Інженерно-геодезичний моніторинг і контроль в будівництві

Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Віват Анатолій Йосипович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - сформувати у майбутнього фахівця знання, вміння і навички, передбачені кваліфікаційною характеристикою магістра зі спеціальності «геодезія та землеустрій», зокрема розкрити геодезичне забезпечення проєктів інженерно-геодезичного забезпечення будівельно-монтажних робіт в цивільному та промисловому будівництві.
Завдання: ФКС 1.5. Здатність до вивчення та моделювання процесів і явищ в області геодезії, геодинаміки, математичної інтерпретації зв’язків у моделях і процесах, визначенню границь застосованих моделей і припущень. ФКС 2.1. Уміння моделювати та оптимізувати прикладні задачі геодезії та впроваджувати нові рішення у виробництво. ФКС 2.2. Уміння використовувати та застосовувати базові навики прийняття рішень у області техніки і технологій. ФКС 2.3. Здатність і готовність характеризувати основні функції і права, готувати і застосовувати нормативно-правові акти що відносяться до професійної діяльності у сфері геодезії.
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій. РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними. РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень. РН11. Виконувати комплексний аналіз і оцінювання стану об’єктів геодезії та землеустрою і оцінювати наслідки від запровадження практичних заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Референцні системи в геодезії; Інженерна геодезія; Наукові дослідження в моделюванні прикладних задач геодезії; Інженерна геодинаміка територій промислово-міських агломерацій.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інженерно-геодезичний моніторинг і контроль в будівництві» спрямована на вивчення сучасних геодезичних методів для забезпечення цивільного та промислового будівництва. Особлива увага під час вивчення даної дисципліни присвячена методам геодезичного моніторингу будівель та інженерних споруд, а також виконавчим зніманням на всіх етапах будівництва (методи виконання вимірювань, оформлення результатів вимірювань, виконавча документація).
Опис: Тема 1. Мета та завдання геодезичного моніторингу Тема 2. Методи геодезичного моніторингу Тема 3. Методичні підходи для розрахунку точності вимірювань та циклів спостережень Тема 5. Математичне опрацювання результатів спостережень за результатом геодезичного моніторингу Тема 6. Прилади та методики спостережень за вертикальними та горизонтальними деформаціями Тема 7. Організація визначення просторових деформацій науковцями інституту геодезії НУ Львівська політехніка на об’єкті Теребле-Ріцька ГЕС
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: • поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; • тестування у віртуальному навчальному середовищі; • захист індивідуального завдання; • усне опитування з окремих розділів. Лабораторні роботи оцінюються по 20 та 10 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 20/10 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 17/8 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 15/7 балів – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 14/6 балів – («посередньо» («задовільно») виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 10/5 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 9/4 бали – («незадовільно») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 4/1 бал – («дуже погано») виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Волосецький Б.І. Опрацювання матеріалів інвентаризації земельної ділянки: метод. вказівки / Б.І. Волосецький, Ю.П. Дейнека, О.М. Смірнова. – Львів: НУ Львівська політехніка, 2008. – 20 с. 2. Електронний навчальний комплекс з дисципліни «Геодезія в природокористуванні» для студентів спеціальності 193 Геодезія та землеустрій [Електронний ресурс] / Л.Л. Поляковська. – 2023 – Режим доступу до ресурсу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11109 Рекомендована література 1. Баран, П. І. Інженерна геодезія : монографія / П. І. Баран. - К. : ВІПОЛ, 2012. - 618 с. 2. ДБН В 1.3-2:2010 Система забезпечення точності геометричних параметрів у будівництві. Геодезичні роботи у будівництві. 3. Віват А.Й., Літинський В.О., Літинський С.В. Методика створення опорної мережі для забезпечення будівництва споруд та спостережень за їхніми деформаціями. Допоміжна 1. Топографо-геодезична та картографічна діяльність. Законодавчі та нормативні акти - Вінниця: Антекс. - 2000. - 408 с. 2. ДБН А.2.1-1-2014. Інженерні вишукування для будівництва. (Друга редакція). Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, К.: 2014. - 128 с. Інформаційні ресурси Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру [Електронний ресурс ] - Режим доступу до ресурсу: http://www.land.gov.ua/ 1. Державна служба геології та надр України [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: http:// www. geo.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).