Технології корпоративних систем

Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Код дисципліни: 7.124.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Жежнич П.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни "Технології корпоративних систем" студент повинен: • знати – основні цілі побудови корпоративних інформаційних систем, методи та технології опрацювання даних, необхідних для роботи в корпоративному середовищі. • вміти – практично розв'язувати основні задачі побудови корпоративних інформаційних систем. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • розуміти й розв’язувати проблеми та задачі побудови корпоративних інформаційних систем • проводити дослідження в галузі корпоративних інформаційних систем; • застосовувати знання з технологій корпоративних інформаційних систем в практичних ситуаціях конкурентної розвідки та консолідації інформації; фахових: • використовувати технології опрацювання даних в корпоративному середовищі для розроблення інформаційних систем; • формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних задач з побудови корпоративних інформаційних систем; • будувати моделі корпоративних інформаційних систем; • досліджувати та оптимізувати моделі корпоративних інформаційних систем; • розробляти і впроваджувати інформаційні системи, побудовані на основі консолідованих даних; • формулювати нові наукові та практичні задачі побудови корпоративних інформаційних систем; • сприймати здобуті знання з технологій корпоративних інформаційних систем та інтегрувати їх з уже наявними з області консолідації інформації. Результати навчання цієї дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: • знання і розуміння основних підходів до побудови та використання корпоративних інформаційних систем; • знання і розуміння принципів та механізмів побудови корпоративних інформаційних систем; • знання і розуміння теоретичних, методологічних та процедурних основ проведення досліджень в сфері обробки даних; • знання і розуміння технологій доступу до веб-ресурсів; • здатність здійснювати планування, організацію та контроль опрацювання даних в корпоративних інформаційних системах; • здатність здійснювати обробку інформації за допомогою технологій доступу до веб-ресурсів; • здатність розробляти практичні рекомендації щодо побудови корпоративних інформаційних систем; • здатність забезпечувати розробку та оцінку характеристик корпоративних інформаційних систем, необхідних для їхнього управління та використання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Нема
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює питання про принципи побудови корпоративних інформаційних систем, основні підходи до формалізації і розробки великих систем, архітектури корпоративних застосувань, класичну тришарову архітектуру корпоративних застосувань, сервіс-орієнтовану архітектуру SOA, концепцію віддаленого виклику процедур RPC, протокол доступу до веб-ресурсів SOAP, архітектуру мережних протоколів доступу до веб-ресурсів REST, специфікацію OpenAPI, програмні інтерфейси сервісів групової роботи Google Apps та Offcie365.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Жежнич, П. І. Технології інформаційного менеджменту: Навчальний посібник, – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 260 с. 2. Коновалов О. Ю. Сервіс-орієнтована архітектура у розподілених обчислювальних системах / О. Ю. Коновалов, Вісник Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій, 2013, № 4, С.53-61. - http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduikt_2013_4_10 3. Корпоративні інформаційні системи: Електронний посібник. – http://posibniki.com.ua/catalog-korporativni-informaciini-sistemi 4. Павленко Л.А. Корпоративні інформаційні системи: Навч. посібник, Харків: ВД „ІНЖЕК”, 2003, 260 с. 5. Петренко О. О. Порівняння типів архітектури систем сервісів / О. О. Петренко, Системні дослідження та інформаційні технології, 2015, № 4, С.48-62. - http://nbuv.gov.ua/UJRN/sdtit_2015_4_7 6. Татарчук М.І. Корпоративні інформаційні системи: Навч. посібник, К.: КНЕУ, 2005, 291 с. - http://ubooks.com.ua/books/000214/inx.php 7. Щербаков О. В. Методи та технології побудови і супроводження корпоративних інформаційних систем / О.В. Щербаков, І.Д. Гаврилов, Системи обробки інформації, 2010, № 2(83), С. 277-279. - http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/7013 8. Fielding R.T. Architectural Styles and the Design of Network-based Software Architectures: DISSERTATION submitted in partial satisfaction of the requirements for the degree of DOCTOR OF PHILOSOPHY in Information and Computer Science, 2000. - https://www.ics.uci.edu/~fielding/pubs/dissertation/top.htm