Управління продуктивністю

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.E.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: К.е.н., доц. Любомудрова Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: - основні теорії продуктивності; - сутність і суміжні поняття продуктивності; - показники і основні методи вимірювання продуктивності; - основи управління продуктивністю виробничих ресурсів; - сутність продуктивності праці персоналу організацій. У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - розрізняти види продуктивності; - визначати основні показники продуктивності за її видами та їх приріст; - визначати продуктивність за виробничою функцією Кобба-Дугласа; - визначати індекси заробітної плати та продуктивності праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Захист бакалаврської кваліфікаційної роботи, Стратегії розвитку соціально-економічних систем, Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства. Кореквізити: Інноваційна економіка, Соціально-економічне обгрунтування управлінських рішень. Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Розвиток теорії продуктивності. Види продуктивності. Показники і методи вимірювання продуктивності. Вимірювання обсягів продукції на макро-, мезо-, і мікро-рівнях національної економіки. Вимірювання наявності і затрат виробничих ресурсів. Методи вимірювання продуктивності факторів виробництва. Управління продуктивністю виробничого капіталу. Управління продуктивністю праці персоналу підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (70%): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування. Підсумковий контроль (30%, диференційований залік): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гуменюк В.Я. Менеджмент продуктивності: навч. посібник. / В.Я. Гуменюк, І. А. Рощик . – Рівне.: НУВГП, 2010. – 203с. 2. Савицька Г.В. Економічний аналіз діяльності підприємства: Навч. посібник. – 3-тє вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2017. - 668с 3. Воробйов Ю.М. Управління ресурсами підприємства: Навч. посіб. / Ю.М. Воробйов, Б.І. Холод. – К.: “Центр навчальної літератури”, 2018. – 288 с. 4. Захарчин Г.М. Управління персоналом : навч. посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2013. – 259 с.