Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Облік і оподаткування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.071.00.O.016
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Ольшанська Марія Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
- Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування
фахові компетентності:
- Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
- Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
- Розв'язання складних завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
- Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
- Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування
- Використовувати загальноприйняті норми поведінки і моралі в міжособистісних відносинах, професійній і науковій діяльності та підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними аудиторіями.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
– застосувати на практиці спеціалізовані теоретичні знання, набуті впродовж навчання;
– засвоїти методи і методики облікової складової фінансово-економічної роботи структурних підрозділів організації;
– набути практичні навики у вирішенні окремих організаційно-економічних, фінансових, управлінських та інших проблем й завдань. Зокрема, оволодіти технікою ведення бухгалтерського обліку, навиками складання первинних документів, їхнього приймання, перевірки й оброблення, веденням записів в облікових реєстрах, здійснення аналізу, методики проведення контролю окремого облікового об’єкта;
– ознайомитися з порядком складання фінансової, статистичної, податкової звітності, аналізом її показників;
– набути досвід прийняття самостійних рішень в умовах невизначеності на основі наявних знань;
– підібрати і сформувати необхідну інформаційну базу для подальшого її використання у написанні звіту з практики та магістерської кваліфікаційної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий Облік І
Фінансовий облік ІІ
Звітність підприємства
Фінансовий аналіз
Податкова звітншість
Організація бухгалтерського обліку
Звітність банків
Аналіз діяльності банків
Звітність бюджетних установ
Аналіз діяльності бюджетних установ
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи (надалі – практика за темою МКР) є кінцевим етапом навчання і невід’ємною складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців спеціальності 071 “Облік і оподаткування”. Програма практики передбачає завдання, які дають можливість узагальнити знання, практичні уміння та навички з організації облікового процесу на базі конкретного суб’єкта господарювання, набути професійного досвіду з обліку окремого об’єкта, перевірити готовність майбутнього фахівця до самостійної трудової діяльності, зібрати матеріал до написання магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Розподіл студентів для проходження практики проводиться відповідно до бази практики на підставі укладеної угоди між вищим навчальним закладом та керівником підприємства.
Першочерговим етапом проходження практики є отримання індивідуального завдання (додаток А) та щоденника з практики. Керівник практики від кафедри надає ґрунтовні пояснення студенту щодо цілей та завдань практики, інструктаж щодо організації проходження практики, техніки безпеки на місцях практики, визначення форми представлення звіту та процедури захисту.
Під час практики студент повинен бути закріплений за керівником від підприємства, як правило, провідним фахівцем, працювати на ділянках обліку так, щоб мати можливість вивчити всю програму практики.
В останній день проходження практики студент повинен отримати, від керівника практики від підприємства, письмову характеристику, яка є складовою частиною щоденника практики. Крім цього, керівник практики від підприємства має оцінити роботу студента за час практики і проставити відповідну оцінку (відмінно, добре, задовільно, незадовільно) на титульному аркуші звіту про практику. Підпис керівника практики від підприємства має бути завірений в порядку, встановленому на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Керівник практики від кафедри проводить збори зі студентами перед початком практики, розробляє та затверджує у встановленому порядку план проходження практики, видає студентам заповнені бланки «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1), систематично перевіряє робочі записи щодо виконання поставленого завдання, приймає залік в складі комісії.
Згідно Положення, після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики від кафедри, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких,
40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» - 40 балів;
- оцінка «добре» - 30 балів;
- оцінка «задовільно» - 20 балів.
60 балів – це найбільша оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, за таким розподілом:
40 балів за якість виконання звіту про практику, а саме,
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу – 3-5 балів;
- повнота і глибина аналізу організаційної діяльності з посиланнями на фактичну інформацію – 5 - 10 балів;
- дослідження облік на базі практики за основними функціональними ділянками 5 - 10 балів;
- вивчення облікових процедур на базі практики відповідно до індивідуального завдання за темою БКР 5 - 10 балів;
- дотримання вимог до оформлення звіту, зокрема, наявність посилань на використані джерела інформації – 3- 5 балів.
20 балів за рівень захисту звіту, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеної в звіті, - 5-10 балів;
- обґрунтування відповідності інформації, зібраної для звіту - 5-10 балів.
При наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту, тощо наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти N 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93.
2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak
3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109.
4. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
5. Порядок формування робочої програми навчальної дисципліни» затверджений наказом ректора від 24 червня 2016 року №118-06.
6. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 203 – 211.
Рекомендована література
1. Звітність підприємств: навч. посіб.(для студ. вищ. навч. закл.за спец. «Облік і оподаткування») [В.П. Пантєлєєв, О.А. Юрченко, Г.М. Курило, К.В. Безверхий; заг. редакцією д.е.н., проф. В.П. Пантєлєєва]. – К.: ДП «Інформ.-аналіт. агентство», 2017. – 432с.
2. Звітність підприємства. Навчальний посібник. Бондар М.І. – К.: Центр учбової літератури, 2020. - 570 с.
3. Хомяк Р.Л., Ольшанська М.В. Облік і звітність суб’єктів малого підприємництва: Навчальний посібник/ Хомяк Р.Л., Ольшанська М.В., Хомяк Т.Р., Воскресенська Т.І., Мельник Н.В., Нашкерська М.М. - Львів: СПОЛОМ, 2018р.-250с.
4. Коптєва Г. М. Облік і звітність в оподаткуванні : навч. посібник / Г. М. Коптєва ; Нац. техн. унт "Харків. політехн. ін-т". – Харків : Підручник НТУ "ХПІ", 2018. – 493 с.
5. Податкова система: Навчальний посібник / [Волохова І. С., Дубовик О. Ю., Слатвінська М. О.та ін.]; за заг. ред. І. С. Волохової, О. Ю. Дубовик. – Харків: Видавництво «Діса плюс», 2019. – 402 с.
Допоміжна
1.Чабанюк О.М., К.І. Кузьмінська . Облік і оподаткування у торгівлі та підприємствах ресторанного бізнесу: Навчальний посібник / Чабанюк О.М., К.І. Кузьмінська – Алерта, 2019р., - 214с.
2.Король Г.О. Організація обліку на підприємствах малого бізнесу: облік у фермерських господарствах/ Г.О. Король, Ю.Т. Труш, О.М. Губарик, О.В. Чернецька, Т.В. Акімова, Н.П. Потрус – Дніпропетровськ: РВВ ДДАЕУ, 2015 – 247 с.
3. Гуцаленко Л.В., Марчук О.А., Мельянкова Л.В. Облік і звітність суб’єктів малого підприємництва: Навчальний посібник. – ЦУЛ 2020. – 390 с.
4. Петришин Л. П. Звітність підприємств : навч. посіб. / Л. П Петришин, Г. В. Сиротюк. – Львів : Магнолія 2006, 2015, – 436 с.
5. Крупельницька І.Г. Звітність підприємств. Навчальний посібник - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 232 с.
Інформаційні ресурси
1. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 р. №996-ХІV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/996-14.
2. Податковий кодекс України від 02. 12. 2010 № 2755-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
3. Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств: наказ МФУ від 20.10.2015 № 897[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1415-15
4. Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість: наказ МФУ 28.01.2016 № 21[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0159-16
5. Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи: наказ МФУ 02.10.2015 № 859[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1298-15
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).