Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв

Спеціальність: Роботомеханічні системи та комплекси
Код дисципліни: 7.131.01.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у студентів теоретично-практичні навики конструювання та розрахунку технологічного обладнання роботизованого виробництва, яке здатне переналагоджуватися до нового типу виробів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 Прикладна механіка для першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України № 742 від 30 червня 2021 року): Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та науково-прикладні проблеми. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рів-ня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК): ФК1. Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. ФК2. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук. ФК4. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення до фахівців і нефахівців, зокрема і в процесі викладацької діяльності.
Результати навчання: РН1 Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. РН2 Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення. РН3 Застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні. РН4 Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації. РН5 Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень; РН6 Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів. РН7 Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проектів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня. РН8 Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах. РН9 Організовувати роботу групи при виконанні завдань, комплексних проектів, наукових досліджень, розуміти роботу інших, давати чіткі інструкції. РН11 Розробляти управлінські та/або технологічні рішення за невизначених умов та вимог, оцінювати і порівнювати альтернативи, аналізувати ризики, прогнозувати можливі наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Деталі машин. Вібраційні процеси та обладнання виробництв. Автоматизоване проектування. Технології механоскладального виробництва. Металорізальні верстати. Програмування процесів роботизованого виробництва. Системи ЧПК технологічного обладнання. Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни студенти отримують знання, які дозволяють використовувати інженерні методики, аналітичні та числові методи розрахунку для аналізу відомих та розробки нових механізмів, вузлів та комплексів обладнання робототехнічних систем, розробляти дослідні і технічні проекти та робочу документацію на спроектовані механізми та вузли та обладнання з використанням сучасних систем автоматизованого проектування, систем 3D проектування та числових методів моделювання, імітаційного програмного забезпечення. Отриманні вміння дозволяють планувати та проводити експериментальні дослідження гнучких робототехнічних систем та комплексів, встановлювати параметри та характеристики виконавчих механізмів, застосовувати математичні методи обробки результатів досліджень, аналізувати допущенні помилки та знаходити шляхи щодо їх уникнення, обробляти та здійснювати технічні та організаційні заходи (технологічну підготовку) з виробництва та випуску обладнання, його складових частин, здійснювати діагностування обладнання, розробляти організаційні та технічні заходи з сервісного обслуговування робототехнічних систем та комплексів.
Опис: Гнучкі виробничі системи Організаційно-технологічні основи побудови гнучких виробничих систем. Основні поняття й означення. Гнучкість виробничої системи. Технологічні основи блочно-модульної побудови гнучких виробничих систем. Класифікація гнучких виробничих систем Автоматизовані транспортно-складські системи Загальні відомості. Модулі складування й комплектації. Транспортно-складська тара і штабелююче обладнання. Пристрої для переміщення й перевантаження об'єктів. Типові компоновки і параметри модулів складування і комплектації для ГВС. Проектування автоматизованих транспортно-складських систем. Реалізація гнучких виробничих систем. Гнучкі виробничі модулі. Модулі обробки. Модулі складання. Принципи адаптивного й оптимального керування процесами в ГВС. Механіка орієнтування об'єктів складання. Методи сполучення компонентів складання. Вибір траєкторії та оптимальних механізмів корекції. Відображення складального процесу як часової послідовності контактної взаємодії об'єктів складання. Динамічні моделі взаємодії з'єднуваних деталей. Формалізоване подання об'єктів ГКС. Формалізовані технологічні мови. Аналітичні методи опису об’єктів. Наближені методи подання об’єктів. Формалізований опис функціонального складу і структури робототехнічних комплексів і об’єктів роботизації. Верстати та ГВС. Токарні ГПМ. ГПМ на базі багатоопераційних верстатів. Шліфувальні ГПМ. Автоматизована система інструментального забезпечення Модульні системи допоміжного та різального інструмента. Пристрої налаштування інструмента поза верстатом. Пристрій для автоматизованої заміни інструмента. Система верстатних пристроїв. Контрольно вимірні пристрої. Склад технічних пристроїв контролю. Системи контролю деталей і стан різального інструменту на верстаті. Технологічна підготовка ГАВ. Задачі технологічної підготовки виробництва. Банки даних технологічного призначення. Групова технологія - основа гнучкого виробництва. Уніфікація і групування технологічних об’єктів і рішень. Оцінка технологічності об’єктів гнучкого виробництва. Гнучка технологія заготівельного виробництва. Проектування технологічних процесів в умовах ГАВ. Автоматизація підготовки управляючих програм для верстатів з ЧПК і промислових роботів.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %). - підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %). - підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Hurey I. Metalworking machinery: tutorial / I. Hurey, V. Gurey, V. Korendiy – Lviv: «Spolom», 2019. – 166 p. 2. Rex Miller. Machine Shop Tools and Poerations. All New 5th Edition / Rex Miller, Mark Richard Miller – Canada : Wiley Publishing 3. Конспект лекцій «Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв» – Львів: Вид-во ун-ту “Львівська політехніка”, 2021. – 108 с 4. Практикум до курсу «Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв» – Львів: Вид-во ун-ту “Львівська політехніка”, 2021. – 48 с Базова 1. R.S. Khurmi, Engineering mechanics, S.Chad @ company LTD, 2000 2. Rex Miller, Mark Ricard Miller, Audel’’ Machine Shop Tools and Operations. All new 5th Edition., Wiley Publishing, Inc, 2004 3. M. Young, The Technical Writer’s Handbook. Mill Valley, CA: University Science, 1989. 4. Tom Lipton, Metalworking. Doing it better, Industrial Press, Inc., 2013 5. David J. Gingery, Milling Machine (Build Your Own Metalworking Shop from Scrap Series), 1993 6. Пуховський Є.С., Малафєєв Ю.М. Проектування гнучких виробничих систем машинобудування / Навч. посібник. Частина І – К.: НТУУ «КПІ», 2017. – 286 с. – Біб-ліогр.: с. 277 7. Гнучкі комп'ютеризовані системи: проектування, моделювання і управління : Підручник для студентів ВНЗ / Л.С. Ямпольський, П.П. Мельничук, Б.Б. Самотокін, М.М. Поліщук, М.М. Ткач; В.о. Житомир. держ. технол. ун-т.– Житомир : ЖДТУ, 2005.– 680 с. 8. Назаренко І. І., Гарнець В. М., Свідерський А. Т., Пентюк Б. М. Системний ана-ліз технічних об’єктів: навчальний посібник / І. І. Назаренко, В. М. Гарнець, А. Т. Свідер-ський, Б. М. Пентюк. – К.: КНУБА, 2009. – 164 с. 9. Ловейкін В.С., Назаренко І.І., Онищенко О.Г. Теорія технічних систем. Навча-льний посібник, Київ-Полтава, 1998. - 197 с. Допоміжна 1. Du Pre, Alexander, Dividing : Tools and Techniques, Crowood metalworking guides, 2014 2. Clark, David A, Milling. Crowood metalworking guides, Crowood, 2014 3. Jerry P. Byers, Jerry P. Byers, Milacron Inc., Manufacturing Engineering and Materials Processing Metalworking Fluids [2 ed.], McGraw-Hill, 2006 4. Mark Rowh, Opportunities in Metalworking, McGraw-Hill, 2008 5. Павлище В. Т., Гелетій В.М. Оптимізація та надійність об'єктів проектування: навч. посіб. для студ. дистанц. форми навчання/Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т дистанц. навчання .-Л.:Вид-во Нац. ун-ту "Львів. політехніка", 2005 .-92 с. 6. Пальчевський Б.О. Дослідження технологічних систем (моделювання, проектування, оптимізація): навч. посіб. для студ. техн. спец. ВНЗ .-Л.:Світ, 2001 .-232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв (курсовий проєкт)

Спеціальність: Роботомеханічні системи та комплекси
Код дисципліни: 7.131.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у студентів теоретично-практичні навики конструювання та розрахунку технологічного обладнання роботизованого виробництва, яке здатне переналагоджуватися до нового типу виробів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 Прикладна механіка для першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України № 742 від 30 червня 2021 року): Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та науково-прикладні проблеми. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рів-ня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК): ФК1. Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. ФК2. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук. ФК4. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення до фахівців і нефахівців, зокрема і в процесі викладацької діяльності.
Результати навчання: РН1 Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. РН2 Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення. РН3 Застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні. РН4 Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації. РН5 Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень; РН6 Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів. РН7 Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проектів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня. РН8 Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах. РН9 Організовувати роботу групи при виконанні завдань, комплексних проектів, наукових досліджень, розуміти роботу інших, давати чіткі інструкції. РН11 Розробляти управлінські та/або технологічні рішення за невизначених умов та вимог, оцінювати і порівнювати альтернативи, аналізувати ризики, прогнозувати можливі наслідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Деталі машин. Вібраційні процеси та обладнання виробництв. Автоматизоване проектування. Технології механоскладального виробництва. Металорізальні верстати. Програмування процесів роботизованого виробництва. Системи ЧПК технологічного обладнання. Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни студенти отримують знання, які дозволяють використовувати інженерні методики, аналітичні та числові методи розрахунку для аналізу відомих та розробки нових механізмів, вузлів та комплексів обладнання робототехнічних систем, розробляти дослідні і технічні проекти та робочу документацію на спроектовані механізми та вузли та обладнання з використанням сучасних систем автоматизованого проектування, систем 3D проектування та числових методів моделювання, імітаційного програмного забезпечення. Отриманні вміння дозволяють планувати та проводити експериментальні дослідження гнучких робототехнічних систем та комплексів, встановлювати параметри та характеристики виконавчих механізмів, застосовувати математичні методи обробки результатів досліджень, аналізувати допущенні помилки та знаходити шляхи щодо їх уникнення, обробляти та здійснювати технічні та організаційні заходи (технологічну підготовку) з виробництва та випуску обладнання, його складових частин, здійснювати діагностування обладнання, розробляти організаційні та технічні заходи з сервісного обслуговування робототехнічних систем та комплексів.
Опис: Розробити і представити матеріальну базу системи числового керування одного з наступних запропонованих завдань: - конструкція верстата гексапода; - гнучкого виробничого модуля; - 3 D принтера; - автоматизованої системи інструментального забезпечення.
Методи та критерії оцінювання: захист розробленого технічного завдання (пояснювальна записка і креслення)
Критерії оцінювання результатів навчання: захист розробленого технічного завдання (пояснювальна записка і креслення)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Hurey I. Metalworking machinery: tutorial / I. Hurey, V. Gurey, V. Korendiy – Lviv: «Spolom», 2019. – 166 p. 2. Rex Miller. Machine Shop Tools and Poerations. All New 5th Edition / Rex Miller, Mark Richard Miller – Canada : Wiley Publishing 3. Конспект лекцій «Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв» – Львів: Вид-во ун-ту “Львівська політехніка”, 2021. – 108 с 4. Практикум до курсу «Гнучкі автоматизовані системи дискретних виробництв» – Львів: Вид-во ун-ту “Львівська політехніка”, 2021. – 48 с Базова 1. R.S. Khurmi, Engineering mechanics, S.Chad @ company LTD, 2000 2. Rex Miller, Mark Ricard Miller, Audel’’ Machine Shop Tools and Operations. All new 5th Edition., Wiley Publishing, Inc, 2004 3. M. Young, The Technical Writer’s Handbook. Mill Valley, CA: University Science, 1989. 4. Tom Lipton, Metalworking. Doing it better, Industrial Press, Inc., 2013 5. David J. Gingery, Milling Machine (Build Your Own Metalworking Shop from Scrap Series), 1993 6. Пуховський Є.С., Малафєєв Ю.М. Проектування гнучких виробничих систем машинобудування / Навч. посібник. Частина І – К.: НТУУ «КПІ», 2017. – 286 с. – Біб-ліогр.: с. 277 7. Гнучкі комп'ютеризовані системи: проектування, моделювання і управління : Підручник для студентів ВНЗ / Л.С. Ямпольський, П.П. Мельничук, Б.Б. Самотокін, М.М. Поліщук, М.М. Ткач; В.о. Житомир. держ. технол. ун-т.– Житомир : ЖДТУ, 2005.– 680 с. 8. Назаренко І. І., Гарнець В. М., Свідерський А. Т., Пентюк Б. М. Системний ана-ліз технічних об’єктів: навчальний посібник / І. І. Назаренко, В. М. Гарнець, А. Т. Свідер-ський, Б. М. Пентюк. – К.: КНУБА, 2009. – 164 с. 9. Ловейкін В.С., Назаренко І.І., Онищенко О.Г. Теорія технічних систем. Навча-льний посібник, Київ-Полтава, 1998. - 197 с. Допоміжна 1. Du Pre, Alexander, Dividing : Tools and Techniques, Crowood metalworking guides, 2014 2. Clark, David A, Milling. Crowood metalworking guides, Crowood, 2014 3. Jerry P. Byers, Jerry P. Byers, Milacron Inc., Manufacturing Engineering and Materials Processing Metalworking Fluids [2 ed.], McGraw-Hill, 2006 4. Mark Rowh, Opportunities in Metalworking, McGraw-Hill, 2008 5. Павлище В. Т., Гелетій В.М. Оптимізація та надійність об'єктів проектування: навч. посіб. для студ. дистанц. форми навчання/Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т дистанц. навчання .-Л.:Вид-во Нац. ун-ту "Львів. політехніка", 2005 .-92 с. 6. Пальчевський Б.О. Дослідження технологічних систем (моделювання, проектування, оптимізація): навч. посіб. для студ. техн. спец. ВНЗ .-Л.:Світ, 2001 .-232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).