Автоматизовані технологічні комплекси
Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Шеремета Роман Микитович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей:
Загальні компетентності:
Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності спеціалізації:
Здатність створювати автоматизовані технологічні комплекси в галузевому машинобудуванні.
Здатність використовувати сучасні методи моделювання технологічних процесів у галузевому машинобудуванні.
Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Системи автоматизованого керування технологічним обладнанням.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Автоматика.
Короткий зміст навчальної програми: В дисципліні викладено наукові і технічні основи автоматизації, розглянуто типові автоматизовані технологічні процеси що застосовуються в машинобудуванні. Наведено схеми автоматизації установок з використанням сучасних регуляторів, програмних контролерів та робототехнічних комплексів. Лабораторною частиною курсу передбачена симуляція технологічних процесів галузевого машинобудування із застосуванням автоматизованих технологічних комплексів.
Опис: Введення в дисципліну.
Класифікація процесів і об’єктів автоматизації виробництва.
Загальні відомості про технологічні процеси галузевого машинобудування.
Технологічні вимоги при розробці систем автоматичного керування.
Технологічні установки як об’єкти автоматизації.
Вихідна інформація про технологічні процеси як об’єкти керування.
Вибір елементів систем автоматизації.
Розробка та аналіз математичної моделі об’єкта керування.
Вибір алгоритму управління об’єктом.
Робототехнологічні комплекси (РКТ). Класифікація РТК.
Типи компонувань РТК.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів. Заліковий контроль 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
1. Головко Д.Б. та ін. Автоматика і автоматизація технологічних процесів: Підручник/Д. 13. Головко, К. Г. Рего, Ю. О. Скрипник.— К.: Либідь, 1997, —232 с.
2. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: Навчальний посібник /Барало О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 557 с.
Рекомендована література:
1. Цвіркун Л.І. Робототехніка та мехатроніка: навч. посіб. / Л.1. Цвіркун,
Г. Грулер; під заг. ред. Л.І. Цвіркуна ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т.- 3-те вид., переробл. і доповн. - Дніпро: НГУ, 2017. - 224 с.
2. Гнучкі виробкичі системи для механічної обробки / Гуліда Е. М., Ядченко О. О., Ступницький В. В. — Львів: Світ, 1992. — 152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).