Основи наукової та інноваційної діяльності в галузі кіберфізичних систем
Спеціальність: Кіберфізичні системи
Код дисципліни: 7.123.04.E.026
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: Мельник Анатолій Олексійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни «Основи наукової та інноваційної діяльності в галузі к кіберфізичних систем» здобувач вищої освіти другого освітнього рівня повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
компетенції
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційних технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів комп’ютерної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність досліджувати, розробляти та обирати технології створення великих і надвеликих систем.
Здатність представляти результати власних досліджень та/або розробок у вигляді презентацій, науково-технічних звітів, статей і доповідей на науково-технічних конференціях.
Фахові компетентності професійного спрямування: Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для оптимізації проектних, технологічних рішень з метою підвищення якості проблемно-орієнтованих комп’ютерних систем.
Результати навчання: освітньої програми (освітніх програм)
програмні результати навчання
Результати навчання: Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерної інженерії, необхідні для професійної діяльності, оригінального мислення та проведення досліджень, критичного осмислення проблем інформаційних технологій та на межі галузей знань.
Методи навчання і викладання: Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –виконання практичних робіт, усне та фронтальне опитування.
Результати навчання: Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань інформаційних технологій і дотичних міжгалузевих питань до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування. Екзамен – письмове опитування.
Результати навчання: Розуміти тенденцій розвитку обчислювальної техніки та їх елементів в галузі розробки проблемно-орієнтованих комп’ютерних систем та методів підвищення ефективності їх роботи.
Методи навчання і викладання: Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Дослідження і проектування кіберфізичних систем.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Організація обчислювальних процесів у паралельних системах,
Проектування цифрових засобів на ПЛІС.
Короткий зміст навчальної програми:
Навчальна дисципліна «Основи наукової та інноваційної діяльності в галузі кіберфізичних систем» покликана подати студентам основи проведення наукової та інноваційної діяльності в галузі кіберфізичних систем. Для освоєння даної дисципліни необхідне знання таких дисциплін: “Дослідження і проектування КСМ ”.
Опис: Лекційні заняття
1. Вступ в дисципліну
2. Мета і завдання дослідження. Порядок здійснення наукового дослідження. Системний підхід до наукових досліджень.
3. Процес наукового дослідження. Методи досліджень в галузі кіберфізичних систем.
4. Організація наукового дослідження
5. Основні напрямки досліджень в галузі кіберфізичних систем
6. Основи інноваційної діяльності в галузі кіберфізичних систем
Усього годин 12, кожна тема по 2 години.
Практичні заняття
1. Ознайомлення із прикладами здійснення наукового дослідження.
2. Ознайомлення з методами досліджень в галузі к кіберфізичних систем
3. Приклади організації наукового дослідження
4. Закріплення результатів наукових досліджень
5. Заключне заняття. Академічна доброчесність у наукових дослідженнях
6. Семінарські заняття
Інноваційна діяльність в галузі комп’ютерних систем та мереж Підсумкове заняття. Внесок результатів практичних занять в екзаменаційну оцінку.
Усього годин 24
Методи та критерії оцінювання: Заходи з оцінювання результатів навчання передбачають поточний та семестровий контроль результатів навчання та діагностику набуття компетентностей. Поточний контроль здійснюють під час практичних занять аспіранта, що має на меті перевірку рівня засвоєння теоретичних і практичних знань. Результат поточного контролю формується з результатів практичних занять та виконання індивідуального науково-дослідницького завдання (написання реферату).
Семестровий контроль проводять у формі іспиту за зважено-накопичувальною системою і в терміни, встановлені в Університеті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну
Захист реферату -20,
Практичні заняття - 10
Разом за ПК письмова компонента усна компонента
30 60 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. Мельник А.О., Мельник В.А. Персональні суперкомп'ютери: архітектура, проектування, застосування. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Львів, 2013. — 516 с.
2. Мельник А.О. Пам'ять із впорядкованим доступом. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Львів, 2015. — 370 с.
3. Advanced Computer Systems and Networks: Design and Application. Vol. 1,2. 2016-2022.
Допоміжна
4. Адаменко М. І. Основи наукових досліджень / М. І. Адаменко, М. В. Бейлін. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. – 188 с.
5. Білуха М. Т. Методологія наукових досліджень: підруч. Для бакалаврів, магістрів і аспірантів екон. спец. ВНЗ – К. : АБУ, 2002. – 480 с.
6. Гуменна О. А. Основи наукових досліджень. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2007. – 99 с.
7. Кислий В. М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник / В. М. Кислий. – Суми : Університетська книга, 2011. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).