Анатомія та фізіологія людини

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 6.163.04.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Доктор біологічних наук, професор Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни є оволодіння базовими знаннями з основ анатомії та фізіології людини. У результаті вивчення дисципліни студенти отримають практичні знання та навички, необхідні майбутнім фахівцям, які працюють у галузі технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення.
Завдання: Загальні компетентності: КЗ2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові компетентності: КС8. Здатність проводити дослідження та спостереження щодо взаємодії біологічних, природних та штучних систем (протези, штучні органи та ін.). КС9. Здатність ідентифікувати, формулювати і вирішувати інженерні проблеми, пов’язані з взаємодією між живими і неживими системами
Результати навчання: РН 1: ПРН3. 3. Управляти комплексними діями або проектами, нести відповідальність за прийняття інженерних рішень у непередбачуваних умовах. РН 2: КОМ1. 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації РН3: АіБ1:1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. 2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах. 3. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти. 4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп. 5. Здатність продовжувати навчання зі значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика Основи хімії та фізико-хімії полімерів Фізична і колоїдна хімія Активні технології в медицині
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Анатомія і фізіологія людини» знайомить студентів із сучасними поглядами на будову та функціональні особливості організму людини на різних структурних рівнях, забезпечує формування системних знань щодо закономірностей функціонування клітин, тканин, органів, систем органів; механізми регуляції життєво важливих процесів; інформує про сучасні методи оцінювання функціонального стану організму. Опанувавши матеріал курсу, студенти повинні чітко уявляти будову органів і систем органів людини, їх функції і цілісну єдність в організмі, мати загальні поняття про спеціалізацію клітин багатоклітинного організму і поділ їх на тканини, про вищу нервову діяльність, філо- та онтогенетичний розвиток людського організму. Курс "Анатомія і фізіологія людини" є теоретичною основою, на базі якої вивчаються інші спеціальні дисципліни: біохімія, біофізика. Відповідно до сучасних вимог цей навчальний курс містить лекції і практичні заняття, а також самостійну роботу студентів під контролем викладача.
Опис: Предмет і завдання анатомії і фізіології людини. Основи цитології, гістології і ембріології. Опорно-рухова система. Серцево-судинна система. Дихальна система. Система органів травлення. Ендокринна система. Сечо-статева система. Загальна фізіологія. Нервова система. Вища нервова діяльність. Сенсорні системи.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. • контроль на лекції, як вибіркове усне опитування студентів; • тестовий контроль та усне опитування на практичних заняттях за вивченими темами; • перевірка і оцінка письмових завдань на всіх практичних заняттях та робіт індивідуальних завдань (КР). Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку. Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль – 70 балів Виконання контрольної роботи – 20 балів Захист практичних робіт – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кизименко Л.Д., Сняданко І.І. Основи анатомії і фізіології людини: теоретичний та практичний курс. Навч. посібник. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2009. 2. Анатомія людини: підручник в 3-х томах / А.С. Головацький, В.Г. Черкасов, М.Р. Сапін та ін.. - В-во З. - Вінниця: Нова книга, 2013. - 368 с. З іллюстр. 3. Фізіологія з основами анатомії людини: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів/ Л.М. Малоштан, О.К. Рядних, Г.П. Жегунова та ін. – Х.: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2003. – 432 с. 4. Неттер Ф. Атлас анатомії людини / Під ред. проф. Ю.Б. Чайковського. Львів: Наутілус, 2004. 592 с. 5. Довідник з біології/ За ред. ак. К. М.Ситника. - К.: Наукова думка, 1998. – 688 с. 6. Луцик О.Д., Іванова А.Й., Кабак К.С., Чайковський Ю.Б. Гістологія людини. – К.: Книга плюс, 2003. – 592 с. 7. Анатомія та фізіологія з патологією / за ред. Я.І. Федонюка, Л.С. Білика, Н.Х. Микули. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2002. – 680 с. 8. Коляденко Г.І. Анатомія людини. Підручник. – К.: Либідь, 2004.- 384с. 9. Гжегоцький М.Р., Філімонов В.І., Петришин Ю.С., Мисаковець О.Г. Фізіологія людини. – К.: Книга плюс, 2005. – 494с. 10. Коцан І.Я., Гринчук В.О., Велемець В.Х., Шварц Л., Пикалюк В.С., Шевчук Т.Я. Анатомія людини: підручник для студ.вищ.навч.закл.- Луцьк:ВНУ імені Лесі Українки., 2010 . 902с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).