Віртуальні вимірювальні прилади

Спеціальність: Метрологія та вимірювальна техніка
Код дисципліни: 7.175.01.E.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Микитин Ігор Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення із засадами створення віртуальних вимірювальних приладів, структурними схемами віртуальних вимірювальних приладів, способами підключення первинних перетворювачів до віртуальних вимірювальних приладів та створення програмного забезпечення із використання мови програмування C++Builder 6
Завдання: Набуття знання елементної бази, принципів побудови, функціонування, основних параметрів і характеристик засобів вимірювання неелектричних величин. Здатність застосовувати і оцінювати у метрологічному плані сучасне програмне забезпечення для опрацювання і аналізу результатів вимірювання. Здатність розв’язувати прикладні задачі метрології на основі залучення сучасних методів вимірювань та аналогових і цифрових засобів вимірювань. Набуття базових знань будови, роботи та взаємодії основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципів проектування і програмування мікропроцесорних систем збирання даних Набуття знання елементної бази, принципів побудови, функціонування, основних параметрів і характеристик інформаційно-вимірювальних систем.
Результати навчання: Вміти проектувати інформаційно-вимірювальні системи, розробляти для них алгоритми функціонування та програмне забезпечення. Знати та вміти використовувати сучасну елементну базу при розробці та проектуванні вузлів інформаційно-вимірювальної техніки. Вміти застосовувати технології програмування засобів вимірювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання вимірювальних процесів на комп'ютерах. Комп'ютерне опрацювання вимірювальної інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна стосується вивчення основних складових частин персонального комп’ютера та засобів зв’язку із периферією: послідовного, паралельного та USB інтерфейсу; набуття практичних навичок застосування сучасного програмного забезпечення для створення віртуальних вимірювальних приладів та інтерфейсів обміну інформацією між первинними перетворювачами, вимірювальними приладами та персональним комп’ютером.
Опис: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Робота з вказівниками та комплексними числами. Графічне відображення інформації. Масив компонент. Структурні схеми віртуальних вимірювальних приладів. Основні складові частини комп’ютера та засоби зв’язку із зовнішніми пристроями. Паралельний інтерфейс Centronics. Послідовний інтерфейс RS232. Послідовний інтерфейс USB. Віртуальні вимірювальні прилади, побудовані з використанням паралельного інтерфейсу Centronics. Тема 11. Віртуальні вимірювальні прилади, побудовані з використанням послідовного інтерфейсу RS232. Протокол передавання даних MODBUS. Первинні перетворювачі для віртуальних вимірювальних приладів. Інтерфейс користувача.
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання навчальної дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань: • поточний контроль знань студентів під час проведення занять; • проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття – 50 балів. Екзаменаційний контроль – 50 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчальний посібник у ВНС Національного університету «Львівська політехніка». 2. Лабораторний практикум з курсу “Віртуальні вимірювальні прилади”. 3. Конспект лекцій з курсу “Віртуальні вимірювальні прилади”. 4. Б.П.Прокофьев, Н.Н.Сухарев, Ю.Е.Храмов. Графические средства Turbo C и Turbo C++. М.: Финансы и статистика, 1992.-160 с. 5. А.Я.Архангельский. Программирование в C++Builder 6. М.: ЗАО «Издательство БИНОМ», 2002г. – 1115 с 6. Шамис В.А. Borland C++ Builder 6. Для профессионалов. СПб.: Питер, 2005. – 798 с. 7. Стивен Прата. Язык программирования С. Лекции и упражнения. Пер. с англ. К.: Изд. «ДиаСофт», 2000. – 432 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).