Фізична хімія тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Луцюк Ірина Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: підготовка фахівців до інженерної та наукової роботи з фундаментальними знаннями і практичними навиками в області фізикохімії силікатів та можливість створення науково обґрунтованих технологій виробництва як нових, так і традиційних матеріалів для техніки і будівництва
Завдання: Інтегральна компетентність – здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: – знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; – здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Фахові компетентності: – здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій силікатних і тугоплавких матеріалів і речовин.
Результати навчання: Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Матеріалознавство та прикладна механіка Технологія і обладнання виробництва в?яжучих речовин, частина 1 і 2 Технологія і обладнання виробництва кераміки Технологія і обладнання виробництва скла
Короткий зміст навчальної програми: підготовка фахівців до інженерної та наукової роботи з фундаментальними знаннями і практичними навиками в області фізикохімії силікатів та можливість створення науково обґрунтованих технологій виробництва як нових, так і традиційних матеріалів для техніки і будівництва.
Опис: Фазові рівноваги. Поліморфізм. Діаграми стану одно-, дво- і трикомпонентних систем. Діаграма стану системи SiO2. Силікати в скловидному та розтопленому станах, їх властивості. Процеси твердофазової взаємодії, спікання, кристалізації, рекристалізації та чинники, що впливають на ці процеси
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково графічної роботи, усне та письмове опитування, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%); підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Корнілович Б. Ю. Фізична хімія кремнезему і нанодисперсних силікатів : навчальний посібник / Б. Ю. Корнілович, О. Р. Андрієвська, М. М. Племянніков, Л. М. Спасьонова; за ред. чл.-кор. НАН України Б. Ю. Корніловича. – К. : Освіта України, 2013. – 178 с. 2. Хімічна технологія тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів у прикладах і задачах: навч. посіб. у 2 ч. / [О. Ю. Федоренко, Я. М. Пітак, М. І. Рищенко, Л. П. Щукіна, Л. Л. Брагіна та ін.]; за ред. М. І. Рищенка. Ч.2. Фізико-хімічні системи, фазові рівноваги, термодинаміка, ресурсо- та енергозбереження в технології ТНСМ. – Харків : НТУ «ХПІ», 2013. – 326 с. 3. Електронний навчально-методичний комплекс “Фізична хімія тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів” для студентів спеціальності 6.051301 ”Хімічна технологія”, реєстр. номер №Е41-211-45/2014 від 19.06.2014 р. Сертифікат №00850.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).