Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Професор Шевчук Лілія Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь та компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за освітньою програмою «Харчові технології», ознайомлення студентів із інноваційними технологіями біфідовмісних кисломолочних напоїв, формування вміння застосовувати їх у практичній діяльності, організовувати дослідницьку діяльність. Предметом курсу є процес наукового дослідження технології біфідовмісних кисломолочних напоїв.
Завдання: -Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. -Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. -Здатність генерувати нові ідеї (креативність). -Здатність обирати та обґрунтовувати технології харчових кислот і продуктів з біфідокомплексами. -Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. -Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. -Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. -Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: -Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. - Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. -Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки -Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. - Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. -Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова Інноваційні технології та інжиніринг харчових підприємств Технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інноваційні технології біфідовмісних кисломолочних напоїв» ознайомлює студентів із теоретичними засадами технології біфідовмісних кисломолочних напоїв, ферментовані молочні продукти, біфідобактерії в ферментованих молочних продуктах, синбіотики (пробіотики та пребіотики) в продуктах функціонального харчування, вибір сировини на молочно-зерновій основі з використанням для біотехнологічного оброблення сировини монокультур/змішаних культур біфідобактерій; наведено принципову технологічну схему виробництва біфідовмісних комбінованих кисломолочних напоїв функціонального призначення. Основні поняття та терміни інноваційних технологій біфідовмісних кисломолочних напоїв. Науково-практичні основи технологій нових біфідовмісних кисломолочних напоїв на молочно-зерновій основі з використанням для біотехнологічного оброблення сировини монокультур/змішаних культур біфідобактерій. Принципові технологічні схеми виробництва біфідовмісних комбінованих кисломолочних напоїв функціонального призначення з використанням молочної сировини, борошна для дитячого та дієтичного харчування, монокультур/змішаних культур адаптованих до молока біфідобактерій.
Опис: Основні поняття та терміни інноваційних технологій біфідовмісних кисломолочних напоїв. Теоретичні засади технології біфідовмісних кисломолочних напоїв Теоретичні засади технології ферментованих молочних продуктів Біфідобактерії в ферментованих молочних продуктах Синбіотики (пробіотики та пребіотики) в продуктах функціонального харчування Вибір сировини на молочно-зерновій основі з використанням для біотехнологічного оброблення сировини монокультур/змішаних культур біфідобактерій Принципова технологічна схема виробництва біфідовмісних комбінованих кисломолочних напоїв функціонального призначення
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Інноваційні технології біфідовмісних кисломолочних напоїв» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та екзаменаційний контроль (ЕК).
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний, тестовий контроль – 12 балів Захист лабораторних робіт – 18 балів Письмова компонента - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Харчова хімія» для студентів спеціальностей 6.051701 «Харчові технології та інженерія». Укладачі: проф. Шевчук Л.І. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=14398 - 112 термінів, 124 тестових завдання. Реєстр. номер № Е41–216–96/2016 від 18.04.2016 р. 2. Шевчук Л.І. Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни “Харчова хімія” для студентів базового напряму 6.051701 “Харчові технології та інженерія”. / Л.І.Шевчук, С.Р.Мельник // Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, Реєстр.№ 6056 від 28.11.2014р. – 18 с. 3. 8. Рекомендована література Базова 1. Капрельянц Л.В. Функціональні продукти / Л.В. Капрельянц, К.Г. Іоргачова. – Одеса: Друк, 2003. – – ISBN 966-8099-83-4. 2.Дідух Н.А. Заквашувальні композиції для виробництва молочних продуктів функціонального призначення : монографія / Н.А. Дідух, О.П. Чагаровський, Т.А. Лисогор. – Одеса: Видавництво «Поліграф», 2008. – 236 с. – ISBN 978-966-8788-79-6. 3. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с. 4. Дідух Н.А. Наукові основи використання чистих культур Bifidobacterium bifidum для виробництва ферментованих функціональних молочних продуктів // Молочна пром-сть. – № 4. – 2008. – С. 49–54. 5. Дідух Н.А. Наукові основи використання синбіотичних комплексів з чистими культурами Bifidobacterium longum у виробництві ферментованих функціональних молочних продуктів // Молочное дело. – № 3. – 2008. – С. 12–13, № 4. – 2008. – С. 34–35, № 5. – 2008. – С. 38–39.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).