Аналітична хімія

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 6.163.04.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: д.х.н., проф. Павло ШАПОВАЛ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: здобуття студентами теоретичних знань з аналітичної хімії та інструментальних методів аналізу та їх ознайомлення з методами якісного та кількісного визначення складу речовин.
Завдання: загальних: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у біомедичній інженерії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів хімічної, біологічної та медичної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. фахових: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : Знати: - базові засади аналітичної хімії як науки про якісний та кількісний склад речовин; - умови проведення аналітичних визначень; - алгоритми створення нових методик аналітичного контролю речовин. Вміти - відтворювати методики аналізу за описом; - оцінювати метрологічні характеристики результатів аналізу; - кваліфіковано використовувати лабораторне обладнання та прилади для визначення вмісту речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Основи хімії і фізико-хімії полімерів - Органічна хімія - Фізика Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Методи фізико-хімічних і медико-біологічних досліджень - Технічний аналіз і контроль виробництва біомедичної продукції - Методи хімічного аналізу
Короткий зміст навчальної програми: Аналітична хімія дає інформацію про якісний і кількісний склад речовин за допомогою хімічних (титриметричного та гравіметричного) та фізико-хімічних (оптичних, електрохімічних, хроматографічного) методів аналізу. Це дає змогу проводити технологічні процеси в харчовій та інших галузях промисловості на основі даних про вміст певних речовин у сировині, готовій продукції, довкіллі, воді тощо. Вивчення дисципліни відбувається поєднанням теоретичного курсу та проведення лабораторних занять з конкретних методів та об’єктів аналізу.
Опис: 1) Предмет, завдання, основні поняття та класифікація методів аналітичної хімії. 2) Фізико-хімічні методи аналізу. Емісійний спектральний аналіз. 3) Молекулярно-абсорбційний аналіз. 4) Хроматографічні методи аналізу. 5) Електрохімічні методи аналізу. 6) Кондукто- та кулонометрія. 7) Вольтамперометрія.
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – диференційований залік; форми поточного контролю: письмово-усний контроль, колоквіуми, захист контрольних робіт, захист лабораторних робіт, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та оцінки ставляться відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ЕНМК «Аналітична хімія» https://vns.lpnu.ua/user/index.php?id=16683 2. Інструментальні методи аналізу. М.М. Ларук, П.Й. Шаповал, Р.Р. Гумінілович: Видавництво Львівської політехніки, 2019.- 216 с. 3. Аналітична хімія (хімічні методи аналізу). М.М.Ларук, П.Й.Шаповал, В.Є.Стаднік. Львів, Видавництво «Тараса Сороки», 2022.-247 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).