Правові відносини в галузі
Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доц., к. т. н. Согор Андрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
загальних:
1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними.
2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
3. Здатність ефективно використовувати на практиці набуті теоретичні знання в області подальшого навчання та адміністрування.
4. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення.
5. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси.
6. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні фахівців.
7. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях.
8. Ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в області ділового адміністрування.
9. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи.
фахових:
1. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації фахової діяльності.
2. Здатність підготувати необхідну документацію та заявки на отримання патенту та авторських свідоцтв.
3. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень.
4. Здатність з'ясовувати причинно-наслідкові зв'язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення планування, організовування, мотивування працівників та контролю за діяльністю підлеглих в підрозділах підприємств.
5. Знання основних нормативно-правових актів у сфері наук про Землю.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати Закон України про охорону праці.
2. Знати Закони України про топографо-геодезичну і картографічну діяльність.
3. Знати Постанови КМУ про порядок надходження, зберігання, використання та облік матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України.
4. Знати Накази профільних міністерств та комітетів про "Державний картографо-геодезичний фонд України".
5. Знати Накази Держгеокадастру при Кабінеті Міністрів України про основні положення створення та оновлення топографічних карт масштабів 1:10000, 1:25000, 1:50000, 1:100000, 1:200000, 1:500000, 1:1000000.
6. Вміти застосовувати класифікатор інформації, яка відображається на топографічних картах масштабів 1:10000, 1:25000, 1:50000, 1:100000, 1:200000, 1:500000, 1:1000000.
7. Вміти застосовувати інструкції про порядок контролю і приймання топографо-геодезичних та картографічних робіт.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання та розуміння методології проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов.
2. Здатність працювати в групі, очолювати і спрямовувати роботу групи, організовувати і проводити семінари та дискусії в групі.
3. Проводити презентації підготовлених виступів різного обсягу й складності рідною чи іноземною мовами.
4. Використовувати теоретичні та практичні здобутки гуманітарних, природничих та точних наук за необхідності вирішення поставленої задачі чи дослідження.
5. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
6. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською або іноземною мовою.
7. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Цифрова картографія.
• Методологія наукових досліджень.
• Геоінформаційне картографування.
Короткий зміст навчальної програми: Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Постанова КМУ «Про впровадження на території України Світової геодезичної системи координат WGS-84». Постанова КМУ «Деякі питання застосування геодезичної системи координат». Наказ Мінекоресурсів України «Положення про порядок встановлення місцевих системи координат». Постанова КМУ «Основні положення створення Державної геодезичної мережі України». Постанова КМУ «Порядок охорони геодезичних пунктів». Постанова КМУ «Про порядок використання апаратури супутникових радіонавігаційних систем під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проектних, дослідницьких робіт і вишукувань та кадастрових зйомок». Наказ Держгеокадастру при Кабінеті Міністрів України «Класифікатор інформації, яка відображається на топографічних картах масштабів 1:10000, 1:25000, 1:50000, 1:100000, 1:200000, 1:500000, 1:1000000». Наказ Держгеокадастру України «Інструкція про порядок контролю і приймання топографо-геодезичних та картографічних робіт». Закон України «Про охорону праці». Правила з техніки безпеки на топографо-геодезичних роботах. Постанова КМУ «Положення про Держгеокадастр».
Опис: Дисципліна «Правові відносини в галузі» вивчає сукупність законів і підзаконних нормативних актів, які створюють нормативно-правове поле для виконання картографічних робіт України. Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Постанова КМУ «Про впровадження на території України Світової геодезичної системи координат WGS-84». Постанова КМУ «Деякі питання застосування геодезичної системи координат». Наказ Мінекоресурсів України «Положення про порядок встановлення місцевих системи координат». Постанова КМУ «Основні положення створення Державної геодезичної мережі України». Постанова КМУ «Порядок охорони геодезичних пунктів». Постанова КМУ «Про порядок використання апаратури супутникових радіонавігаційних систем під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проектних, дослідницьких робіт і вишукувань та кадастрових зйомок». Наказ Держгеокадастру при Кабінеті Міністрів України «Класифікатор інформації, яка відображається на топографічних картах масштабів 1:10000, 1:25000, 1:50000, 1:100000, 1:200000, 1:500000, 1:1000000». Наказ Держгеокадастру України «Інструкція про порядок контролю і приймання топографо-геодезичних та картографічних робіт». Закон України «Про охорону праці». Правила з техніки безпеки на топографо-геодезичних роботах. Постанова КМУ «Положення про Держгеокадастр».
Методи та критерії оцінювання: • Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%).
• Підсумковий контроль (диф. залік): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання практичних робіт (max 30 балів).
2. Виконання контрольної роботи (max 70 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність, Закон України, 353-XIV, 23.12.98 р. (в редакції від 11.02.10 р.).
2. Про ліцензування певних видів господарської діяльності, Закон України, 1775-III, 01.06.00 р. (в редакції від 15.12.09 р.).
3. Положення про Державну службу геодезії, картографії та кадастру, Постанова КМУ № 979 від 24.09.05 р. (в редакції від 27.01.10 р.).
4. Положення про Інспекцію державного геодезичного нагляду Головного управління геодезії, картографії та кадастру України, Постанова КМУ № 1592 від 30.08.99 р.
5. Інструкція про порядок контролю і приймання топографо-геодезичних та картографічних робіт, Наказ Головного управління геодезії, картографії та кадастру України № 19 від 17.02.00 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).