Дослідницькі методи у сфері культурної спадщини
Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Лисейко Я.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 6. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
- фахові компетентності:
ФК 4. Здійснення науково-дослідної, науково-педагогічної, управлінської діяльності в галузі управління культурною спадщиною та культурним туризмом.
ФКС1.7. Уміння досліджувати і популяризувати історико-культурну спадщину;
Результати навчання: ЗН 2. Знати та застосовувати сучасні технології інтерпретації та актуалізації історико-культурної та природної спадщини.
ЗН 4. Знати зміст основних дискусій щодо поняття «культурна спадщина» у сучасному світі, зосереджуючись на питаннях ідентичності, власності, комерціалізації, прав меншин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи наукових досліджень
Пам’яткознавство України в сучасному науковому дискурсі
Короткий зміст навчальної програми: Одним із важливим елементом навчального процесу при здобутті кваліфікаційного рівня «магістр» є опанування дослідницьких методів, які допоможуть не лише в майбутній професійній діяльності, але й при написанні магістерської дипломної роботи. Курс «Дослідницькі методи у сфері культурної спадщини» спрямований на засвоєння знань та здобуття навичок, необхідних для виконання наукових досліджень та плідної творчої роботи студентами спеціальності «Музеєзнавство, пам’яткознавство» у сфері культурної спадщини. Завдання курсу полягає у тому, що створити умови для подальшого успішного застосування студентами сучасних методів наукових досліджень у своїй майбутній професійній діяльності.
Опис: Ознайомити студентів із загальними відомостями про науку та наукові дослідження, поняттям, функціями і значенням науки і наукового дослідження, організацією науки і наукових досліджень в Україні, науковою етикою, гігієною розумової праці, методологією наукових досліджень, спеціальними і загальними методами дослідження. Навчити визначати об'єкт і предмет дослідження, обирати тему дослідження, обґрунтовувати її актуальність, ставити і вирішувати мету і конкретні завдання дослідження, шукати і працювати із історичною літературою і джерелами у бібліотеках, архівах, мережі Інтернет. Ознайомлення з методикою написання курсової чи дипломної роботи.
Методи та критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: рейтингове оцінювання за 100-бальною
системою: поточний контроль – 40 балів (40 за відповіді на заняттях, 5 -за презентацію); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).
Робота на заняттях:
Доповідь - максимум 3 бали. Критерії:
- якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Рецензування, опонування на занятті - максимум 2 бали (вміння опонувати та рецензувати; вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії).
Презентація проекту з актуалізації маловідомих об'єктів культурної спадщини - 5 балів. Критерії: – вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал;
- загальне оформлення візуального ряду;
-творчий підхід до подачі інформації;
-логічність і послідовність викладу матеріалу;
-залучення достатньої кількості джерел інформації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основи наукових досліджень / Л.Л. Галаманжук, Г.А. Єдинак. – Кам’янець-подільський, 2019. – 153 с.
Основи наукових досліджень і методика та організація їх проведення : посібник до практичних занять і самостійної роботи / Н.О. Макаренко, О.Г. Гринь, С.Г. Пліс. – Краматорськ, 2020. – 175 с.
Іщенко Ю. Філософські основи наукових досліджень. – К., 2019. – 239 с.
Психолого-педагогічні основи організації наукової діяльності здобувачів наукових ступенів : практичний посібник / [Н.Г. Іванова ... [та ін.]. – К., 2019. – 127 с.
Теорія і методологія наукових досліджень : навчальний посібник для студентів (магістрів) усіх форм навчання / Ю.Д. Костін. – Харків. – 2021. – 152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).