Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Землеустрій та кадастр
Код дисципліни: 7.193.03.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н. Губар Ю.П.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів геодезичних, фотограмметричних, геоінформаційних, картографічних технологій і систем кадастру та оцінки нерухомості.
загальні компетентності:
ЗК4. Уміння планувати та керувати часом.
ЗК9. Здатність до застосування знань на практиці.
ЗК12. Уміння працювати як індивідуально, так і в команді.
ЗК15. Відповідальність за якість виконуваної роботи.
фахові компетентності:
ФК4. Знання спеціалізованого програмного забезпечення і ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач.
ФК5. Знання професійної та цивільної безпеки при виконанні завдань професійної діяльності.
ФК6. Знання сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва.
ФК10. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання.
ФК14. Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
ФКС 1.2. Знання нормативно-правової, методичної бази державних кадастрів та землеустрою, оцінки земельних ресурсів та нерухомого майна.
ФКС 2.1. Знання і розуміння методів і засобів використання геодезичної техніки при виконанні робіт із землеустрою.
Результати навчання: ЗН2. Планувати та завершувати наукові дослідження, використовувати результуючі компетентності для підготовки й виконання плану досліджень згідно з визначеними часовими рамками.
ЗН3. Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності.
ЗН8. Планувати та завершувати курсові та магістерську роботи, використовувати результуючі компетентності для підготовки й виконання плану досліджень.
ЗН11. Працювати результативно в групах, щоб локалізувати, отримати та опрацювати дані для вирішення завдання дослідження.
УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи.
УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди.
УМ9. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
КОМ 5. Здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, навчатись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержане навчання та професійну діяльність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Професійна та цивільна безпека;
Інфраструктура геопросторових даних;
Методи технічного регулювання земельних відносин та інвестицій;
Земельна політика та раціональне використання і охорона земель.
Супутні і наступні:
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи;
Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження практики за темою магістерської роботи студент приймає безпосередню участь у проведенні робіт, які стосуються топографо-геодезичних та картографічних робіт, інвентаризації земель, ґрунтових, геоботанічних та інших обстеженнях земель, бонітуванні ґрунтів, земельно-оціночних роботах, природно-сільськогосподарському районування земель.
Одним із основних завдань практики є збирання студентом-практикантом матеріалів, необхідних для написання магістерської роботи.
Для орієнтації нижче наведено тематику магістерських робіт, з яких студент-практикант може вибрати для написання магістерської роботи:
1. Організаційно-кадастрове забезпечення раціонального використання та охорони земель (сільської ради, району, області).
2. Моніторинг земель (сільської ради, району, області) і розробка заходів щодо їх раціонального використання та охорони.
3. Проект оптимізації земельних угідь новостворених господарств на території сільської (селищної) ради.
4. Техніко-економічне обґрунтування раціонального використання та охорони земель (сільської ради, району, області).
5. Схема консервації малопродуктивних (деградованих) і непридатних для сільськогосподарського використання земель (приватного підприємства, фермерського господарства, агрофірми тощо).
6. Схема протиерозійних заходів для яружних і балкових систем (сільськогосподарського підприємства, агрофірми, району, області та ін.).
7. Проект внутрігосподарського землевпорядкування (ПСП, агрофірми, фермерського господарства та ін..).
8. Схема земельно-кадастрового устрою (села, селища, міста).
9. Автоматизація обробки, систематизації, зберігання та аналізу земельно-кадастрової інформації.
10.Нормативно-грошова оцінка земель сільськогосподарського (несільськогосподарського) призначення і використання її при розробці проекту землекористування.
11.Земельно-кадастрове забезпечення проекту обмежень використання земель на території сільської ради ( району, області).
12. Проект рекультивації та використання порушених (малопродуктивних, деградованих) земель на території сільської (селищної) ради.
13. Комплекс робіт по розпаюванню земель (сільської ради, спілки тощо).
14. Комплекс робіт по інвентаризації земель.
15.Комплекс робіт та підготовка документації для відведення земельної ділянки.
16. Експертна оцінка земельних ділянок різного функціонального використання.
Опис: Науково-дослідна робота під час практики
за темою магістерської роботи. Охорона праці та техніки безпеки життєдіяльності під час
проходження студентом практики.
Звітність про практику. Підведення підсумків практики.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи, виконання, захист підсумкового звіту, усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист підсумкового звіту, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 100 балів:
1. Захист підсумкового звіту – 90 балів;
2. Усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль:
Виконання та захист практичних робіт
• 30, 20, 40 балів - виставляються за виконання видів робіт без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у встановлені терміни (день захисту звіту з практики, який призначено викладачем). Захист звіту на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач.
• 20, 10, 30 балів - виставляються за виконання видів робіт без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист не пізніше наступного дня після дня захисту звіту з практики, який призначено викладачем. Захист звіту на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач.
• 10, 5, 15 балів - виставляються за виконання видів робіт без помилок (або з деякими неточностями), підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміни 2-5 днів від дати призначеної керівником практики. Захист роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні поставлених задач.
Усна компонента:
Відповіді на два короткі теоретичні питання – по 5 балів максимум за одне питання. Час на підготовку до відповіді – не передбачений.
Рекомендована література: 1. Навчальний посібник з дисципліни «Теоретичні засади землеустрою» (для студентів базового напряму підготовки 6.080101 Геодезія, картографія та землеустрій). Львів. нац. ун-т Львівська політехніка; уклад.: Л.М. Перович, В.М. Сай, М.С. Маланчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 236 с.
2. Третяк А.М. Землеустрій: Підручник. /А.М. Третяк – Херсон: Олді-плюс, 2014. – 520 с.
3. Геодезичні роботи при землеустрої: Навч. посібник / В. Б. Балакірський, М. В. Червоний, О. Я. Петренко, М. М. Гарбуз. За ред. В. Б. Балакірського / Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2008. – 226 с.
4. Земельний кодекс України: Прийнятий 25.10.2001 № 2768-III // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 3-4. – Ст. 27.
3. Закон України «Про землеустрій»: Прийнятий 22.05.2003 № 858-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 36. – Ст. 282
4. Закон України «Про державний земельний кадастр» // Офіційний вісник України від 15.08.2011 р., № 60, стор. 64, ст. 2405.
5. Верховна Рада України (Офіційний сайт). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).