Гальванотехніка

Спеціальність: Технічна електрохімія
Код дисципліни: 7.161.03.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: д.т.н., проф. Кунтий Орест Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів розуміння технологічних засад гальванічних виробництв (електрохімічного нанесення металевих, композиційних і конверсійних покриттів) та практичних навиків, а також фізико-хімічних принципів і технологічних основ запобігання забруднення довкілля підприємствами такого профілю, очищення стоків та перероблення твердих металовмісних відходів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Спеціалізовано – професійні фахові компетентності: ФКС 1.1 Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі електрохімічних, зокрема, гальванотехнічних виробництв, гідрометалургійних процесів та методів дослідження електрохімічних систем.
Результати навчання: • Знати теорію гальванотехніки та одержання металів електролізом, електрохімії наноматеріалів, конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання гальванотехніки, електрометалургії, структури і функціонування підприємств гальванічного виробництва та їх економіки й екології. • Вміти розробляти сучасні технології гальванічного виробництва, оцінювати вплив технологічних чинників на якість, вихід і склад кінцевого продукту, створювати системи контролю якості продукції, визначити параметри процесу і продукції та обирати методи й апаратуру для здійснення контролю технологічного процесу та параметрів продукції, виконувати науково-дослідну або інноваційну проектну роботу, оформляти результати інноваційної діяльності. • Мати уявлення про напрями розвитку гальванічного виробництва, нанонауки та наноінженерії у гальванічних покриттях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретична електрохімія. • Технічна електрохімія. • Устаткування галузі електрохімічних виробництв. • Корозія металів.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія гальванотехніки, одержання металів електролізом, електрохімії наноматеріалів. Сучасні технології електрохімічних виробництв. Конструкції та принципи роботи сучасного обладнання гальванотехніки, електрометалургії. Структура та функціонування підприємств гальванотехніки та електрометалургії. Методологія проектування та модернізація об’єктів гальванічного виробництва. Екологія гальванічних виробництв.
Опис: Вивчення сучасного гальванічного виробництва, що включає ґрунтовне розуміння технологічних аспектів нанесення металевих, конверсійних і композиційних покриттів, знання технологічного обладнання, екології гальванічних цехів. Науковий аналіз тенденцій розвитку електрохімічного нанесення покриттів із врахуванням енерго- та матеріалоощадності, розвитку нанотехнологій у приладобудуванні.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання, оформлення та захист лабораторної роботи – 50 балів. 2. Розрахунок гальванічної лінії нанесення покриття – 50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань студентів включає захист комплексної лабораторної роботи з елементами наукових досліджень та контрольної роботи. Семестровий контроль здійснюється у формі заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кунтий О.І. Гальванотехніка: Навчальний посібник. – Львів: НУ “ЛП”, 2004 – 236 с. 2. Якименко Г.Я., Артеменко В.М. Технічна електрохімія. Ч. 3. Гальванічні виробництва: Підручник / За ред. Б.І. Байрачного. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2006. – 272 с. 3. Байрачний Б.І., Ляшок Л.В. Рідкісні розсіяні і благородні елементи. Технологія виробництва та використання: Підручник. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2007. – 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Гальванотехніка (курсовий проєкт)

Спеціальність: Технічна електрохімія
Код дисципліни: 7.161.03.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: д.т.н., проф. Кунтий Орест Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів розуміння технологічних засад гальванічних виробництв (електрохімічного нанесення металевих, композиційних і конверсійних покриттів) та практичних навиків, а також фізико-хімічних принципів і технологічних основ запобігання забруднення довкілля підприємствами такого профілю, очищення стоків та перероблення твердих металовмісних відходів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Спеціалізовано – професійні фахові компетентності: ФКС 1.1 Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі електрохімічних, зокрема, гальванотехнічних виробництв, гідрометалургійних процесів та методів дослідження електрохімічних систем.
Результати навчання: • Знати теорію гальванотехніки та одержання металів електролізом, електрохімії наноматеріалів, конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання гальванотехніки, електрометалургії, структури і функціонування підприємств гальванічного виробництва та їх економіки й екології. • Вміти розробляти сучасні технології гальванічного виробництва, оцінювати вплив технологічних чинників на якість, вихід і склад кінцевого продукту, створювати системи контролю якості продукції, визначити параметри процесу і продукції та обирати методи й апаратуру для здійснення контролю технологічного процесу та параметрів продукції, виконувати науково-дослідну або інноваційну проектну роботу, оформляти результати інноваційної діяльності. • Мати уявлення про напрями розвитку гальванічного виробництва, нанонауки та наноінженерії у гальванічних покриттях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретична електрохімія. • Технічна електрохімія. • Устаткування галузі електрохімічних виробництв. • Корозія металів.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія гальванотехніки, одержання металів електролізом, електрохімії наноматеріалів. Сучасні технології електрохімічних виробництв. Конструкції та принципи роботи сучасного обладнання гальванотехніки, електрометалургії. Структура та функціонування підприємств гальванотехніки та електрометалургії. Методологія проектування та модернізація об’єктів гальванічного виробництва. Екологія гальванічних виробництв.
Опис: Вивчення сучасного гальванічного виробництва, що включає ґрунтовне розуміння технологічних аспектів нанесення металевих, конверсійних і композиційних покриттів, знання технологічного обладнання, екології гальванічних цехів. Науковий аналіз тенденцій розвитку електрохімічного нанесення покриттів із врахуванням енерго- та матеріалоощадності, розвитку нанотехнологій у приладобудуванні.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання, оформлення та захист лабораторної роботи – 50 балів. 2. Розрахунок гальванічної лінії нанесення покриття – 50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань студентів включає захист комплексної лабораторної роботи з елементами наукових досліджень та контрольної роботи. Семестровий контроль здійснюється у формі заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кунтий О.І. Гальванотехніка: Навчальний посібник. – Львів: НУ “ЛП”, 2004 – 236 с. 2. Якименко Г.Я., Артеменко В.М. Технічна електрохімія. Ч. 3. Гальванічні виробництва: Підручник / За ред. Б.І. Байрачного. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2006. – 272 с. 3. Байрачний Б.І., Ляшок Л.В. Рідкісні розсіяні і благородні елементи. Технологія виробництва та використання: Підручник. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2007. – 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).