Аналітична хімія, частина 2
Спеціальність: Харчова хімія та експертиза
Код дисципліни: 6.102.01.O.020
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: проф. Шаповал П.Й.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни студентами передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів природничих наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
фахових:
- здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем в хімії;
- здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів в галузі хімії;
- здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження;
- здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані;
- здатність використовувати стандартне хімічне обладнання;
- здатність до опанування нових областей хімії шляхом самостійного навчання;
- здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (наукова доброчесність);
- здатність використовувати знання про властивості основних об’єктів довкілля, що впливають на строки, способи та методи відбору проб, пробопідготовки та аналіз хімічного складу для підбору хіміко-аналітичних, метрологічних, експлуатаційних характеристик найбільш поширених методів аналізу.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання :
Знати:
- базові засади аналітичної хімії як науки про якісний та кількісний склад речовин;
- умови проведення аналітичних визначень;
- алгоритми створення нових методик аналітичного контролю речовин.
Вміти
- відтворювати методики аналізу за описом;
- оцінювати метрологічні характеристики результатів аналізу;
- кваліфіковано використовувати лабораторне обладнання та прилади для визначення вмісту речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Фізика
- Аналітична хімія, ч.1
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- ФХМА харчових продуктів
- Аналіз небезпечних і шкідливих речовин в продуктах харчування
Короткий зміст навчальної програми: Аналітична хімія дає інформацію про якісний і кількісний склад речовин за допомогою хімічних, фізичних та фізико-хімічних методів (інструментальних) аналізу. Це дає змогу проводити технологічні процеси в різних галузях хімічної та харчової промисловості на основі даних про вміст певних речовин у сировині, готовій продукції, довкіллі, воді тощо.
Опис: 1. Мiсце iнструментальних методiв в аналiтичнiй хімiї.
2. Емісійний спектральни аналіз
3. Молекулярно-абсорбцiйний аналізу
4. Хроматографiчні методи аналiзу
5. Електрохімiчнi методи аналiзу, їх класифікація (інверсійна вольтамперометрія, потенціометрія, кулонометрія, кондуктометрія)
6. Радiохімiчнi методи аналiзу.
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – екзамен; форми поточного контролю:
письмово-усний контроль, колоквіуми, захист контрольних робіт, захист
лабораторних робіт, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та оцінки ставляться відповідно до Положення про організацію та
проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Поточний контроль (ПК, 40 балів):
Тест: 20 балів;
Захист лабораторних робіт: 20 балів.
Іспит: 60 балів
Загалом: 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналітична хімія (хімічні методи аналізу. М.М.Ларук, П.Й. Шаповал,Стаднік
В.Є.: Видавництво «Тараса Сороки», 2022.- 247 с.
2. Інструментальні методи аналізу. М.М. Ларук, П.Й. Шаповал, Р.Р. Гумінілович: Видавництво Львівської політехніки, 2019.- 216 с.
3. ЕНМК «Аналітична хімія» https://vns.lpnu.ua/user/index.php?id=17762
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).