Організація бухгалтерського обліку
Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Шепель Тетяна Павлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
загальних:
1) Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
2) Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
3) Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
4) Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів)
фахових:
1) Здатність організовувати обліковий процес та регламентувати діяльність його виконавців у відповідності з вимогами законодавства та менеджменту підприємства.
2) Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків.
3) Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору.
4) Здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
5) Здатність виконувати процедури обліково-аналітичного й контрольного забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням сфери економічної діяльності суб'єкта господарювання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Знання:
1) Зн1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
2) Зн2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння:
1) Розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Комунікація:
1) Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
1) АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Облік і звітність в корпораціях
Управлінські інформаційні системи в обліку, аналізі та аудит
Стратегічний аналіз
Державний фінансовий контроль
Звітність банків
Облікові технології банківських операцій
Облік і аудит в установах Національного банку
Аналіз діяльності банків
Звітність бюджетних установ
Облік та фінансова звітність за МСБО державного сектора
Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління
Аналіз діяльності бюджетних установ
Короткий зміст навчальної програми: Організація бухгалтерського обліку вивчає організацію формування облікової політики, правила складання та застосування первинних документів підприємств. Основна увага приділяється організації облікового процесу та роботі бухгалтерської служби.
Розкрито особливості організації бухгалтерського та податкового обліку активів і пасивів підприємства, витрат, доходів і фінансових результатів. Окрему увагу приділено проведенню інвентаризації господарських засобів, організації складання і подання фінансової, податкової, соціальної звітності та організації обліку зберігання документів.
Матеріал систематизовано у відповідні розділи, розглядається багато різних прикладів , що робить корисним для студентів, хто вивчає бухгалтерський облік та оподаткування.
Опис: Тема 1. Облікові регістри:
Сутність облікових регістрів, їх класифікація та види.
Техніка заповнення облікових реєстрів та їх зберігання.
Тема 2. Організація обліку грошових коштів і грошових документів:
Облік касових операцій.
Облік операцій по рахунках в банку (розрахунки в іноземній валюті, курсові різниці).
Облік операцій з грошовими документами.
Тема 3. Організація обліку довгострокових і короткострокових позик:
Облік довгострокових позик.
Облік короткострокових позик.
Тема 4. Організація обліку розрахунків довгострокових і поточних зобов’язань:
Розрахунки з постачальниками і підрядчиками.
Розрахунки з дебіторами.
Розрахунки з покупцями і замовниками.
Розрахунки по векселях отриманих і виданих.
Розрахунки за іншими операціями.
Тема 5. Організація обліку необоротних активів:
Організація обліку основних засобів.
Організація обліку нематеріальних активів.
Організація обліку зносу основних засобів і нематеріальних активів.
Облік капітальних інвестицій.
Облік фінансових інвестицій.
Тема 6. Організація обліку запасів:
Організація обліку виробничих запасів та МШП.
Організація обліку товарів.
Організація обліку на виробництві.
Організація обліку готової продукції.
Тема 7. Облік поточних зобов’язань. Облік витрат діяльності:
Організація обліку оплати праці.
Організація обліку розрахунків зі страхування.
Організація обліку витрат діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Для екзамену:
Поточний контроль: усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист розрахунково-графічної роботи (для заочної форми – двох контрольних робіт); екзаменаційний контроль: тестова і усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Практичні заняття - 30 балів.
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента - 60 балів.
Усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кононова О.Є. Організація бухгалтерського обліку: Навч. посібник.– Дніпро: ДВНЗ ПДАБА, – Вена.: Premier Publishing s.r.o. Vienna, 2018. – 102 с.
2. Левицька С.О. Організація обліку: навч. посібник / Національний ун-т водного господарства та природокористування. – Рівне : НУВГП, 2019. – 219c.
3. Атамас П.Й. Фінансовий облік: навчальний посібник / О.О. Лисиченко, П.Й. Атамас, О.П. Атамас. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 356 с.
4. Верига Ю.А. Бухгалтерський облік: навч. посіб. / Ю.А. Верига. – К. : Центр навчальної практичної літератури, 2019. – 520 с.
5. Плаксієнко В.Я. Облік, оподаткування та аудит : навч. посіб. / В.Я. Плаксієнко. – К. : Центр навчальної і практичної літератури, 2020. – 389 с.
6. Плиса В.Й. Бухгалтерський облік : навч. посіб. / В.Й. Плиса, З.П. Плиса. – К. : Каравела, 2021. – 568 с.
1. Методичні рекомендації до виконання контрольної робіти №1 з дисципліни «Організація бухгалтерського обліку» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти заочної форми навчання/ Укл.: Шепель Т.П. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2017 – 59 с. №7696 від 19.09.2017р.
2. Методичні рекомендації до виконання контрольної робіти №2 з дисципліни «Організація бухгалтерського обліку» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти заочної форми навчання / Укл.:Шепель Т.П. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2017. – 49 с. №7697 від 19.09.2017р.
3. Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Організація бухгалтерського обліку» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форми навчання. Укл.: Т.П. Шепель – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. – 95 с. №7695 від 19.09.2017р.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Організація бухгалтерського обліку» [Електронний ресурс] / Т.П. Шепель. – Режим доступу: Vns.lpnu.ua/ course/ view.ph?id=79 (сертифікат № 02694, реєстраційний номер Е41-237-743/2019 від 06.03.2019 р.).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).