит
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електропостачання транспорту : навч. посібник / Т. П. Павленко, Н. П. Лукашова ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. – 216 с.
2. Далека В. Х. Електропостачання електричного транспорту : навч. посібник / В. Х. Далека, В. К. Нем, В. І. Скуріхін ; Харків. нац. акад. міськ. госп-ва. – Харків : ХНАМГ, 2012. – 168 с.
3. Павленко Т. П. Электроснабжение промышленных предприятий : учеб. пособие / Т. П. Павленко, В. И. Милых. – Харьков : НТУ «ХПИ», 2015. – 267 с.
4. Буряк В. М. Експлуатація електрообладнання систем електропостачання : навч. посібник / В. М. Буряк. – Харків, ХДАМГ, 2001. – 386 с.
5. Мілих В. І. Електропостачання промислових підприємств : підручник / В. І. Мілих, Т. П. Павленко. – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – 272 с.
6. Клименко Б. В. Електричні апарати. Електромеханічна апаратура комутації, керування та захисту : навч. посібник / Б. В. Клименко. – Харків : Точка, 2012. – 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).