Наукові дослідження в моделюванні прикладних задач геодезії
Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.E.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: Канд.техн.наук, доцент Поляковська Людмила Леонідівна
к.т.н.,доцент Чумакевич Віктор Олександрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Фахові компетентності:
ФК12. Уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати цифрові моделі шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС1.1. Здатність формулювати мету і задачі інженерно-геодезичних досліджень, розробляти проекти у галузі будівництва та архітектури.
ФКС1.2. Здатність використовувати на практиці вміння і навики для організації вишукувальних і проектних робіт у сфері інженерної геодезії.
ФКС1.3. Здатність до професійної експлуатації сучасного геодезичного обладнання та метрологічного забезпечення прецизійних приладів.
ФКС1.5. Здатність до вивчення та моделювання процесів і явищ в області геодезії, геодинаміки, математичної інтерпретації зв’язків у моделях і процесах, визначенню границь застосованих моделей і припущень.
Результати навчання: ЗН3. Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності.
ЗН5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою.
ЗН9. Використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу.
УМ2. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою.
УМ8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
УМ10. Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робот у галузі.
КОМ3. Здатність використовувати різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ2. Відповідальність за розвиток та ріст професійних знань і практичних навичок та оцінки стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геодезія в природокористуванні, Землевпорядне проектування, Сучасні інженерно-геодезичні технології, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Мета вивчення дисципліни: формування у майбутніх фахівців знань і навичок, щодо
методологічних підходів, методів, планування. аналіз інформації з різних джерел та вимоги
щодо оформлення наукового дослідження, а також формування системи знань з методології
та інструментарію побудови математичних моделей, використання чисельних методів та
алгоритмів оптимізації у прикладних задачах геодезії.
Предмет вивчення дисципліні: планування, організація наукових досліджень,
ефективний пошук вихідної інформації, нормативні вимоги до оформлення результатів
наукових досліджень, математичні методи, властивості та закономірності розробки та
аналізу математичних моделей, чисельних методів та алгоритмів оптимізації.
Опис: методологія, методи та логіка процесу
наукового дослідження; сутність методу математичного моделювання як наукового процесу пізнання; одновимірні та двовимірні математичні моделі, чисельні методи рішення практичних задач; алгоритми оптимізації у прикладних задачах геодезії.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%);
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання
студентів:
- поточний контроль за виконанням робіт;
- усні індивідуальні, комбіновані і фронтальні опитування на початку кожного виду
робіт;
- перевірка та оцінювання знань
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Церклевич А.Л., Глотов В.М., Петров С.Л., Шило Є.О.Планування та організація
виконання комплексу топографо-геодезичних робіт для створення топографічного
(кадастрового) плану в масштабі 1:2000.–2016.–с.20.
2. Поляковська Л.Л. Методи оберненої матриці та Крамера: методичні рекомендації / Л.Л.
Поляковська. – Львів: ЛНАУ, 2015. – 28 с.
Рекомендована література
Базова
1. Краскевич В.Е. Численные методы в инженерных исследованиях / В.Е. Краскевич,
К.Х. Зеленский, В.И. Гречко. – К.: Вища шк. Главное изд-во, 1986. – 263 с.
2. Вергасов В.А. Вычислительная математика/ В.А. Вергасов, И.Г. Журкин, М.В.
Красинова и др. – М.: Недра, 1976. – 230 с.
3. Демидович Б.П. Основы вычислительной математики / Б. П. Демидович, И. А. Марон.
– М., 1972. – 456 с.
4. Моисеев Н.Н. Методы оптимизации / Н.Н. Моисеев, Ю.П. Иванилов, Е.М. Столярова.
– М.: Наука, 1978. – 352 с.
5. Самойленко М.І. Математичне програмування: Навч.посібник. –Харків: Основа, 2002.
– 424 с.
6. Зайченко Ю.П. Исследование операций: Учеб. пособие для студентов вузов. – К.:
Вища школа.,1989, - 392 с.
7. Зайченко Ю.П., Шумилова С.А. Исследование операций. Сборник задач. К.: Вища
школа, 1990. – 239 с.
Допоміжна
1. Евдокимов А.Г., Самойленко Н.И. и др. Минимизация функций с применением
микро- и мини-ЭВМ. Сборник задач и упражнений. Изд-во «Основа», Харьков, 1993.
2. Евдокимов А.Г. Оптимальные задачи на инженерных сетях. Харьков,1976.
3. Химмельблау Д. Прикладное нелинейное программирование / Химмельблау Д. – М.:
Мир, 1975. – 526 с.
4. Дж.Дэннис Численные методы безусловной оптимизации и решения нелинейных
уравнений. – М.: Мир, 1988. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).