Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології високомолекулярних сполук
Код дисципліни: 7.161.07.O.016
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Практика передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: Програмні результати проходження практики:
ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація:
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
АВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
АВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологічні процеси синтезу і модифікування полімерів.
Нові технології у виробництві високомолекулярних сполук.
Методологія наукових досліджень.
Професійна та цивільна безпека.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія. Вона передує виконанню студентами магістерських кваліфікаційних робіт (МКР) і передбачає збір матеріалів для їх виконання, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами програмних результатів навчання, оволодіння професійним досвідом з метою їхньої підготовки до самостійної трудової діяльності. Основна задача програми практики полягає в чіткому плануванні та регламентуванні діяльності студентів та керівників практики, максимальному виявленні рівня підготовки студента за вказаною спеціальністю.
Опис: Вивчення конкретного технологічного процесу синтезу полімерів. Узагальнення, систематизування, закріплення й поглиблення теоретичних знань із циклу дисциплін професійної підготовки. Ознайомлення з функціональними обов’язками інженерно-технічних працівників різного рангу, з механізмами впровадження наукових досліджень, винаходів та раціоналізаторських пропозицій. Оволодіння практичними навичками, знаннями та вміннями для професійної, організаторської та виховної роботи на посаді майстра, начальника зміни, технолога цеху. Ознайомлення з найновішими досягненнями науки і техніки та порядку їхнього впровадження. Ознайомлення з питаннями організації та методологією науково-дослідної роботи, патентознавства і винахідницької діяльності, впровадження результатів наукових досліджень в технології переробки полімерних та композиційних матеріалів. Засвоєння на належному рівні сукупності таких видів діяльності як науково-дослідницька, виробничо-технологічна, проєктно-конструкторська та організаційно-управлінська.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді за результатами практики, відповідей на запитання; оцінювання звіту та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: диференційований залік (захист звіту в усній формі).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak. 3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98. 4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету “Львівська політехніка”, затверджено наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03. 5. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).