Девелопмент та управління проектами у будівництві

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: професор, д.е.н., проф. Скворцов Ігор Борисович доц. Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: формування системи знань і вмінь з дівелопменту та управління проектами.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК4.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК): ФК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК2.Здатність до професійної комунікації в сфері економікиіноземною мовою. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології,методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК5.Здатність визначати ключові тренди соціально-економічногота людського розвитку. ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ФК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері. ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем. ФК11. Здатність планувати і розробляти проекти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): ФКС 1. Здатність ідентифікувати та оцінювати економічні параметри проектів девелопменту, формувати систему управління життєвим циклом проектів та впроваджувати ефективні технології управління проектами у будівництві.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПРН): ПРН1.Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН4. Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН7.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ПРН14. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем. ПРН15. Організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення. Програмні результати навчання спеціалізації (ПРНС): ПРНС 1.1. Застосовувати міжнародні вимоги і вітчизняне нормативно-правове забезпечення до укладання і страхування будівельних контрактів та формування внутрішніх і зовнішніх договірних відносин у будівництві.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку підприємства Інженерія вартості у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна формує цілісну систему знань й умінь у галузі управління будівельними проектами. Змістовими елементами теоретичної складової є такі теми: Теоретико-методологічні засади девелопменту та проектного управління. Особливості управління проектами у будівництві. Процеси життєвого циклу будівельних проектів. Система управління проектами у будівництві. Управління змістом проекту. Управління часом. Управління якістю. Закріплення теоретичних знань та відпрацювання практичних навиків у розв’язанні множини прикладних задач, які стосуються різних аспектів обґрунтування і вибору оптимальних рішень економічного та організаційно-управлінського характеру у сферах підготовки і впровадження проектів у будівництві здійснюється у рамках практичних занять, виконання індивідуальних домашніх завдань та контрольних робіт.
Опис: Теоретико-методологічні засади девелопменту та проектного управління Особливості управління проектами у будівництві Процеси життєвого циклу будівельних проектів Ініціювання. Підготовка до будівництва. Організаційні заходи. Підготовчі роботи. Будівництво. Організація будівельного виробництва. Технічний нагляд. Авторський нагляд. Контроль. Процедури та документація. Система управління проектами у будівництві Управління змістом проекту Управління часом Управління якістю
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: денна форма навчання - опитування, презентація результатів виконання самостійних домашніх робіт; заочна форма – опитування, презентація результатів виконання контрольних робіт. Підсумкове оцінювання: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну ДФН Самостійна домашня робота - 30 Разом за ПК письмова компонента усна компонента 30 40 30 100 ЗФН Контрольна робота - 30 30 40 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичні матеріали, розміщені у віртуальному навчальному середовищі НУЛП 2. Методичні рекомендації до самостійної роботи при вивченні дисципліни «Управління проектами у будівництві» для студентів всіх форм навчання за спеціалізацією 051.3 «Економіка та управління будівництвом»/ Укл.: І.Є. Тимчишин, В.М. Мельник – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. – 20 с. Рекомендована література Базова 1. Кадол Л.В. Управління проектами в будівництві / Л. В. Кадол, В.І. Астахов.: Навч. посібник. – Кривий Ріг: Видавничий центр КНУ, 2014. – 241с. 2. Бушуєв С.Д. та ін. Управління проектами девелопмента / С.Д Бушуєв, Н.С,Бушуєва, І.І. Оберемок, М.М. Куценко : Навч. посібник. К: КНУБА,2015. –184 с. 3. Козик В.В., Тимчишин І.Є. Практикум з управління проектами / В.В.Козик, І.Є.Тимчишин: Навч. посібник. – Львів.: Вид-во «ЛП», 2012. – 180 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Девелопмент та управління проектами у будівництві (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка та управління будівництвом
Код дисципліни: 7.051.03.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: : ст.викладач Тимчишин Ірина Євгенівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • вміння: практичного застосування методів та засобів ефективного управління проектами у будівництві на всіх етапах проектного циклу; формувати дієву систему управління будівельними проектами; використовувати прикладні програми АС-4, MS Project для планування проектів у будівництві; • оволодіння специфічними функціями управління проектами у будівництві на рівні вимог національних та міжнародних стандартів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: • Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку підприємства. кореквізити: • Ринок будівельних контрактів та договірні відносини у будівництві • Інженерія вартості у будівництві • Управління проектами у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект складається з двох частин: 1). Розроблення планів проекту. Формування системи управління проектом 2). Управління змінами у процесі реалізації проекту. Робота передбачає можливість практичного використання методології управління будівельними проектами на всіх фазах їхнього життєвого шляху і охоплює наступні процеси: ініціалізація (відведення земельної ділянки під забудову; формування вихідних даних для проектування; отримання дозволів на виконання підготовчих та будівельних робіт); контрактинг (проведення конкурсних торгів, підготовка та укладення договорів підряду на виконання проектно-вишукувальних та будівельних робіт); проектування (складання проектно-технічної та кошторисної документації, стадії розробки і зміст якої визначається класом наслідків (відповідальності) та категорії складності об’єктів будівництва; погодження; експертиза); підготовка до будівництва (комплекс організаційно-технічних заходів та підготовчих робіт); будівництво; здача об’єкта в експлуатацію. Курсовий проект виконують на реальному прикладі, використовуючи результати індивідуальних/контрольних робіт з дисциплін «Інженерія вартості у будівництві» та «Управління проектами у будівництві», розроблених на основі єдиного наскрізного завдання.
Методи та критерії оцінювання: Відповідність вимогам завдання на виконання КП (50%); повнота та якість вирішення завдань (40%); презентація (10%)
Рекомендована література: 1. ДСТУ НБА.3.1-33:2015 Настанова щодо підготовки та складання договорів підряду на виконання проектно-вишукувальних та будівельних робіт 2. ДБН А.3.1.-5:2016 Організація будівельного виробництва 3. ДСТУ БА.3.1-22:2013 Визначення тривалості будівництва об’єктів 4. ДСТУ НБА.3.1-24:2013 Настанова з організації системи управління якістю будівництва 5. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво 6. ДСТУ НБА.2.2-10:2012 Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво 7. ДСТУ НА.2.2-11:2014 Настанова щодо проведення авторського нагляду за будівництвом