Професійна мобільність
Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: К.е.н., доц. Любомудрова Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- генеза та сутність поняття «професійна мобільність»;
- методичні засади готовності персоналу до професійної мобільності;
- професійна мобільність як основа соціальної мобільності;
- горизонтальний та вертикальний типи професійної мобільності;
- структурний та обмінний види професійної мобільності.
У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- розрізняти види професійної мобільності;
- визначати критерії готовності до професійної мобільності;
- формувати план індивідуального кар’єрного розвитку;
- реалізувати різні моделі трудової поведінки в залежності від типу особистості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Захист бакалаврської кваліфікаційної роботи, , Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства, Стратегії розвитку соціально-економічних систем.
Кореквізити: Дизайн мислення, Управління талантами. Економіка та управління знаннями.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади формування готовності персоналу до професійної мобільності. Обґрунтування умов для ефективної реалізації професійної мобільності. Критерії, показники та рівні готовності до професійної мобільності. Види та типи професійної мобільності. Мотивація професійної мобільності як основа кар’єрного розвитку персоналу організацій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування.
Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Іванченко Є.А. Професійна мобільність майбутніх фахівців: Навчально-методичний посібник. – Одеса, 2014. – 120 с.
2. Коваліско Н.В. Трудова мобільність в умовах регіонального ринку праці: дис. соціол. наук: 22.00.07. – Львів, 2009. – 184 с.
3. Триндюк В.А. Формування готовності до академічної мобільності у студентів вищого технічного навчального закладу. – Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» (015 – Професійна освіта). – Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, 2017
4. Захарчин Г.М. Управління персоналом : навч. посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2013. – 259 с.