Економіка підприємств промисловості, будівництва та транспорту

Спеціальність: Прикладна економіка
Код дисципліни: 7.051.04.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: к.е.н., доц. Ганас Любов Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни “Економіка підприємств промисловості, будівництва та транспорту” – формування системи фундаментальних знань щодо функціонування підприємств промисловості, будівництва та транспорту в системі ринкових відносин та їх використання в практичній діяльності.
Завдання: ЗK01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗK03. Здатність працювати в міжнародному середовищі. ЗK04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗK05. Здатність розробляти та управляти науково-дослідницькими проєктами різних галузевих структур. ЗK06. Здатність до міжособисністної комунікації, мотивування колективом для реалізації поставлених цілей. ЗK07. Здатність ідентифікації, аналітичного вирішення поставлених завдань. ЗK08. Здатність спілкування з провідними фахівцями та експертами різних галузевих ринків
Результати навчання: 1. Знати конкретні форми і методи господарювання; 2. Знати економічні засади функціонування підприємства в ринковій економіці 3. Знати методи оцінки ефективності фінансово-господарської та комерційної діяльності підприємств промисловості, будівництва та транспорту. 4. Вміти зареєструвати підприємство; 5. Вміти організувати виробництво. 6. Вміти розраховувати основні техніко-економічні показники діяльності підприємства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Основи підприємницької діяльності, • Підприємництво та менеджмент. кореквізити: • Офшорний бізнес • Управління витратами на підприємствах промисловості, будівництва та транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Економічні засади функціонування підприємства в ринковій економіці. Персонал і трудовий потенціал підприємства. Виробничі фонди та нематеріальні ресурси підприємства. Інвестиції та оборотні кошти підприємства. Організування виробництва. Виробництво, якість і конкурентоспроможність продукції. Антикризова система господарювання на підприємстві. Економіка будівництва. Економіка транспорту.
Опис: Економічні засади функціонування підприємства в ринковій економіці. Персонал і трудовий потенціал підприємства. Виробничі фонди та нематеріальні ресурси підприємства. Інвестиції та оборотні кошти підприємства. Організування виробництва. Виробництво, якість і конкурентоспроможність продукції. Антикризова система господарювання на підприємстві. Економіка будівництва. Економіка транспорту.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розвязування задач, підготовка презентацій, індивідуальне науково-дослідне завдання (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р. Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; 26-49 – «не атестований»; 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок для здобувачів освіти денної форми навчання: - практичні заняття: впродовж вивчення навчальної дисципліни передбачено підготовку та захист студентом презентації на визначену тему, яка максимально оцінюється 5 балами, та письмове розв’язання тестових вправ та задач і усне експрес-опитування, що сумарно оцінюється 10 балами. Критеріями оцінювання презентації є: змістове наповнення презентації, рівень розкриття у презентаційних матеріалах заданої теми, актуальність інформаційного наповнення презентації, логічність викладення матеріалу, графічне оформлення презентації, ораторські здібності доповідача та вичерпність відповідей на поставлені запитання. Критеріями оцінювання при письмовому розв’язанні задач та опитуванні є логічність, змістовність і вичерпність відповідей на поставлені запитання, достовірність отриманих результатів; - лабораторні заняття: впродовж вивчення навчальної дисципліни передбачено виконання та захист студентом 5-ти лабораторних робіт на визначену тему, кожна з яких максимально оцінюється 5 балами при умові оформлення згідно вимог та повних відповідях на сформульовані викладачем запитання; - екзаменаційний контроль: за результатами вивчення навчальної дисципліни передбачено проведення екзаменаційного контролю, що охоплює письмову та усну компоненти. Письмова компонента складається із 15 тестів (кожен тест максимально оцінюється 2 балами), 4 теоретичних запитань (кожне теоретичне запитання максимально оцінюється 4 балами), задачі (задача максимально оцінюється 4 балами). Усна компонента передбачає відповіді студента на 5 поставлених запитань (кожне поставлене запитання максимально оцінюється 2 балами).
Рекомендована література: 1. Економіка підприємств промисловості, будівництва та транспорту: конспект лекцій для студентів спеціальності 8.18010024 “Прикладна економіка” усіх форм навчання / Укл. Горбаль Н.І., Руда М.В. – Львів: НУ «Львівська політехніка», ІНЕМ, каф. ЗМД, 2014. 2. Економіка будівництва / Під ред. І.С. Степанова. М.: Юрейт, 2015 – 416 с. 3. Економіка виробничого підприємства. Навч. посіб. / Й. М. Петрович, І.О. Будіщева, І.Г. Устінова та ін. За ред. Й.М. Петровича. – 2-ге видання, переробка і доповнення. – К.: Т-во «Знання», 2001. – 405 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).