Соціальна відповідальність і соціальна безпека

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Степура Т.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Соціальна відповідальність і соціальна безпека» полягає у формуванні в студентів системи формування фундаментальних знань у царині соціальної відповідальності і соціальної безпеки з позиції сучасних стандартів соціальної політики, соціальної звітності, етики бізнесу й прав людини в умовах інтеграції, у рамках концепції стійкого розвитку, а також набуття ними відповідних професійних компетенцій, котрі забезпечують формування соціально-відповідальної поведінки і захисних функції інтересів суб’єкта бізнесу в соціально-економічній сфері.
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Результати навчання: - знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння місця соціальної відповідальності в діяльності бізнес-структур, організацій, держави. - знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для аналізування та оцінювання загроз і небезпек суб’єкта в соціально-економічній сфері. - здатність формувати механізм соціальної відповідальності підприємства, оцінювати його ефективність. - здатність визначати напрями активізації корпоративної соціальної відповідальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем кореквізит: Нормування та управління ресурсами у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Соціальна відповідальність людини, держави та інститутів громадянського суспільства. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю. Соціально відповідальне позиціонування бізнесу у зовнішньому середовищі. Оцінювання ефективності соціальної відповідальності бізнесу. Соціальна відповідальність у сфері зайнятості. Соціальне партнерство як інститут формування та розвитку соціальної відповідальності. Основи соціальної безпеки. Оцінювання соціальної безпеки. Ризики у соціальних системах. Соціальне інвестування
Опис: Соціальна відповідальність як стратегія збалансованого розвитку та механізм забезпечення академічної доброчесності. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю. Соціально відповідальне позиціонування бізнесу у зовнішньому середовищі. Соціальне інвестування. Оцінювання ефективності соціальної відповідальності бізнесу. Основи соціальної безпеки. Оцінювання соціальної безпеки
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях, виконання контрольної роботи (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань на практичних заняттях - 70 балів Контрольна робота та її захист - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гусєва О.Ю., Воскобоєва О.В., Хлевицька Т.Б. Соціальна відповідальність бізнесу: навчальний посібник. – Київ. Державний університет телекомунікацій, 2020. –222 с. Соціальна відповідальність : навч. посіб. / О.Є. Кузьмін, О.В. Пирог, Л.І. Чернобай, С.Б. Романишин, Н.О. Вацик. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2016. – 328 с. Соціальне підприємництво: посібник для викладачів курсу /за наук. редакцією А. О. Корнецького – К. : Фамільна друкарня Huss, 2019. – 160 с. Соціальна відповідальність: практичний аспект / Навчальний посібник/ О.Є. Кузьмін, О.В. Пирог, Л.І. Чернобай, Н.С. Станасюк, І.І. Пасінович. – К. : Видавничий дім «Кондор», 2020. – 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).