Основи прикладної економіки

Спеціальність: Прикладна економіка
Код дисципліни: 7.051.04.O.003
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: канд. екон. наук, доцент Бала Ростислав Дмитрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Прикладна економіка» є дисципліною, яка сприяє підготовці фахівців у сфері економіки. Мета дисципліни полягає у вивченні основних економічних категорій, економічних законів, принципів функціонування економічних систем, економічних відносин, господарського механізму та дій людей, спрямованих на ефективне господарювання в умовах обмежених економічних і природних ресурсів; особливості ринкових перетворень економіки України; сучасні процеси глобалізації економічного життя людства.
Завдання: ЗK01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗK03. Здатність працювати в міжнародному середовищі. ЗK04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗK05. Здатність розробляти та управляти науково-дослідницькими проєктами різних галузевих структур. ЗK06. Здатність до міжособисністної комунікації, мотивування колективом для реалізації поставлених цілей. ЗK07. Здатність ідентифікації, аналітичного вирішення поставлених завдань. ЗK08. Здатність спілкування з провідними фахівцями та експертами різних галузевих ринків
Результати навчання: • поглиблені знання теоретико-методологічних та методико-прикладних засад прикладної економіки; • поглиблені знання економічної системи підприємства та нормативно-правового забезпечення його економічної діяльності; • поглиблені знання основ бухгалтерського обліку, контролінгу, аудиту та управлінського обліку на підприємстві; • уміння здійснювати економічний аналіз діяльності підприємств із використанням широкого спектру економіко-аналітичних інструментів; • уміння здійснювати управління інноваційними процесами та ризиками у різних сферах функціонування підприємств; • уміння якісно та кількісно оцінювати вплив макроекономічного середовища на економічну систему підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Економічний аналіз • Економічна теорія • Економіка і фінанси підприємства кореквізити: • Економіка підприємств промисловості, будівництва та транспорту
Короткий зміст навчальної програми: Базові положення основ прикладної економіки. Правове забезпечення економічної діяльності підприємств. Майно підприємства та джерела його формування. Загальні положення бухгалтерського обліку у прикладній економіці. Бухгалтерська звітність та господарські процеси у прикладній економіці. Бухгалтерські рахунки та організаційне забезпечення бухгалтерського обліку у прикладній економіці. Контролінг та управлінський облік у прикладній економіці. Загальні положення аудиту у прикладній економіці. Внутрішній аудит. Технологія аудиту. Основи економічного аналізу діяльності підприємств. Методологія економічного аналізу. Прикладні аспекти управління інноваціями підприємства. Розвиток та економічна безпека підприємства. Ризики у прикладній економіці. Вплив макроекономічного середовища на економічну систему підприємства. Ринкова інфраструктура, банківська система та страхування як елементи макроекономічного середовища підприємства. Грошова, валютна, податкова та бюджетна системи як елементи макроекономічного середовища підприємства. Інфляція, зайнятість, безробіття та макроекономічні показники держави.
Опис: 1.Загальнотеоретична дисципліна як наука 2. Економічна система 3. Товарний тип виробництва–основа ринкової економіки
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): усне опитування, письмові завдання, доповіді та презентаціїекзаменаційний контроль 70% (50екзхамен,20 усне опитування)
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка підприємства: [підручник] / За ред. А. В. Шегди. – К.: Знання, 2006. – 614 с. 2. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики: [підручник] / А.Г. Загорордній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин. – 3-тє вид., доопрац. і доп. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 340 с. 3. Управлінський облік: [підручник] / Г.О. Партин, А.Г. Загородній, Т.І. Свідрик [та ін.]; Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 279 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи прикладної економіки (курсовий проєкт)

Спеціальність: Прикладна економіка
Код дисципліни: 7.051.04.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: канд. екон. наук, доцент Бала Ростислав Дмитрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Прикладна економіка» є дисципліною, яка сприяє підготовці фахівців у сфері економіки. Мета дисципліни полягає у вивченні основних економічних категорій, економічних законів, принципів функціонування економічних систем, економічних відносин, господарського механізму та дій людей, спрямованих на ефективне господарювання в умовах обмежених економічних і природних ресурсів; особливості ринкових перетворень економіки України; сучасні процеси глобалізації економічного життя людства.
Завдання: ЗK01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗK03. Здатність працювати в міжнародному середовищі. ЗK04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗK05. Здатність розробляти та управляти науково-дослідницькими проєктами різних галузевих структур. ЗK06. Здатність до міжособисністної комунікації, мотивування колективом для реалізації поставлених цілей. ЗK07. Здатність ідентифікації, аналітичного вирішення поставлених завдань. ЗK08. Здатність спілкування з провідними фахівцями та експертами різних галузевих ринків
Результати навчання: • поглиблені знання теоретико-методологічних та методико-прикладних засад прикладної економіки; • поглиблені знання економічної системи підприємства та нормативно-правового забезпечення його економічної діяльності; • поглиблені знання основ бухгалтерського обліку, контролінгу, аудиту та управлінського обліку на підприємстві; • уміння здійснювати економічний аналіз діяльності підприємств із використанням широкого спектру економіко-аналітичних інструментів; • уміння здійснювати управління інноваційними процесами та ризиками у різних сферах функціонування підприємств; • уміння якісно та кількісно оцінювати вплив макроекономічного середовища на економічну систему підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Економічний аналіз • Економічна теорія • Економіка і фінанси підприємства кореквізити: • Економіка підприємств промисловості, будівництва та транспорту
Короткий зміст навчальної програми: Базові положення основ прикладної економіки. Правове забезпечення економічної діяльності підприємств. Майно підприємства та джерела його формування. Загальні положення бухгалтерського обліку у прикладній економіці. Бухгалтерська звітність та господарські процеси у прикладній економіці. Бухгалтерські рахунки та організаційне забезпечення бухгалтерського обліку у прикладній економіці. Контролінг та управлінський облік у прикладній економіці. Загальні положення аудиту у прикладній економіці. Внутрішній аудит. Технологія аудиту. Основи економічного аналізу діяльності підприємств. Методологія економічного аналізу. Прикладні аспекти управління інноваціями підприємства. Розвиток та економічна безпека підприємства. Ризики у прикладній економіці. Вплив макроекономічного середовища на економічну систему підприємства. Ринкова інфраструктура, банківська система та страхування як елементи макроекономічного середовища підприємства. Грошова, валютна, податкова та бюджетна системи як елементи макроекономічного середовища підприємства. Інфляція, зайнятість, безробіття та макроекономічні показники держави.
Опис: 1.Загальнотеоретична дисципліна як наука 2. Економічна система 3. Товарний тип виробництва–основа ринкової економіки
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (100%): усне опитування, письмові завдання, доповіді та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка підприємства: [підручник] / За ред. А. В. Шегди. – К.: Знання, 2006. – 614 с. 2. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики: [підручник] / А.Г. Загорордній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин. – 3-тє вид., доопрац. і доп. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 340 с. 3. Управлінський облік: [підручник] / Г.О. Партин, А.Г. Загородній, Т.І. Свідрик [та ін.]; Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 279 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).