Проєктування виробництв органічного синтезу

Спеціальність: Хімічні технології органічних речовин
Код дисципліни: 7.161.02.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентам здобуття знань, розумінь і компетентностей щодо розроблення проектної документації виробництв органічного синтезу, особливостей створення хіміко-технологічних систем виробництв органічного синтезу з врахуванням принципів сталого розвитку, розрахунку витратних коефіцієнтів виробництв органічного синтезу
Завдання: • Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами нафтохімічного синтезу та виробництва барвників, поверхнево-активних речовин і полімерів. • Здатність критично аналізувати існуючі технології та проектувати інноваційні хіміко-технологічні процеси нафтохімічного синтезу.
Результати навчання: • Здійснювати розроблення та модернізацію процесів органічного синтезу відповідно до сучасних інноваційних технологій. • Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. • Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методологія наукових досліджень • Технологія продуктів органічного синтезу • Хімія та технології наноматеріалів • Професійна та цивільна безпека • Практика за темою МКР • Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто етапи створення та структуру проектної документації виробництв органічного синтезу. Розглянуто особливості створення виробництв органічного синтезу з врахуванням принципів «зеленої» хімії та сталого розвитку виробництв. Розглянуто принципи та особливості розрахунку витратних коефіцієнтів виробництв органічного синтезу
Опис: Структура та етапи створення проектної документації виробництв органічного синтезу. Види та структура технологічного регламенту виробництв органічного синтезу. Особливості структури зв’язків виробництв органічного синтезу. Принципи та послідовність розрахунку витратних коефіцієнтів виробництв органічного синтезу. Принципи створення виробництв органічного синтезу з врахуванням принципів сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль у вигляді письмово-усного контролю і розрахунково-графічної роботи, семестровий контроль у вигляді диференційованого заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: • практичні заняття (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, диференційований залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мельник С. Р., Мельник Ю. Р. Розрахунок процесів органічного синтезу: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 150 с. 2. Мельник С.Р., Мельник Ю.Р., Піх З.Г. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 448 с. 3. Солтис М.М., Закордонський В.П. Теоретичні основи процесів хімічної технології: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. – 430 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).