Аналітична хімія
Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 6.163.04.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: д.х.н., проф. Павло ШАПОВАЛ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
- здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у
біомедичній інженерії або у процесі навчання, що передбачає застосування
певних теорій та методів хімічної, біологічної та медичної інженерії і
характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
фахових:
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання :
Знати:
- базові засади аналітичної хімії як науки про якісний та кількісний склад
речовин;
- умови проведення аналітичних визначень;
- алгоритми створення нових методик аналітичного контролю речовин.
Вміти
- відтворювати методики аналізу за описом;
- оцінювати метрологічні характеристики результатів аналізу;
- кваліфіковано використовувати лабораторне обладнання та прилади для
визначення вмісту речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Основи хімії і фізико-хімії полімерів
- Органічна хімія
- Фізика
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Методи фізико-хімічних і медико-біологічних досліджень
- Технічний аналіз і контроль виробництва біомедичної продукції
- Методи хімічного аналізу
Короткий зміст навчальної програми: Аналітична хімія дає інформацію про якісний і кількісний склад речовин за допомогою хімічних (титриметричного та гравіметричного) та фізико-хімічних (оптичних, електрохімічних, хроматографічного) методів аналізу. Це дає змогу проводити технологічні процеси в харчовій та інших галузях промисловості на основі даних про вміст певних речовин у сировині, готовій продукції, довкіллі, воді тощо. Вивчення дисципліни відбувається поєднанням теоретичного курсу та проведення лабораторних занять з конкретних методів та об’єктів аналізу.
Опис: 1) Предмет, завдання, основні поняття та класифікація методів аналітичної хімії.
2) Фізико-хімічні методи аналізу. Емісійний спектральний аналіз.
3) Молекулярно-абсорбційний аналіз.
4) Хроматографічні методи аналізу.
5) Електрохімічні методи аналізу.
6) Кондукто- та кулонометрія.
7) Вольтамперометрія.
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – диференційований залік; форми поточного
контролю: письмово-усний контроль, колоквіуми, захист контрольних робіт, захист лабораторних робіт, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та оцінки ставляться відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ЕНМК «Аналітична хімія» https://vns.lpnu.ua/user/index.php?id=16683
2. Інструментальні методи аналізу. М.М. Ларук, П.Й. Шаповал, Р.Р. Гумінілович: Видавництво Львівської політехніки, 2019.- 216 с.
3. Аналітична хімія (хімічні методи аналізу). М.М.Ларук, П.Й.Шаповал,
В.Є.Стаднік. Львів, Видавництво «Тараса Сороки», 2022.-247 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).