Розподілені бази даних та знань

Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Код дисципліни: 7.124.01.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: проф. Пасічник В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: знати та розуміти наукові засади організації систем розподілених баз даних, їх вдосконалення. вміти використовувати знання та навички щодо проведення збору даних про параметри функціювання та моделювання розподілених систем баз даних при їх аналізі
Завдання: знати та розуміти наукові засади організації систем розподілених баз даних, їх вдосконалення. вміти використовувати знання та навички щодо проведення збору даних про параметри функціювання та моделювання розподілених систем баз даних при їх аналізі
Результати навчання: знати та розуміти наукові засади організації систем розподілених баз даних, їх вдосконалення. вміти використовувати знання та навички щодо проведення збору даних про параметри функціювання та моделювання розподілених систем баз даних при їх аналізі
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи та засоби інженерії даних та знань, Теорія систем баз даних та знань
Короткий зміст навчальної програми: Головні поняття розподілених баз даних. Фрагментація та реплікація. Вертикальна та горизонтальна фрагментації. Керування цілісністю та доступом у системах РСБДЗ. Розподілене керування цілісністю даних. Опрацювання запитів у РСБДЗ. Оптимізація та декомпозиція запитів до фрагментованих баз. Керування транзакціями у РСДБЗ. Рівні ізоляції ресурсів
Опис: Головні поняття розподілених баз даних. Фрагментація та реплікація. Вертикальна та горизонтальна фрагментації. Керування цілісністю та доступом у системах РСБДЗ. Розподілене керування цілісністю даних. Опрацювання запитів у РСБДЗ. Оптимізація та декомпозиція запитів до фрагментованих баз. Керування транзакціями у РСДБЗ. Рівні ізоляції ресурсів
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%). іспит, тестування 50%, усна компонента 10%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Бобровски С. Oracle8: Архитектура: Пер. с англ./ Бобровски С – М.: Издательство “ЛОРИ”, 1998 – 210с. 2.Дейт К.Дж. Введение в системы баз даних: Пер. с англ./ Дейт К.Дж – К.: Диалектика, 1998 – 784с., ил. 5.Ozsu T. Principles of Distributed Database Systems/ Ozsu Tamer, Valduriez Patrick.- 3rd ed., Springer, 2011.- 866p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).