Маркетинг та PR для музеїв і об'єктів культурної спадщини

Спеціальність: Управління культурною спадщиною та культурним туризмом
Код дисципліни: 7.027.03.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: Кулиняк Ігор Ярославович, к.е.н., доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи теоретичних знань, а також набуття практичних навичок управління маркетингом та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 2. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. 3. Здатність розробляти та керувати проектами. 4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. фахові компетентності: 1. Здатність здійснювати музеєфікацію об’єктів історико-культурної і природної спадщини. 2. Здатність створювати конкурентний музейний продукт на ринку культурних послуг. 3. Здатність здійснювати управління і адміністрування музейними, туристичними та пам’яткоохоронними установами. 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів культурної спадщини та культурного туризму. 5. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій управління культурної спадщини та культурного туризму у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. 6. Здатність виконувати соціологічні дослідження у сфері культурної спадщини. 7. Здатність працювати над проєктами по залученню громади до сфери культурної спадщини та розвитку культурного туризму.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Знати та застосовувати методи і технології менеджменту та маркетингу в музейній та пам’яткоохоронній справі. 2. Здійснювати стратегічне музейне планування в умовах ринкової динаміки та конкуренції. 3. Здатність оперативно адаптуватись до нових ситуацій і зміни обстановки та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Менеджмент культурної спадщини: музеї, відвідувачі, культурний туризм. Музейне проектування: методологія, процеси, управління Супутні і наступні дисципліни: Культурний ландшафт та ідея інтегрованого захисту. Соціологія культурної спадщини. Діджиталізація культурної спадщини та колекцій. Спадщина, пам’ять, національна ідентичність.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування системи спеціальних теоретико-методологічних знань та практичних навичок у сфері маркетингу та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини.
Опис: Сутність і особливості маркетингу та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини. Методологія планування та організування маркетингу та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини. Управління товарним асортиментом у системі маркетингу музеїв і об’єктів культурної спадщини. Ціноутворення в системі маркетингу музеїв і об’єктів культурної спадщини. Управління збутовою діяльністю музеїв. Управління маркетинговими комунікаціями музеїв. Налагодження PR-комунікацій між музеєм та суспільством.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання практичних завдань; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Практичні роботи – 40 балів; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 балів; Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. French Ylva, Runyard Sue. Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions. Publisher: Routledge; 1st edition (July 12, 2011), 384 р. 2. Белявцева М.І., Воробйова В.Н. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. К.: ЦНЛ, 2016. 407с. 3. Бондаренко В.М., Поліщук І.І., Шарко В.В. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. 224 с. 4. Карий О.І., Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я., Галаз Л.В., Бондаренко Ю.Г. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: Навчальний посібник. Львів: Видавництво «Растр-7», 2020. 298 с. 5. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів. Київ: ВД «Стилос», 2010. 528 с. 6. Крикавський Є.В., Дейнега І.О., Дейнега О.В., Лорві І.Ф. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 380 с. 7. Основи музеєзнавства, маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності музеїв: посібник // Під ред.: В. Великочого, Н. Гасюк. Івано-Франківськ: Плай, 2005. 64 с. 8. Акімов Д.І. Основні функції музеїв у контексті маркетингу мистецтва. Мистецтвознавчі записки. 2019. Вип. 36. С. 3-8. 9. Барабанова В.В., Богатирьова Г.А. Маркетингові аспекти формування музейного простору. Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського. Серія: Економічні науки. 2019. № 1. С. 76-86. 10. Кузьмін О.Є., Дубодєлова А.В., Кулиняк І.Я., Малкуш Х.Ю. Організування туристичної діяльності: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 352 c. 11. Кулиняк І.Я., Кулініч Т.В., Бондаренко Ю.Г., Огінок С.В., Жигало І.І. Організування туристичної діяльності: 1 001 тест : навчальний посібник. Львів: Видавництво «Растр-7», 2021. 310 с. 12. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми: Університетська книга, 2015. 728 с. 13. Петрович Й. М., Бондаренко Ю. Г., Кулиняк І. Я., Просович О. П. Формування механізму державного управління інвестиційними процесами в організаціях рекреаційної сфери: монографія. Львів: Видавництво «Растр-7», 2021. 282 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14599 2. Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини: Конспект лекцій для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство / Укл.: Кулиняк І.Я., Бондаренко Ю.Г. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 86 с. 3. Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини: Методичні вказівки до практичних занять для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство / Укл.: Кулиняк І.Я., Бондаренко Ю.Г. Львів, 2022. 26 с. 4. Маркетинг та PR для музеїв і об’єктів культурної спадщини: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство / Укл.: Кулиняк І.Я., Бондаренко Ю.Г. Львів, 2022. 34 с. Інформаційні ресурси 1. Віртуальні музеї України і світу. URL: https://www.segodnya.ua/lifestyle/afisha/Virtualnye-muzei-Ukrainy-i-mira.html 2. Журнал «Маркетинг в Україні». URL: http://uam.in.ua/rus/projects/marketing-in-ua/arhive.php 3. Журнал «Маркетинг і менеджмент інновацій». URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua 4. Інтернет-портал для управлінців. URL: http://www.management.com.ua 5. Музейний портал. URL: https://museum-portal.com/ua 6. Музейний простір України. URL: http://uaport.net/uk/news/ua/source/05265 7. Музеї он-лайн. URL: http://incognita.day.kiev.ua/exposition 8. Музеї світу. URL: http://www.museum.ru/wm 9. Офіційний сайт Українського національного комітету Міжнародної ради музеїв. URL: http://icom.in.ua/z.php 10. Офіційний сайт Української Асоціації Маркетингу. URL: http://uam.in.ua/ukr
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).