Кадастр територій

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доц. Сай Віра Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є одержання теоретичних знань і практичних навичок з основних видів кадастру територій, які забезпечуватимуть раціональне використання кадастрових об’єктів з урахуванням конкретних еколого-економічних умов при дотриманні юридичних, технічних, економічних, природоохоронних заходів. В результаті вивчення дисципліни студент має знати структуру кадастру територій України; нормативно-правове і організаційне забезпечення кадастру територій; місце земельного кадастру у складі кадастру територій; зміст, призначення та аналіз водного кадастру; зміст, призначення та дослідження лісового кадастру; зміст, призначення та аналіз кадастру природно-заповідного фонду; зміст, призначення та аналіз містобудівного кадастру.
Завдання: Загальні компетентності : ІНТ - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів геодезичних, фотограмметричних, геоінформаційних, картографічних технологій і систем та кадастру і оцінки нерухомості; ЗК2 - здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними; ЗК5 - здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення. Фахові компетентності : ФК 4 - знання спеціалізованого програмного забезпечення і ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач; ФКС 1.1 - збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналіз кадастрової та землевпорядної інформації; ФКС 1.3 - використання професійної термінології та форм вираження у сфері кадастру та землеустрою. ФКС 2.4 - організація та управління земельно-кадастровим виробництвом роботами по оцінці земельних ресурсів та нерухомого майна. ФКС 2.5 - здатність реалізовувати інвестиційні цільові програми розвитку земельних ресурсів, здійснювати контроль за використання та охороною земель.
Результати навчання: ЗН 5 - здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; ЗН7 - формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті. ЗН9 - використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу; УМ3 - виконувати відповідні експериментальні дослідження застосовуючи дослідницькі навички за професійною тематикою; УМ4 - поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; УМ 6 - здатність використовування різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; УМ 8 - здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються; КОМ 3 - здатність використовування різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; КОМ 4 - Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геоматика та дистанційні методи дослідження території Супутні: Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: Завдання дисципліни полягає у вивченні теоретичних питань кадастру природних ресурсів і практичному застосуванні цих питань у проведенні основного і поточного обліку земель з метою забезпечення вивчення земельного, водного, лісового, природно-заповідного та містобудівного кадастрів. Також, завданням даної дисципліни є вивчення системи кадастрів, збір та аналіз кількісної та якісної інформації про стан природних ресурсів.
Опис: Аналіз світових систем кадастру. Земельний кадастр. Водний кадастр. Зміст лісового кадастру та функціональне призначення. Кадастр територій природно-заповідного фонду. Містобудівний кадастр.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 балів): 1. Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН (max 40): Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5 оцінюються максимально по 4 бали; Лабораторна робота №6, №7, №8, №9 по 5 балів. 2. Написання екзаменаційного контролю – 50 балів. 3. Усне опитування – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль: Виконання та захист лабораторних робіт студентами ДФН Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5 оцінюються максимально по 4 бали; Лабораторна робота №6, №7, №8, №9 по 5 балів. Примітка: Викладач методом апроксимації відповідей під час захисту лабораторної роботи здійснює виставляння відповідних балів в залежності від вище наведених критеріїв оцінювання. Екзаменаційний контроль Письмова компонента: (max 50 балів): 1) тестові запитання І рівень – 10 запитань, 1 бал кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 10 балів); 2) тестові запитання ІІ рівня – 10 запитань по 2 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 20 балів); 3) тестові запитання ІІІ рівня – 5 запитань по 4 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді –20 балів). Усна компонента: Відповіді на два короткі теоретичні питання – по 5 балів максимум за одне питання. Час на підготовку до відповіді – не передбачений.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Кадастр територій» укл. Перович Л.М., Сай В.М. 1. Кадастр територій: навч. посібник / І. Перович, В. Сай. – Львів: Видав-ництво Львівської політехніки, 2012. – 264 с. 2. Кадастр територій : Підручник / Л. М. Перович, І. Л. Перович, В. М. Сай. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 244 с. 3. Перович Л. М. Нормативно-правове та геодезичне забезпечення кадастру земель водного фонду: монографія / Л. М. Перович, В. М. Сай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 128 c. (в межах робочого часу викладача, за іншою тематикою) 4. Методичні вказівки проект кадастру території сільської (селищної) ради для виконання курсового проекту для студентів стаціонарної та заочної форм навчання. 5. Кадастр природних ресурсів: навч. посібник / Р. Панас, М. Маланчук. – Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2014. – 436 с. 6. Губар Ю. П. Словник з кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості (основні терміни та поняття): словник / Ю. П. Губар, Ю. С. Хавар, В. М. Сай, Л. В. Винарчик, О. Р. Гулько, Т. В. Мартинюк. – Львів: Центр Європи, 2021. – 338 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Кадастр територій (курсова робота)

Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.т.н., доц Сай В.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою розробки курсової роботи є закріплення і поглиблення теоретичних знань, здобутих при вивченні курсу, освоєння методів виконання широкого кола землевпорядних робіт (кадастрового зонування, встановлення обмежень і обтяжень, присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам), формування вміння застосовувати знання у практичному вирішенні питань кадастрової реєстрації.
Завдання: Загальні компетентності : ЗК2 - здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними; ЗК5 - здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення;ЗК 9 - здатність до застосування знань на практиці. Фахові компетентності : ФК 4 - знання спеціалізованого програмного забезпечення і ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач; ФК 14 - уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; ФКС 1.2 - знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна. ФКС 1.3 - використання професійної термінології та форм вираження у сфері кадастру та землеустрою. ФКС 2.5 - здатність реалізовувати інвестиційні цільові програми розвитку земельних ресурсів, здійснювати контроль за використання та охороною земель.
Результати навчання: ЗН 5 - здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою; ЗН 8 - планувати та завершувати курсові та магістерську роботи, використовувати результуючі компетентності для підготовки й виконання плану досліджень; ЗН 9 - використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу. УМ 3 - виконувати відповідні експериментальні дослідження застосовуючи дослідницькі навички за професійною тематикою; УМ 4 - поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; УМ 5 - пошук та аналіз інформації з різних джерел і проведення дослідницької роботи; УМ 9 - оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення; УМ 10 - ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі; КОМ 2 - уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, польською); КОМ 4 - здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються; AiB1 - здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; AiB2 - відповідальність за розвиток та ріст професійних знань і практичних навичок та оцінки стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геоматика та дистанційні методи дослідження території Супутні: Земельна політика та раціональне використання і охорона земель
Короткий зміст навчальної програми: .У курсовій роботі коротко викладають мету і основні завдання які вирішує дана робота, виконують аналіз сучасного стану ведення кадастру територій, правового режиму використання земель, підходи до кадастрового зонування території, а також реєстрації землі.
Опис: Теоретичні основи ведення кадастру. Загальні відомості про об’єкт робіт. Проект зонування території. Нормативна грошова оцінка земель та їх реєстрація.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист курсової роботи. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 балів): Захист розділів курсової роботи згідно із призначеним викладачем терміном – 60 балів; усне опитування – 30 балів; активність, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль (100 балів): Захист І розділу курсової роботи – 10 балів. 2. Захист ІІ розділу курсової роботи – 10 балів. 3. Захист ІІІ розділу курсової роботи – 20 балів. 4. Захист ІV розділу курсової роботи – 20 балів. 5. Активність, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо – 10 балів Усне опитування – 30 балів. Диференційований залік – 100 балів.
Рекомендована література: 1. Кадастр територій: навч. посібник / І. Перович, В. Сай. – Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2012. – 264 с. 2. Методичні вказівки “Проект кадастру території сільської (селищної) ради” для виконання курсового проекту для студентів стаціонарної та заочної форм навчання. - Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2012. – 112 с. 3. Кадастр природних ресурсів: навч. посібник / Р. Панас, М. Маланчук. – Львів: Видав-ництво Львівської політехніки, 2014. – 436 с. 4. Кадастр тенриторій: підручник / Л. М. Перович, І. Л. Перович, В. М. Сай. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 244 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).