Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Космічний моніторинг Землі
Код дисципліни: 7.103.01.O.010
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: Аліна ФЕДОРЧУК
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення практики передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК3. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
ФК06. Розуміння необхідності норм авторського і суміжних прав інтелектуальної власності; сприйняття державної та міжнародної систем правової охорони інтелектуальної власності.
ФК10. Здатність застосовувати знання і необхідні практичні навички з планування, організації, мотивування, контролю та регулювання діяльності профільних підприємств і установ.
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС1.1. Здатність формулювати мету і задачі моніторингових досліджень, проектувати базові моделі типових стаціонарних досліджень у становленні космічного моніторингу.
Результати навчання: ПР05. Планувати і здійснювати наукові експерименти, писати наукові роботи за фахом.
ПР08. Знати основні принципи управління підприємств сфери природокористування, їхньої організації, виробничої та організаційної структури підприємства.
ПР12. Самостійно планувати виконання інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: На практиці за темою магістерської роботи студенти освоюють такі види робіт:
1) опрацювання даних космічного моніторингу Землі;
2) рекогностування, закладка центрів пунктів і мережевих знаків;
3) прокладання полігонометричних та теодолітних ходів;
4) нівелювання;
5) опрацювання та врівноваження наземних геодезичних вимірів на комп’ютері;
6) топографічне знімання;
7) побудова геодезичних мереж на основі GPS-вимірів;
8) опрацювання GPS-вимірів спеціальними програмами на комп’ютері;
9) кадастрові роботи;
10) оформлення та ведення документації на право власності на землю.
Опис: Опрацювання даних космічного моніторингу Землі
Організація космічного моніторингу може виконуватися на базі стаціонарних станцій спостережень. Стаціонарними довготривалими станціями досліджень можуть бути перманентні пункти ГНСС-спостережень, які можна використовувати для космічного моніторингу за геодинамічними рухами земної поверхні, за впливом тропосфери та іоносфери на геодезичні виміри, за змінами в атмосфері. Це частина питань, що досліджуються на основі практичного застосування глобальних навігаційних супутникових систем ГНСС. При використанні даних космічного моніторингу важливо враховувати співвідношення між первинними даними, результатами безпосередніх вимірів, агрегованими даними першого рівня, необхідними для прийняття локальних рішень, агрегованими даними регіонального та національного рівнів, агрегованими даними глобального рівня.
Під час практики студент-магістр може виконувати в галузі космічного моніторингу може виконувати наступні завдання:
• опрацювання рядів регулярних тривалих ГНСС-спостережень українських перманентних станцій;
• моніторинг стану іоносфери за результатами спостережень у мережі активних референцних станцій Західної України;
• визначення швидкостей змін перманентних ГНСС-станцій на території Європи;
• підготовка вихідних даних для високоточної обробки безперервних ГНСС-спостережень;
• визначення висот геоїда та їх змін у часі із сучасних моделей гравітаційного поля Землі;
• аналіз часових рядів результатів космічного моніторингу.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів проходження практики у процесі поточного контролю передбачено захист звіту з практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольний захід (захист звіту) - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глобальна система визначення місцеположення (GPS). Теорія і практика. Гофманн-Велленгоф Б., Ліхтенеггер Г., Коллінз Д. Переклад з англ. під ред. Яцків Я. С. Київ: Наук. думка, 1996.- 380 с.
2. Методичні вказівки до виконання виробничої та переддипломної практик за темою магістерської кваліфікаційної роботи (спеціальність 8.070901 “Геодезія”, спеціалізація 8.070901.02 «Космічна геодезія») для студентів 6-го курсу спеціальності 8.070901 “Геодезія”. Укл. Цюпак І. М., Паляниця Б. Б., Львів: кафедра вищої геодезії та астрономії Національного університету “Львівська політехніка”.- Львів.- 2008. - 12 с.
3. Визначення координат пункту за виміряними псевдовідстанями, отриманими з GPS-спостережень. Методичні вказівки. Укл. Дульцев А. Т., Цюпак І. М. Львів: кафедра вищої геодезії та астрономії Національного університету “Львівська політехніка”.- Львів.- 1997.- 20 с.
4. Визначення параметрів трансформації двовимірних координат пунктів.- Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.070901 “Геодезія”. Уклад.: Марченко О.М., Цюпак I.М. Львів: Нац. університет “Львівська політехніка”, 2009.- 16 с.
5. IGS. International GNSS Service. Global Data Center [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://webigs.ign.fr/
6. CDDIS. Crustal Dynamics Data Information System [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cddis.nasa.gov/
7. CORS Data Products [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.ngs.noaa.gov/CORS/data.shtml
8. GDC. GNSS Data Center IGS [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://igs.bkg.bund.de/
9. KASI Glober Data Center IGS [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://gdc.kasi.re.kr/
10. SOPAC. Scripps Orbit and Permanent Array Center (SOPAC) [електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://sopac.ucsd.edu/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).