Фізика

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 6.163.04.O.007
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Коломієць Олександр Вікторович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання – навчити студентів основам фундаментальної з фізики та наукового методу аналізу, навчити їх користуватися фізичними моделями та законами, планувати та проводити фізичні експерименти, що є необхідним для успішного засвоєння спеціальних дисциплін та розробки прикладних систем; – створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент, на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; – дати можливість орієнтуватися в основних сучасних фізичних ідеях, модельних підходах, та вміти їх використовувати у практичній діяльності; – допомогти аналізувати та пріоритизувати науково-технічну інформацію.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у біомедичній інженерії або в процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів хімічної, біологічної та медичної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: КЗ1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. КЗ2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. КЗ3. Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. Фахові компетентності: КС2. Здатність забезпечувати інженерно-технічну експертизу в процесі планування, розробці, оцінці та специфікації медичних систем. КС3. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації медичних систем. КС4. Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем та засобів, що використовуються в медицині і біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації). КС5. Здатність застосовувати фізичні, хімічні, біологічні та математичні методи в аналізі моделюванні функціонування живих організмів та біотехнічних систем. КС6. Здатність ефективно використовувати інструменти та методи для аналізу проектування, розрахунку та випробувань при розробці біомедичних продуктів і послуг.
Результати навчання: 1. Застосовувати знання математики, фізики та біофізики, біоінженерії, хімії, інженерної графіки, механіки, опору та міцності матеріалів, властивості газів і рідин, електроніки, інформатики, отримання та аналізу сигналів, автоматичного управління, системного аналізу та методів прийняття рішень на рівні, необхідному для вирішення задач біомедичної інженерії. 2. Формулювати логічні висновки та обґрунтовані рекомендації щодо оцінки, експлуатації та впровадження біотехнічних, медико-технічних та біоінженерних засобів і методів. 8. Розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та керування медичним обладнанням та медичною технікою. 9. Розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та застосування штучних біологічних та біотехнічних об’єктів та матеріалів медичного призначення КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика, математичний аналіз, лінійна алгебра
Короткий зміст навчальної програми: АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Навчальна дисципліна Фізика формує у студентів науковий фізичний світогляд, розкриває фізичні поняття, закони, теорії та сприяє напрацюванню навичок застосування їх на практиці. Фізика вивчає властивості матеріального світу, будову і властивості матерії, закони взаємодії і руху матеріальних тіл.
Опис: 1. Фізичні основи механіки 2. Коливання і хвилі 3. Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів 4. Термодинаміка 5. Електростатика 6. Постійний електричний струм. Електричний струм в металах 7. Основи електромагнетизму 8. Електромагнетизм. Рівняння Максвела 9. Оптика 10. Теорія атома водню за Бором. Елементи квантової механіки 11. Елементи фізики атомного ядра 12. Елементи квантової статистики та фізики твердого тіла
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) 40 Екзаменаційний контроль (ЕК) 60 Разом за Дисципліну (ПК+ЕК) 100 Лабораторні заняття Контроль самостійної роботи РГР Разом за ПК письмова компонента усна компонента 15 18 7 40 40 20 100 15 18 7 40 40 20 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерій оцінки відповідей на теоретичні питання (10 балів): “10” - повна і вичерпна відповідь “9” - в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності “8” - в основному відповідь повна , однак трапляється незначні неточності “7” - відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку “6” - відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку “5” - відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “4” - відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “3” - відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “2” - дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу “1” - відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку “0” - відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання. Оцінка окремих тестів (2 бали): відповідь правильна - “2" відповідь неправильна - “0” Критерій оцінки розв’язування задачі ( 10 балів): “10” - відповідь правильна “9” - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, проведено числовий розрахунок, але не перевірено розмірностей "8" - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, однак у відповіді подається неправильне числове значення “7” - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, але не проведено числовий розрахунок "6" - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 80% розв’язку “5” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 60% розв’язку “4” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 40% розв’язку “3” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 20% розв’язку “2” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 10% розв’язку “1” - записані лише формули по темі задачі “0” - відповідь відсутня або дається зовсім не по темі
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Зачек І. Р., Лопатинський І. Є., Гончар Ф. М., Мороз І. Є. Фізика і енергетика. – Навчальний посібник – Львів, Ліга-Прес, 2015. – 368 с. 2. Вайданич В.І., Пенцак Г.М. Фізика. Підручник. – Львів: Національний лісотехнічний університет України, 2009 р. 648 с. 3. Лабораторний практикум з фізики. Частина І. Під ред. Лопатинського І.Є., Бандрівчака І.В., Крушельницької Т.Д. - Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2002.- 184 с. 4. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006. 5. Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006.- 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).