Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: д.г.н., Сосса Ростислав, к.т.н. Голубінка Юлія, к.т.н. Согор Андрій, к.т.н. Ярема Наталія, к.ф.-м.н. Юрків Мар'яна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
загальні компетентності:
• здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
• опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях;
• виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень;
• використання інформаційних технологій та інноваційних підходів;
• дотримання правил безпеки життєдіяльності та охорони праці;
• здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань;
• сприйняття сучасних знань і донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
фахові компетентності:
• використання знань із загальних природничих та інженерних наук у навчанні та професійній діяльності;
• здатність вибору методів, засобів та обладнання;
• здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах;
• здатність до реалізації професійних обов’язків за видами професійних робіт;
• підготовка технічних звітів та оформлення результатів досліджень в науках про Землю;
• вирішення специфічних прикладних наукових та технічних завдань наук про Землю у відповідності до спеціалізацій;
• знання й застосування на практиці принципів біоетики, розуміння соціальних і екологічних наслідків своєї професійної діяльності;
• здатність планувати й реалізувати відповідні заходи;
• здатність організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці;
• здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді;
• здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички для оволодіння основами теорії космічного моніторингу Землі;
• здатність володіти навичками роботи з сучасним програмним забезпеченням, використовувати інформаційні технології для розв’язання експериментальних і практичних задач у галузі професійної діяльності.
Результати навчання: РН 1 (ЗН 1 здатність продемонструвати знання та розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі наук про Землю)
РН 2 (ЗН 2 Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою)
РН 3 (ЗН 3 Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов)
РН 4 (ЗН 4 здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов)
РН 5 (ЗН 6 застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач наук про Землю)
РН 6 (ЗН 9 здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення)
РН 7 (ЗН 10 розуміння основ охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування)
РН 8 (УМ 3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики)
РН 9 (УМ 4 застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи)
РН 10 (УМ 6 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах та виконувати роботу застосовуючи базові навички за професійною тематикою_)
РН 11 (УМ 8 поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів)
РН 12 (УМ 10 уміння організації власної діяльності для ефективного управління часом)
РН 13 (КОМ 1 Навички взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах)
РН 14 (КОМ 3 здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях)
РН 15 (АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення)
РН 16 (АіВ2 усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань)
РН 17 (АіВ3 відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Цифрова картографія
Картографічний метод досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Економіка, організація та управління виробництвом. Технологія сучасних виробничих процесів. Обладнання, прилади, обчислювальна техніка, питання автоматизації виробничих процесів. Стандартизація і контроль якості продукції. Заходи підвищення ефективності та продуктивності праці. Питання охорони праці. Екологічні питання охорони довкілля.
Опис: Під час проходження практики студенти повинні дотримуватися правил та положень з охорони праці та техніки безпеки в камеральних умовах, виконувати завдання керівників практики, старанно ставитися до приладів та обладнання, що будуть використовуватися під час практики.
Навчальна практика має на меті розширити і закріпити теоретичні знання під час картографічних робіт. Завданням практики є засвоєння кожним студентом практичної вправності виконання цих робіт. У даній програмі розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків практики для студентів спеціальності 103 Науки про Землю. Тривалість практики згідно навчального плану становить 270 годин або 6 тижнів.
Керівник практики зобов’язаний до початку практики провести інструктаж з техніки безпеки та охорони праці під час проведення робіт в період навчальної практики та контролює за їх дотриманням. Керівник практики проводить формування бригад. Для проведення практики академічна група поділяється на бригади (3 – 4 студенти), в яких назначається бригадир. Керівник практики проводить навчально–методичну, наукову та виховну роботи зі студентами, відповідає за виконання програми практики та рівень засвоєння студентами практичних і теоретичних знань і по закінченні практики приймає заліки.
Методи та критерії оцінювання: письмовий звіт (70%) і захист практики (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Збір та створення бази геоданих - 20 балів
2. Створення картографічного веб-додатку у Google maps - 20 балів
3. Створення картографічного веб-додатку у Arcgis Online - 20
балів
4. Створення тематичних карт - 20 балів
5. Самостійна робота - 10 балів
6. Звіт з практики, презентація - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Засновницькі документи підприємств, організацій, відомств: (статут, положення доручення, тощо).
2. Ліцензування основної топогеодезичної та картографічної видів діяльності.
3. Основні положення та інструкції (всіх масштабів створення та оновлення топографічних карт і планів.
4. Рекомендовані методи і норми контролю топогеодезичних та картографічних робіт.
5. Положення про порядок організації контролю при виготовленні цифрових карт.
6. Інструкція про умови і правила здійснення аерофотознімальних, топографо-геодезичних, картографічних робіт, кадастрових зйомок суб’єктами підприємницької діяльності, порядок надання ліцензії та контролю за їх дотриманням.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).