Дослідження і проєктування вбудованих комп'ютерних систем
Спеціальність: Кіберфізичні системи
Код дисципліни: 7.123.04.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: професор Глухов Валерій Сергійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційних технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів комп’ютерної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК3 - Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК5 - здатність до застосування знань на практиці;
ЗК6 - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК2 - здатність розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення, компоненти комп’ютерних систем та мереж, Інтернет додатків, кіберфізичних систем з використанням сучасних методів і мов програмування, а також засобів і систем автоматизації проектування.
СК3 - здатність проектувати комп’ютерні системи та мережі з урахуванням цілей, обмежень, технічних, економічних та правових аспектів.
СК4 - здатність будувати та досліджувати моделі комп’ютерних систем та мереж.
СК5 - здатність будувати архітектуру та створювати системне і прикладне програмне забезпечення комп’ютерних систем та мереж.
СК7 - здатність досліджувати, розробляти та обирати технології створення великих і надвеликих систем.
СК9 - здатність представляти результати власних досліджень та/або розробок у вигляді презентацій, науково-технічних звітів, статей і доповідей на науково-технічних конференціях.
Результати навчання: уміння проектувати та розробляти вбудовані комп’ютерні системи усіх рівнів складності, проводити вибір елементної бази згідно вимог та умов експлуатації
знання загальнометодологічних принципів побудови сучасних вбудованих комп'ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації
уміння розв’язувати задачі в галузі дослідження і проектування вбудованих комп’ютерних систем на основі знань сучасних архітектур комп’ютерних систем, схемотехніки, методів захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Архітектура комп’ютерів
Комп’ютерні мережі
Комп’ютерні системи
Короткий зміст навчальної програми: Мета та задачі курсу. Огляд вбудованих систем. Класифікація вбудованих систем Характеристики вбудованих систем Технології вбудованих систем Технології проектування вбудованих систем Рівні вбудованості Конструктиви вбудованих систем Вбудовані комп’ютери Вбудовані комірки – конструктив Arduino Вбудовані комірки – конструктиви VME, VXi , PCI, PXI, PC/104 Вбудовані мікроконтролери Ядра для замовлених та напівзамовлених мікросхем Програмування вбудованих систем Вбудовані операційні системи Операційні системи реального часу Комплексування вбудованих засобів. Вбудовані засоби тестування, відлагодження, діагностики.
Опис: Вступ. Мета та задачі курсу. Огляд вбудованих систем. Класифікація вбудованих систем Характеристики вбудованих систем Технології вбудованих систем Технології проектування вбудованих систем Рівні вбудованості Конструктиви вбудованих систем Вбудовані комп’ютери Вбудовані комірки – конструктив Arduino Вбудовані комірки – конструктиви VME, VXi , PCI, PXI, PC/104 Вбудовані мікроконтролери Ядра для замовлених та напівзамовлених мікросхем Програмування вбудованих систем Вбудовані операційні системи Операційні системи реального часу Комплексування вбудованих засобів. Вбудовані засоби тестування, відлагодження, діагностики. Підсумкове заняття.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, контрольні роботи (30%)
Підсумковий контроль (70 %, контрольних захід, іспит): письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану.
Семестрова оцінка формується з результатів виконання курсового проекту, його оформлення та захисту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Николайчук Я.М., Возна Н.Я., Пітух І.Р. Проектування спеціалізованих комп'ютерних систем. Тернопіль: ТзОВ "Терно-граф", 2010. - 394 с.
2. David A. Patterson, JohDavid Patterson, John Hennessy. Computer Organization and Design. The Hardware/Software Interface. 5th Edition. Pages: 800. Elsevier Science & Technology. 2013.
3. Marilyn Wolf. High-Performance Embedded Computing. Applications in Cyber-Physical Systems and Mobile Computing. 2nd Edition. Pages: 506. Elsevier Science & Technology. 2014.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).