Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 7.121.01.O.010
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Левус Євгенія Василівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію.
ЗК03. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК04. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК05. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК07. Здатність критично осмислювати проблеми у галузі інформаційних технологій та на межі галузей знань, інтегрувати відповідні знання та розв'язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК08. Здатність розробляти і координувати процеси, етапи та ітерації життєвого циклу програмного забезпечення на основі застосування сучасних моделей, методів та технологій розроблення програмного забезпечення.
Результати навчання: РН01. Знати і застосовувати сучасні професійні стандарти і інші норматив-но-правові документи з інженерії програмного забезпечення.
РН02. Оцінювати і вибирати ефективні методи і моделі розроблення, впро-вадження, супроводу програмного забезпечення та управління відповідними процесами на всіх етапах життєвого циклу.
РН03. Будувати і досліджувати моделі інформаційних процесів у приклад-ній області.
РН04. Виявляти інформаційні потреби і класифікувати дані для проєкту-вання програмного забезпечення.
РН06. Розробляти і оцінювати стратегії проєктування програмних засобів; обґрунтовувати, аналізувати і оцінювати варіанти проектних рішень з точки зо-ру якості кінцевого програмного продукту, ресурсних обмежень та інших фак-торів.
РН07. Аналізувати, оцінювати і застосовувати на системному рівні сучасні програмні та апаратні платформи для розв'язання складних задач інженерії програмного забезпечення.
РН08. Розробляти і модифікувати архітектуру програмного забезпечення для реалізації вимог замовника.
РН09. Обґрунтовано вибирати парадигми і мови програмування для роз-роблення програмного забезпечення; застосовувати на практиці сучасні засоби розроблення програмного забезпечення.
РН10. Модифікувати існуючі та розробляти нові алгоритмічні рішення де-тального проєктування програмного забезпечення.
РН17. Збирати, аналізувати, оцінювати необхідну для розв'язання науко-вих і прикладних задач інформацію, використовуючи науково-технічну літера-туру, бази даних та інші джерела.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методології розробки програмного забезпечення
Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом навчання за другим рівнем вищої освіти ("магістр"). Вона передує виконання студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навиків, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності. Практику студенти проходять після завершення повного теоретичного курсу, передбаченого навчальним планом.
Опис: Звіт повинен містити: титульний аркуш; зміст; опис місця проходження практики (структура підприємства – бази практики, наявні технічні й програмні засоби та характер виконаних робіт, пов'язаних із застосуванням інформаційних технологій, організація роботи в колективі); завдання, отримане на базі практики; результати виконання завдання на базі практики; завдання для виконання магістерського дослідження; опис проведених робіт, який має містити: обґрунтований вибір моделі життєвого циклу розроблення програмного забезпечення; характеристику обраних програмних технологій та засобів, призначених для реалізації методу вирішення поставленого завдання; результати проектування архітектури програмного забезпечення; висновки про отримані результати під час проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи; перелік опрацьованих інформаційних джерел; додатки (UML-діаграми, схематичні зображення, фрагменти текстів програм, приклади отриманих результатів тощо)
Методи та критерії оцінювання: - 30% – виконання завдання на базі практики (у відгуку вказує керівник від бази практики);
- 20% – звітування за поточні завдання під час проходження практики (письмові звіти, презентації, доповіді);
- 30% – виконання завдання стосовно теми магістерської кваліфікаційної роботи (на титульній сторінці звіту вказує науковий керівник роботи);
- 20% – захист практики перед комісією.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практика зараховується, якщо студентом виконано на момент здачі звіту не менше 50% магістерської кваліфікаційної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесе-ними згідно з Наказом Міносвіти N 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих на-вчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93.
2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak
3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному універ-ситеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного уні-верситету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109.
4. Положення про організацію проведення практики студентів Національно-го університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
5. Порядок формування робочої програми навчальної дисципліни» затвер-джений наказом ректора від 24 червня 2016 року №118-06.
6. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 203 – 211.
7. ДСТУ 8302:2015. Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання / Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – [Уведено вперше ; чинний від 2016-07-01]. – Київ : ДП "УкрН-ДНЦ", 2016. – 17 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).