Підсумкова курсова робота (курсова робота)
Спеціальність: Математичне та комп'ютерне моделювання
Код дисципліни: 7.113.02.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: д.т.н., проф., професор кафедри ПМ Бунь ростислав Адамович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
– ЗК1: професійні знання методів математичного моделювання і в області інформаційних технологій необхідні для майбутньої професійної діяльності чи подальшого навчання;
– ЗК2: уміння ставити та розв’язувати задачі в області математичного моделювання та інформаційних технологій;
– ЗК3: здатність до застосування знань на практиці;
– ЗК4: володіння дослідницькими навичками та потенціалом до подальшого навчання;
– ЗК6: уміння до письмової та усної комунікації українською та іншими мовами;
– ЗК7: уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
– ЗК8: креативність, здатність до системного мислення.
фахові компетентності:
– ФК3: уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших спеціальностей;
– ФК4: уміння використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації систем та комплексів з метою підвищення їх ефективності;
– ФК6: здатність застосовувати професійно-профільовані знання та практичні навички для побудови розв’язання задач математичного моделювання явищ чи систем, а також експлуатації програмно-інформаційних комплексів;
– ФК7: вміння ідентифікувати, класифікувати та досліджувати модельовані системи та їх складових шляхом використання як аналітичних, так і числових методів;
– ФК8: уміння аргументувати вибір методів дослідження математичних моделей, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення
Результати навчання: Знання:
– ЗН1: знання та розуміння наукових та математичних принципів, що лежать в основі математичного моделювання;
– ЗН2: професійні знання в області загальної теорії систем, основ аналітичних, стохастичних та числових підходів до дослідження моделей систем, інформаційних технологій збору та зберігання інформації, алгоритмів та їх програмної реалізації при дослідженнях за допомогою обчислювального експерименту;
– ЗН3: здатність продемонструвати поглиблені професійні знання в одній з областей математичного моделювання;
– ЗН4: професійні знання та навики щодо збору даних, їх обробки та моделювання (в тому числі з використанням обчислювального експерименту) процесів та явищ;
– ЗН5: знання сучасного стану справ та новітніх технологій в області математичного моделювання;
– ЗН6: здатність оцінювання впливу отриманих та рекомендованих рішень в суспільно-економічному, соціальному та екологічному контексті.
Уміння:
– УМ1: застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення задач спеціальності, використовуючи відомі та створені нові методи;
– УМ2: застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в модельованих системах;
– УМ3: системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей;
– УМ4: застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації систем обладнання для вирішення задач моделювання;
– УМ5: проектувати, досліджувати, експлуатувати та налагоджувати програмне забезпечення та мережеве обладнання типові для задач математичного моделювання;
– УМ6: здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності;
– УМ7: ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
– УМ8: ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових;
– УМ9: поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
– УМ10: виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;
– УМ11: оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Комунікація:
– КОМ1: уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою);
– КОМ2: здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність:
– АіВ1: здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
– АіВ2: здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
– АіВ3: здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
– АіВ4: здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методи моделювання нелінійних процесів
Кореквізити: Просторове моделювання екологічних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Загальні принципи побудови математичних моделей складних процесів на різних рівнях; отримання вхідних даних для моделювання; засади розроблення інформаційних технологій аналізу і прогнозування складних процесів; принципи реалізації обчислювальних експериментів з моделювання різноманітних процесів; підходи до верифікації результатів математичного моделювання.
Опис: На початку кожного навчального року на кафедрі формується перелік тем магістерських кваліфікаційних робіт. Теми пропонуються потенційними керівниками магістерських кваліфікаційних робіт відповідно до їхнього наукового досвіду та інтересів, в обсязі, визначеному навчальним навантаженням. Формулюючи теми, керівник забезпечує відповідність цих тем освітньому рівню магістра. Магістранти вільні обирати теми з представленого переліку або ж пропонувати власні теми з обґрунтуванням їхньої доцільності. В останньому випадку магістрант і керівник узгоджують задачу таким чином, щоб забезпечити її відповідність освітньому рівню магістра. Тематика робіт повинна відповідати сучасному стану та перспективним напрямам розвитку спеціальності. Звіт до курсової роботи повинен складатися з таких розділів: титульний аркуш, вступ, розділи роботи, висновки, список літератури, додатки.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань здобувачів освіти проводиться за допомогою:
1. Проміжного контролю:
знань – на основі підготовленої презентації та усних відповідей на питання, пов’язані з формуванням математичних моделей;
уміння – на основі усного представлення і презентації власних прикладів, пов’язаних з формуванням математичних моделей;
компетентності – на основі здатності використовувати різноманітні підходи до математичного моделювання для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
2. Практичних робіт.
3. Семестрового контролю (диференційований залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%): виконання практичних завдань, письмові звіти, усне опитування.
Підсумковий контроль (50%): диференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методологія та методика наукового дослідження: навчальний посібник / В.О.Вихрущ, Ю.М.Козловський, Л.І.Ковальчук. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с.
2. Методологія і принципи наукових досліджень: навчальний посібник / Х.С.Соболь, Н.І.Петровська, О.М.Гуняк. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с.
3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів / за ред. Конверського. К.: Центр навчальної літератури, 2010. 353 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).