Проєктування технологічного оснащення та транспортних систем

Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Доктор технічних наук, доцент Кусий Ярослав Маркіянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни надання студентам теоретичних знань, практичних навичок, розвиток здібностей для проектування та впровадження нового прогресивного та вдосконалення наявного технологічного спорядження такого, як верстатні, контрольні та складальні пристрої механоскладального виробництва та транспортних систем в механообробних цехах.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 Прикладна механіка для першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України №865 від 20 червня 2019 року): Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК2. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК3.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: ФК1. Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. ФК3. Здатність до самостійної роботи і ефективного функціонування в якості керівника групи. Фахові компетентності спеціалізації: ФКС 1.1. Здатність здійснювати проектування технологічних процесів і оснащення та забезпечувати регламентовані показники якості деталей і машин.
Результати навчання: Результати навчання РН1. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. РН2. Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення показників якості процесу виготовлення деталей і складання машин із врахуванням вимог Індустрії 4.0. РН4. Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень. РН5. Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аналізувати, аргументувати і захищати отримані результати й прийняті рішень. РН7. Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною й іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня. РН8. Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах. РН10. Вести пошук необхідної інформації в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах; засвоювати, оцінювати та аналізувати отриману інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях. РН13. Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технології механоскладального виробництва Технологічне забезпечення надійності деталей машин Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних навиків cтосовно призначення, будови та принципу роботи окремих видів технологічного оснащення для оброблення, складання, контролю та транспортування заготовок і деталей на дільницях механічного оброблювання та складання; теоретичних основи розроблення, принципів проектування технологічного спорядження для оброблювання, контролю і транспортування; методик оцінювання технологічних можливостей та вибору структури верстатних, контрольних, складальних пристроїв, транспортних систем; методик розрахунків пристроїв загалом та окремих їх елементів зокрема; здійснення обґрунтованого вибору силового приводу та його параметрів; структури технічних вимог до спроектованого згідно очікуваних результатів обробки або складання на певних технологічних операціях виготовлення деталі або складання; основного змісту існуючих нормативних документів та стандартів.
Опис: Тема 1. Вступ. Загальні положення проектування технологічного спорядження та транспортних систем. Технологічне забезпечення виробництва. Службове призначення технологічного спорядження. Загальні вимоги, що ставляться до технологічного спорядження. Роль і призначення технологічного спорядження у технологічній системі і технологічному середовищі. Класифікація технологічного оснащення. Тема 2. Методика розрахунку та проектування технологічного оснащення. Відправні дані та задачі проектування технологічного спорядження (оснащення), типи пристроїв. Продуктивність верстатної операції. Загальний алгоритм проектування технологічного оснащення. Методика проектування верстатних пристроїв. Методика проектування контрольних пристроїв. Тема 3. Розроблення компонування технологічного оснащення. Характеристика основних елементів верстатних, контрольних, складальних пристроїв. Характеристика допоміжних елементів технологічного оснащення. Корпуси технологічного спорядження. Забезпечення жорсткості, вібростійкості та точності пристроїв. Тема 4. Класичний розрахунок пристроїв на точність. Вибір розрахункових параметрів. Приклади вибору розрахункових параметрів при розрахунку точності пристрою. Методика розрахунку пристрою на точність. Визначення розрахункових факторів. Приклад розрахунку пристрою на точність. Тема 5. Методика розмірного розрахунку пристрою на точність за допомогою розмірних ланцюгів. Загальні положення. Методика розрахунку пристрою на точність. Тема 6. Верстатні пристрої для оброблення корпусних деталей і кришок. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для розточувальних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Тема 7. Верстатні пристрої для оброблення важелів. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 8. Верстатні пристрої для оброблення вилок, стяжок тощо. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 9. Верстатні пристрої для оброблення хрестовин, трійників і півмуфт. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 10. Верстатні пристрої для оброблення валів. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для фінішних і викінчувальних операцій. Тема 11. Конструкції технологічного спорядження для викінчувальних операцій. Гідропластові оправи, застосування та призначення. Розрахунок кулачкових патронів та патронів з гідропластовими затискачами. Розрахунок кулькових патронів для викінчувальних операцій. Тема 12. Складальні пристрої. Види складальних пристроїв, їх службове призначення. Побудова та принципи роботи. Пристрої для автоматичного та механізованого складання виробів. Тема 13. Контрольні пристрої. Призначення та класифікація, вимоги до них. Елементи контрольних пристроїв. Елементи базування; встановлення площиною; встановлення зовнішньою циліндричною поверхнею; встановлення внутрішньою циліндричною поверхнею. Тема 14. Транспортні системи. Методи транспортування заготовок на технологічних операціях. Шнекові транспортні засоби, шнекові затискачі. Склізи, транспортери та колісний транспорт; оргтехніка.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль: 1. Оцінювання засвоєння теоретичного матеріалу здійснюється за допомогою тестового контролю (тестові завдання з Електронного навчально-методичного комплексу Віртуального навчального середовища Національного університету «Львівська політехніка» дисципліни «Технологічне забезпечення надійності деталей машин» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=882)), усне опитування. 2. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. Підсумковий контроль: 1. Іспитовий контроль (екзамен). Письмова компонента складається з трирівневих теоретично-практичних завдань і проводиться у тестовій формі у Віртуальному начальному середовищі. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль Екзаменаційний контроль Разом за курс пр. лаб. сем. Разом за ПК Письмова компонента Усна компонента 15 --- --- 15 80 5 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=882) 2. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій в середовищі Microsoft PowerPoint для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 3. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 246 с. 4. Розрахунок елементів верстатних пристроїв на спрацювання: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий,. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 20 с. 5. Класичний розрахунок пристрою на точність. Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 6. Розрахунок пристрою на точність методом розмірного аналізу: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 7. Розрахунок самоцентрівного затискного пристрою з гідро пластмасою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології ашинобудування» / Укл.:Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 22 с. 8. Розрахунок і проектування конічної оправки: Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 9. Розрахунок і проектування верстатного пристрою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. - Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 8 с. 10. Розрахунок і проектування контрольного пристрою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. - Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 8 с. 11. Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форм навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Самвидав НУЛП, 2022. –20 с. Рекомендована література Базова 1. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій в середовищі Microsoft PowerPoint для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 2. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 246 с. 3. Технологічна оснастка механоскладального виробництва : Підручник для студентів вищих навчальних закладів / А. І. Боровик. - К. : Кондор, 2008. - 726 с. 4. Технологія машинобудування: Посібник-довідник для виконання кваліфікаційних робіт: Навч. посібник / І.І. Юрчишин, Я.М. Литвиняк, І.Є. Грицай та інші. / За ред. І.І. Юрчишина. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 528 с. Допоміжна 1. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи: Навч. посібник / Під ред. Грицая І.Є. – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2008. – 240 с. 2. Точність верстатних пристроїв машинобудівного виробництва: Навч. посібник для студентів техн. навч. закладів / Б.Д. Сторож, Р.Т. Карпик, А.І. Гордєєв. – Івано-Франківськ ; Хмельницький, 2004. – 230 с. 3. Боженко Л.І. Проектування верстатного спорядження. – Львів:Світ, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування технологічного оснащення та транспортних систем (курсова робота)

Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.E.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Доктор технічних наук, доцент Кусий Ярослав Маркіянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни надання студентам теоретичних знань, практичних навичок, розвиток здібностей для проектування та впровадження нового прогресивного та вдосконалення наявного технологічного спорядження такого, як верстатні, контрольні та складальні пристрої механоскладального виробництва та транспортних систем в механообробних цехах.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 Прикладна механіка для першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України №865 від 20 червня 2019 року): Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК2. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК3.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними. ЗК6. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: ФК1. Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. ФК3. Здатність до самостійної роботи і ефективного функціонування в якості керівника групи. Фахові компетентності спеціалізації: ФКС 1.1. Здатність здійснювати проектування технологічних процесів і оснащення та забезпечувати регламентовані показники якості деталей і машин.
Результати навчання: Результати навчання РН1. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. РН2. Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення показників якості процесу виготовлення деталей і складання машин із врахуванням вимог Індустрії 4.0. РН4. Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень. РН5. Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аналізувати, аргументувати і захищати отримані результати й прийняті рішень. РН7. Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною й іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня. РН8. Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах. РН10. Вести пошук необхідної інформації в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах; засвоювати, оцінювати та аналізувати отриману інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях. РН13. Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технології механоскладального виробництва Технологічне забезпечення надійності деталей машин Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних навиків cтосовно призначення, будови та принципу роботи окремих видів технологічного оснащення для оброблення, складання, контролю та транспортування заготовок і деталей на дільницях механічного оброблювання та складання; теоретичних основи розроблення, принципів проектування технологічного спорядження для оброблювання, контролю і транспортування; методик оцінювання технологічних можливостей та вибору структури верстатних, контрольних, складальних пристроїв, транспортних систем; методик розрахунків пристроїв загалом та окремих їх елементів зокрема; здійснення обґрунтованого вибору силового приводу та його параметрів; структури технічних вимог до спроектованого згідно очікуваних результатів обробки або складання на певних технологічних операціях виготовлення деталі або складання; основного змісту існуючих нормативних документів та стандартів.
Опис: Тема 1. Вступ. Загальні положення проектування технологічного спорядження та транспортних систем. Технологічне забезпечення виробництва. Службове призначення технологічного спорядження. Загальні вимоги, що ставляться до технологічного спорядження. Роль і призначення технологічного спорядження у технологічній системі і технологічному середовищі. Класифікація технологічного оснащення. Тема 2. Методика розрахунку та проектування технологічного оснащення. Відправні дані та задачі проектування технологічного спорядження (оснащення), типи пристроїв. Продуктивність верстатної операції. Загальний алгоритм проектування технологічного оснащення. Методика проектування верстатних пристроїв. Методика проектування контрольних пристроїв. Тема 3. Розроблення компонування технологічного оснащення. Характеристика основних елементів верстатних, контрольних, складальних пристроїв. Характеристика допоміжних елементів технологічного оснащення. Корпуси технологічного спорядження. Забезпечення жорсткості, вібростійкості та точності пристроїв. Тема 4. Класичний розрахунок пристроїв на точність. Вибір розрахункових параметрів. Приклади вибору розрахункових параметрів при розрахунку точності пристрою. Методика розрахунку пристрою на точність. Визначення розрахункових факторів. Приклад розрахунку пристрою на точність. Тема 5. Методика розмірного розрахунку пристрою на точність за допомогою розмірних ланцюгів. Загальні положення. Методика розрахунку пристрою на точність. Тема 6. Верстатні пристрої для оброблення корпусних деталей і кришок. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для розточувальних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Тема 7. Верстатні пристрої для оброблення важелів. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 8. Верстатні пристрої для оброблення вилок, стяжок тощо. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 9. Верстатні пристрої для оброблення хрестовин, трійників і півмуфт. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для протяжних операцій. Тема 10. Верстатні пристрої для оброблення валів. Пристрої для токарних операцій. Пристрої для фрезерних операцій. Пристрої для свердлильних операцій. Пристрої для фінішних і викінчувальних операцій. Тема 11. Конструкції технологічного спорядження для викінчувальних операцій. Гідропластові оправи, застосування та призначення. Розрахунок кулачкових патронів та патронів з гідропластовими затискачами. Розрахунок кулькових патронів для викінчувальних операцій. Тема 12. Складальні пристрої. Види складальних пристроїв, їх службове призначення. Побудова та принципи роботи. Пристрої для автоматичного та механізованого складання виробів. Тема 13. Контрольні пристрої. Призначення та класифікація, вимоги до них. Елементи контрольних пристроїв. Елементи базування; встановлення площиною; встановлення зовнішньою циліндричною поверхнею; встановлення внутрішньою циліндричною поверхнею. Тема 14. Транспортні системи. Методи транспортування заготовок на технологічних операціях. Шнекові транспортні засоби, шнекові затискачі. Склізи, транспортери та колісний транспорт; оргтехніка.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання: 1. Захист курсового проекту в усній формі шляхом опитування матеріалу за тематикою проекту. Критерії оцінювання: 1. Захист курсового проекту в усній формі шляхом опитування матеріалу за тематикою проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах: поточний контроль – практичні заняття: 15 балів; екзаменаційний контроль: письмова компонента – 80 балів, усна компонента – 5 балів. Разом за дисципліну – 100 балів. Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу модуля у 100-бальній шкалі та шкалі ECTS: • 100–88 балів – оцінка А (“відмінно”) виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 87–80 балів – оцінка В (“дуже добре”) виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 79–71 бал – оцінка С (“добре”) виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 70–61 бал – оцінка D (“посередньо”) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, малоаргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; • 60–50 балів – оцінка Е (“задовільно”) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; • 49–26 балів – оцінка FX (“незадовільно”) з можливістю повторного складання екзамену чи заліку) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • 25–00 балів – оцінка F (“незадовільно”) з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=882) 2. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій в середовищі Microsoft PowerPoint для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 3. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 246 с. 4. Розрахунок елементів верстатних пристроїв на спрацювання: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий,. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 20 с. 5. Класичний розрахунок пристрою на точність. Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 6. Розрахунок пристрою на точність методом розмірного аналізу: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 7. Розрахунок самоцентрівного затискного пристрою з гідро пластмасою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології ашинобудування» / Укл.:Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 22 с. 8. Розрахунок і проектування конічної оправки: Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 12 с. 9. Розрахунок і проектування верстатного пристрою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. - Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 8 с. 10. Розрахунок і проектування контрольного пристрою: Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. - Львів: Самвидав НУЛП, 2022. – 8 с. 11. Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни «Проектування технологічного оснащення та транспортних систем» для студентів стаціонарної та заочної форм навчання спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування» / Укл.: Я.М. Кусий. – Самвидав НУЛП, 2022. –20 с. Рекомендована література Базова 1. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій в середовищі Microsoft PowerPoint для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 2. Кусий Я.М. Проектування технологічного оснащення та транспортних систем: конспект лекцій для студентів спеціалізації 131.03 «Технології машинобудування». Львів: НУЛП, 2022. 246 с. 3. Технологічна оснастка механоскладального виробництва : Підручник для студентів вищих навчальних закладів / А. І. Боровик. - К. : Кондор, 2008. - 726 с. 4. Технологія машинобудування: Посібник-довідник для виконання кваліфікаційних робіт: Навч. посібник / І.І. Юрчишин, Я.М. Литвиняк, І.Є. Грицай та інші. / За ред. І.І. Юрчишина. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 528 с. Допоміжна 1. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи: Навч. посібник / Під ред. Грицая І.Є. – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2008. – 240 с. 2. Точність верстатних пристроїв машинобудівного виробництва: Навч. посібник для студентів техн. навч. закладів / Б.Д. Сторож, Р.Т. Карпик, А.І. Гордєєв. – Івано-Франківськ ; Хмельницький, 2004. – 230 с. 3. Боженко Л.І. Проектування верстатного спорядження. – Львів:Світ, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).