Менеджмент у виробництві
Спеціальність: Процеси і обладнання хімічних виробництв
Код дисципліни: 7.161.09.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доцент Таранський Ігор Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. Здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
Результати навчання: Програмні результати (ПР):
ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проєктних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі й ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПР6. Розробляти та реалізовувати проєкти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Менеджмент у виробництві” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає знання про принципи, методи, функції та процес виробничого менеджменту; організаційні структури управління підприємством; управління ресурсами в умовах хімічного виробництва; управління технічними, матеріальними, трудовими ресурсами підприємства; управління інвестиціями підприємства.
Опис: Менеджмент у виробництві: поняття та еволюція розвитку, роль і місце в системі управління. Принципи виробничого менеджменту. Методи виробничого менеджменту, їх характеристика. Функції та процес менеджменту. Організаційні структури управління підприємством. Управління ресурсами в умовах хімічного виробництва. Управління технічними ресурсами підприємства. Управління матеріальними ресурсами підприємства.
Управління трудовими ресурсами підприємства. Управління інвестиціями
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль.
Методи оцінювання знань:
– поточний контроль (усне фронтальне опитування; усне індивідуальне опитування; обговорення ситуаційних завдань; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень);
– екзаменаційний контроль (тестування або письмове опитування; усне опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття – 45 балів.
Екзаменаційний контроль (письмово-усна компонента) – 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андрушків Б. М. Основи менеджменту / Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін. – Львів, “Світ”, 2015. – 289 с.
2. Балабанова Л. В. Організація праці менеджера : підручник. / Л. В. Балабанова. – К. : Професіонал, 2017. – 416 с.
3. Дикань Н. В. Менеджмент : навч. посібн. / Н. В. Дикань, І. І. Борисенко. – К. : Знання, 2018. – 389 с.
4. Кузьмін О. Є., Мельник О. Г. Основи менеджменту : підручник./ О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник. – К. : «Академвидав», 2003. – 416 с.
5. Тарнавська Н. П. Менеджмент : теорія та практика / Н. П. Тарнавська, Р. М. Пушкар. – Тернопіль : “Карт – бланш”, 2017 . – 456 с.
6. Скрипко Т. О., Ланда О. О. Менеджмент : навч. посібн. / Т. О. Скрипко, О. О. Ланда. – К. : Центр навчальної літератури, 2016. – 176 с.
7. Фінансовий менеджмент : підручник / кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Піддєрьогін. – К. : КНЕУ, 2015. – 536 с.
8. Шегда А. В. Менеджмент : підручник. / А. В. Шегда. – К. : Знання, 2004. – 687 с.
9. Юргутіс І. А. Основи менеджменту : навч. посіб. / І. А. Юргутіс, І. І. Кравчук І. І. – К. : Освіта, 2018. – 256 с.
10. Економіка, організація та управління хімічних підприємств : практикум [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія” / О. А. Підлісна, Н. М. Покровська; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 130 с.
11. Брич В. Я. Креативний менеджмент : підруч. / В. Я. Брич., М. М. Корман. – Тернопіль : ТНЕУ, 2018. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).