Автоматика
Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Код дисципліни: 7.133.06.O.009
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Банга В.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни полягає в наступному:
- навчити студентів експлуатувати автоматичні та електронні схеми для управління обладнанням галузевого машинобудування, розраховувати основні складові систем автоматики, розробляти схеми, компонувати елементи автоматики, проводити їх настроювання і регулювання, освоїти цифрову схемотехніку автоматизації с.-г. виробництва, вміти проводити їх компонування та розрахунок, набути навиків діагностування;
- надати студентам навиків творчого інженерного підходу до проектування та розрахунку електронних вузлів і пристроїв систем автоматики і автоматизації галузевого машинобудування.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальних.
1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК2).
2. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК7).
3. Здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК8).
Спеціальні (фахові) компетентності
1. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку (СК2).
2. Здатність створювати нову техніку і технології в галузі механічної інженерії (СК3).
3. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій в галузі (СК4).
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі (РН2).
2. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання (РН3).
3. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні (РН4).
4. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси і методи (РН5).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Комп’ютерні технології в автомобілебудуванні.
2.Теорія та розрахунок агрегатів і систем автомобіля.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються принципи побудови, характеристики, методи розрахунку та проектування пристроїв автоматики і їх функціональних елементів, автоматизовані технологічні процеси галузевого машинобудування, приклади реалізації автоматизації технологічних процесів, теорія автоматизованого управління, динамічні властивості і характеристики елементарних ланок і автоматизованих систем управління, принципи визначення стійкості систем управління, визначення якості автоматизованих систем управління
Опис: 1. Загальні відомості про системи автоматичного управління.
2. Основні поняття та визначення теорії автоматичного керування.
3.Первинні перетворювачі інформації (сенсори) та виконавчі елементи в системах автоматики.
4. Властивості і параметри об’єктів автоматичного управління.
5.Типові ланки систем автоматичного регулювання.
6.Визначення стійкості автоматичних систем управління.
7.Визначення якості роботи автоматичних систем управління.
8.Синтез САУ.
9. Автоматичні регулятори.
10. Системи телемеханіки.
11. Автоматика в системах управління автомобілем.
12. Транспортні засоби як кібернетичні системи.
13.Основи проектування систем автоматики.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Автоматика» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Автоматика" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та екзаменаційного контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1.Барало О.В. та ін. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: навчальний посібник. К.: Аграрна освіта, 2010.
2. Воробйова О.М., Флейта Ю.В. Технічні засоби автоматизації : навч. посіб. Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2018. 208 с.
3. Бородин И. Ф., Недилько Н.М. Автоматизация технологических процессов. М.: Агропромиздат, 1986. 345 с.
4. Бородин И.Ф., Кирилин Н.И. Основы автоматики и автоматизации производственных процесов. М.:Колос, 1977. 328 с.
5. Бобух. А.О. Автоматизовані системи керування технологічними процесами : Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. 185 с
6. Іванов А. О. Теорія автоматичного керування: Підручник. - Дніпропетровськ: Національний гірничий університет. 2003. 250 с.
7. Капустин Н.М. Кузнецов П.М та інш. Автоматизация производственных процессов в машиностроении: Учеб. для втузов; Под ред. Н.М. Капустина. - М.: Высш. шк., 2004. 415 с.
8.Клавдиев А.А. Теория автоматического управления в примерах и задачах / А.А. Клавдиев. – СПб: СЗТУ, 2005. 74 с.
9. Мартыненко И.И. Автоматика и автоматизация производственных процесов /И.И. Мартыненко, Б.Л. Головицкий, Р.Д. Проценко, Т.Ф. Резниченко. М.: Агропромиздат, 1985. – 335 с.
10. Малов А.Н., Иванов Ю.В. Основы автоматики и автоматизация производственных процесов. –М.: Машиностроение, 1974. 368 с.
11. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемолтехніка. – Львів: Афіша. 2004.
Допоміжна
1. Киричков В.И. Автоматика и управление в технических системах (под ред. А.А. Краснопрешиной). - К.: Высшая школа, 1990.
2. Корытин А.М., Петров Н.К, Родинов С.Н., Шопарев Н.К. Автоматизация типовых технологических процессов и установок. - М.: Энергоиздат, 1988.
3. Зимин Е.Н., Яковлев О.В. Автоматическое управление электропроводами. - К.: Высшая школа, 1990.
4. Корытин А.М., Петров Н.К, Родинов С.Н., Шопарев Н.К. Автоматизация типовых технологических процессов и установок. - М.: Энергоиздат, 1988
5. Расчет электронных схем. Примеры и задачи /Г.И. Изъюрова, Г.В. Королев, В.А. Терехов и др.-М.:Высш.шк.1987. 335 с.
6. Петров В.А. Автоматичные системи транспортных машин. –М.: Машиностроение, 1974. 336с.
7. Аврамов В.П., Александров Б.Е.. Основи автоматики транспортних машин. – Київ.: Вища школа, 1988. 212с.
8. Иващенко Н.Н. Автоматичне регулювання. – М.: Машиностроение,
1973. 606 с.
9. Поляк Д.Г., Ксеновський Лашков Ю.К. Електроника автомобильных систем управления. – М.: Машиностроение, 1988. – 280 с.
10. Ганькин Ю.А., Шипилевский Г.Б. "Теория автоматических систем трактора" С.-Петербург, С.-Пб. ГАУ 1995 г.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).