Комп'ютерні методи аналізу засобів вимірювання електричних величин
Спеціальність: Метрологія та вимірювальна техніка
Код дисципліни: 7.175.01.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Ліхновський Ігор
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
ІНТ - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі автоматизації та приладобудування, метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, метрологічного забезпечення приладами та засобами вимірювань.
загальних:
ЗК3 – Здатність генеруати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації
ЗК5 – Здатність до самостійного освоєння нових методів дослідження, зміни наукового й науково-виробничого профілю своєї діяльності
ЗК7 – Здатність досліджувати проблеми з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів
ЗК8 –Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності
ЗК9 –Здатність пропонувати концепції, моделі, винаходити та випробувати способи й інструменти професійної діяльності з використанням природних, соціально-гуманітарних та економічних наук
фахових:
ФК5 – Здатність розробляти, проектувати і впроваджувати інформаційно-вимірювальні системи, а також забезпечувати їх правильну експлуатацію
ФК6 – Здатність застосовувати математичну теорію організації і планування експерименту, розробляти плани проведення досліджень, вибирати алгоритми опрацювання вимірювальної інформації, а також застосовувати необхідне програмне забезпечення для автоматизації обчислень
ФК8 – Здатність застосовувати сучасні методи та програмне забезпечення наукових досліджень, розробляти робочі гіпотези, будувати теоретичні моделі об’єкта досліджень та обґрунтовувати прийняті припущення
ФКС12 –Здатність володіння основами об’єктно-орієнтованого програмування та метрологічної перевірки програмного забезпечення засобів вимірювання
ФКС13 –Здатність розв’язувати прикладні задачі метрології на основі залучення сучасних методів вимірювань
ФКС14 – Здатність розробляти математичну модель засобу вимірювання та оцінити загальну похибку, а також здатність синтезувати структурні та приципові схеми засобів вимірювань
ФКС15 –Здатність застосовувати та оцінювати у метрологічному плані сучасне програмне забезпечення для опрацювання і аналізу результатів вимірювань
ФКС 17 –Здатність забезпечити належний технологічний рівень вигоьовлення засобів вимірювань, розрахунку та оптимізації їх параметрів
Результати навчання: ЗН2 – Знання сучасних методів і засобів автоматизації та комп’ютеризації шляхом встановлення сучасних мікроконтролерів, сенсорів, приладів та систем
ЗН7 – Знання основ об’єктно-орієнтованого програмування та метрологічної перевірки програмного забезпечення засобів вимірювання
УМ1 –Уміння планувати експериментальні дослідження, обгрунтовувати вибір їхнього забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі
УМ3 –Уміння аналізувати метрологічні особливості контрольованих процесів, коректно здійснювати підбір вимірювального обладнення, порівнювати характеристики і вибирати методи та засоби вимірювання
УМ4 –Уміння формувати опис об’єкту досліджень, визначати його характеристики та виробляти пропозиції їхнього покращення
КОМ1 –Уміння спілкуватись, враховуючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами
АіВ1 – Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційно-вимірювальні технології
Комп'ютерне моделювання та проектування електронних схем
Методи та засоби вимірювання неелектричних величин
Супутні і наступні
навчальні дисципліни:
Проектування вимірювальних приладів
Первинні перетворювачі фізичних величин
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення цієї дисципліни дає можливість створювати засоби вимірювання електричних величин та аналізу їх роботи методами комп’ютерного моделювання
Опис: Ознайомлення з засобами моделювання електронних вузлів. Синтез структури і функціональної схеми засобу вимірювання. Одноваріантні види аналізу в MicroCAP. Призначення кожного виду аналізу. Використання режиму Dynamic DC.
Використання режиму Probe. Використання режиму Optimize. Аналіз передавальної характеристики схеми. Багатоваріантні види аналізів
Статистичний аналіз. Визначення метрологічних характеристик на основі статистичного аналізу.
Використання параметричного аналізу для визначення метрологічних характеристик засобів вимірювання Врахування впливу температури при аналізі засобів вимірювання. Створення макромоделей перетворювачів в MicroCAP
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль
Семестровий іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
-виконання та захист лабораторних робіт 50 балів
Екзаменаційний контроль:
- письмова компонента 30
- усна компонента 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: http://www.spectrum-soft.com/download/download.shtm
http://www.datasheetarchive.com/
http://www.datasheet4U.com/
Конспект лекцій
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).