Нормування та управління ресурсами у будівництві

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання здобувачами освіти базових знань та практичних навичок у сфері нормування та управління ресурсами у будівництві
Завдання: загальні компетентності: ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. фахові компетентності: ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
Результати навчання: ПРН1.Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН7.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. ПРН9.Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень. ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інженерія вартості у будівництві Девелопмент та управління проектами у будівництві Кореквізити: Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві Фінансовий менеджмент та оподаткування у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Завданням вивчення дисципліни є прищеплення студентам сучасних знань з методологічних засад нормування та обліку ресурсів будівельних організацій, здатності ефективно управляти матеріальними і трудовими ресурсами підприємства, розробляти та обґрунтовувати програми інноваційних заходів щодо економічного розвитку про ефективність будівельного виробництва, вмінь до виявлення резервів підвищення економічної ефективності капітальних вкладень, аналізу ефективності використання ресурсів, знань теоретичних та методологічних основ менеджменту й маркетингу.
Опис: Нормативно-правове забезпечення системи управління ресурсами будівельних підприємств. Ринки виробничих ресурсів будівельних підприємств. Нормування праці будівельних підприємств. Управління ресурсним забезпеченням в будівництві. Управління і нормування оборотних коштів будівельного підприємства. Календарне планування в будівництві.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання: - вибіркове усне опитування; - оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних теоретико-прикладних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо; - оцінювання тестових завдань у ВНС. 2.Екзаменаційий контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): практичні заняття - 10%; тестові завдання - 20%; Підсумковий контроль - екзамен (70%): письмова компонента (60%); усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Планування і організування діяльності будівельних підприємств: навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Економіка та управління будівництвом» / Укл.: В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка, Т.Б. Данилович. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2022. – 200 с. ISBN 978 – 966 – 418 – 347 – 2 2. Литвин Б.М. Планування діяльності будівельного підприємства: Навчальний посібник.- К.: «Хай – Тек Прес», 2007.- 320 с.. 3. Крупка Я.Д., Задорожний З.В., Мельник Р.О. Облік в будівництві. Підручник.- Тернопіль: Економічна думка, 2006.- 608 с. 4. Економіка та управління підприємством: Навч. Посібник/ А.Є Мачкур, Л.А.Лещій, З.О.Коваль.-Львів. Видавництво НУ «ЛП», 2010, -156 с. 5. Економіка підприємства. Ємельянов О.Ю., Загорецька О.Я., Мельник В.М., Гудзь О.І.,Тарасовська О.Б., :Конспет лекцій для студентів інституту економіки та менеджменту. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018. – 219 с. 6. Рогожин П.С., Гойко А.Ф. Економіка будівельних організацій._ К.: Видавничий дім «Скарби», 2007.- 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Нормування та управління ресурсами у будівництві (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: д доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання здобувачами освіти базових знань та практичних навичок у сфері нормування та управління ресурсами у будівництві
Завдання: загальні компетентності: ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. фахові компетентності: ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
Результати навчання: ПРН1.Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН7.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. ПРН9.Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень. ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інженерія вартості у будівництві Девелопмент та управління проектами у будівництві Кореквізити: Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві Фінансовий менеджмент та оподаткування у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Завданням вивчення дисципліни є прищеплення студентам сучасних знань з методологічних засад нормування та обліку ресурсів будівельних організацій, здатності ефективно управляти матеріальними і трудовими ресурсами підприємства, розробляти та обґрунтовувати програми інноваційних заходів щодо економічного розвитку про ефективність будівельного виробництва, вмінь до виявлення резервів підвищення економічної ефективності капітальних вкладень, аналізу ефективності використання ресурсів, знань теоретичних та методологічних основ менеджменту й маркетингу.
Опис: Набуття здобувачами практичних навичок нормування та управління ресурсами у будівництві
Методи та критерії оцінювання: 1.Оцінювання виконання курсової роботи. 2.Оцінювання усного захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Вступ - 4% Розділ 1 - 20% Розділ 2 - 40% Висновки - 6%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва (наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, чинний з 2014-01. 2. ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013. Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва. Київ. Мінрегіон України . 2013 3. ДСТУ-Н Б Д.1.3-2:2013. Настанова щодо визначензагальновиробничих і адміністративних витра. Київ. Мінрегіон України . 2013 4. ДСТУ-Н Б Д.1.1-4:2013. Настанова щодо визначення вартості експлуатації будівельних машин і механізмів. Київ. Мінрегіон України . 2013 5. ДСТУ-Н Б Д.1.1-5:2013. Настанова щодо визначення розміру коштів на титульні тимчасові будівлі і споруди… Київ. Мінрегіон України . 2013 6. ДСТУ-Н Б Д.1.1-6:2013. Настанова щодо розроблення ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи Київ Мінрегіон України . 2013 7. ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013. Визначення класу наслідків та категорій складності об’єктів будівництва. Київ. Мінрегіон України . 2013 8. ДСТУ-Н Б Д.1.1-9:2013. Настанова щодо визначення вартості перевезень будівельних вантажів. Київ Мінрегіон України . 2013 9. Підручник / Швиданенко Г. О., Васильков В. Г., Гончарова Н. П. [та ін.] ; за заг. ред. Г. О. Швиданенко. — К.: КНЕУ, 2009. — 598 [2] с. ISBN 978-966-483-259-2 10. Рогожин П.С., Гойко А.Ф. Економіка будівельних організацій._ К.: Видавничий дім «Скарби», 2007.- 448 с. 11. Економіка підприємства : Підручник/ За заг. ред.С.Ф.Покропивного.- Вид. 2-ге перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2001.- 528 с. 12. Крупка Я.Д., Задорожний З.В., Мельник Р.О. Облік в будівництві. Підручник.- Тернопіль: Економічна думка, 2006.- 608 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).