Інтелектуальна та інноваційна культура

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович доктор економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни «Інтелектуальна та інноваційна культура» має на меті формування компетенцій у сфері комплексного підходу до аналітичної оцінки організаційної, корпоративної та інтелектуальної складової розвитку та діяльності сучасних підприємств.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): 1. Поглиблені знання та розуміння фундаментальної теорії і практики провадження економічної діяльності, сучасних тенденцій розвитку економіки на мікро-, мезо- та макрорівні, прикладних аспектів професійної діяльності у сфері економіки. 2. Знання та розуміння методології та інструментарію наукового дослідження, сучасних проблем розвитку суспільства, ключових засад професійної етики, системи моральнокультурних цінностей в процесі інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. 3. Здатність застосовувати одержані знання у реальних практичних ситуаціях у сфері економіки та методів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями стосовно підходів до моделювання процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. 5. Здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій у сфері економіки. 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, діагностики та моніторингу розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств. 7. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні, генерувати нові ідеї (креативність), виявляти ініціативу та підприємливість в процесі визначення показників і критеріїв економічної ефективності процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств. 8. Здатність бути критичним і самокритичним. 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері економіки. 10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт в економічній сфері. Фахові компетентності (ФК): 1. Поглиблене розуміння форм дослідження зовнішніх і внутрішніх чинників і процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. 2. Поглиблене знання та розуміння способів формулювання наукової проблеми, мети та загальної методологічної бази власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку галузі науки, соціально-кономічних процесів та явищ. 3. Поглибленні знання та розуміння новітніх тенденцій в сфері управління знаннями та виконання організаційних заходів стосовно створення системи інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. 4. Поглибленні знання та розуміння методів впровадження мотиваційних заходів стосовно розвитку інтелектуальної та інноваційної культури. 5. Поглибленні знання та розуміння методів роботи з ринком праці, претендентами на вакансії та діагностування рівня інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. 6. Поглибленні знання та розуміння методів оцінювання економічної ефективності підприємств від впровадження інтелектуальної та інноваційної культури і, зокрема з використанням Інтернет-технологій.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати поглиблене розуміння факторів, які впливають на процес інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. 2. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння, щодо впровадження в організації методичної, діагностичної, інноваційної діяльності, спрямованої на розвиток інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. 3. Здатність продемонструвати поглиблені знання методології та методів наукового дослідження, які забезпечують створення нових знань та мають практичну цінність в процесі інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. 4. Здатність розробляти рекомендації щодо становлення і розвитку керівника, підбирати і використовувати методи навчання для активізації діяльності персоналу стосовно розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. 5. Здатність продемонструвати поглиблені знання методів економічної діагностики процесів інтелектуалізації підприємства та управління знаннями. 6. Уміння здійснювати комплексну, часткову та елементну соціально-економічну діагностику різних сфер, видів, параметрів функціонування підприємства. 7. Уміння здійснювати фінансово-економічне обґрунтування підприємницьких планів, інвестиційних та інноваційних проектів підприємств. 8. Уміння здійснювати управління фінансово-економічним потенціалом та розвитком підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Аудит персоналу, Мотивація персоналу. Управління інтелектуальним потенціалом організації. Кадровий консалтинг. Корреквізити: Управління талантами. Поведінкова економіка. HR-брендинг. Інноваційна економіка. Управління знаннями.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємства. Розглядається сутність інтелектуальної та інноваційної культури, виокремлюються та класифікуються чинники впливу на розвиток інтелектуальної та інноваційної культури. Акцентується увага на принципах формування та методах розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. Висвітлюються особливості моделювання процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури, а також критерії та репрезентативні показники діагностування процесів їхнього розвитку на підприємствах. Поглиблено розглядаються показники і критерії економічної ефективності процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств та їхнє інформаційне та науково-методичне забезпечення.
Опис: Сутність інтелектуальної та інноваційної культури. Виокремлення та класифікація чинників впливу на розвиток інтелектуальної та інноваційної культури. Принципи формування інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій. Методи розвитку інтелектуальної та інноваційної культури. Моделювання процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури. Критерії та репрезентативні показники діагностування розвитку інтелектуальної та інноваційної культури. Технології та інструментарій впровадження інтелектуальної та інноваційної культури підприємств. Економічна ефективність процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств. Інформаційне та науково-методичне забезпечення системи розвитку процесів інтелектуальної та інноваційної культури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Залік – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (60%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести. Підсумковий контроль (40%, контрольні заходи, залік): тестування (10%), теоретичні питання (10%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 2. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с. 3. Захарчин Г.М., Космина Ю.М. Інтелектуальна культура в системі управління знаннями. «Причорноморські економічні студії». Одеса. 2018. Випуск 27. С. 129–133. 4. Тамбовська К.В. Інтелектуальна культура як складова якісної освіти. Наука і освіта. 2014. № 3. С. 163–167. 5. ВНС НУ ЛП «Інтелектуальна та інноваційна культура». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9408.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).