Дизайн-мислення у міжнародному бізнесі
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Код дисципліни: 7.073.04.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: к.е.н., доц. Подра Ольга Павлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФКС 1. Здатність визначати перспективи розвитку своїх організацій з урахуванням можливостей зовнішньоекономічної співпраці в умовах глобальних викликів.
Результати навчання: 1. ПРНС 3. Забезпечувати трансформацію процесів управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств на засадах впровадження широкого спектру сучасних управлінських технологій та інструментів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Проєктний менеджмент
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
ОК2.4. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
ОК2.5. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Концепція дизайн-мислення – шлях до інновацій. Історія становлення дизайн мислення. Моделі дизайн-мислення. Процес дизайн-мислення: стадія «Емпатія» - розуміння людських потреб. Емпатія. Сутність та особливості дослідження споживчої поведінки. Процес дизайн-мислення «Генерація ідей». Процес дизайн-мислення «Вибір ідеї». Процес дизайн-мислення «Прототипування». Процес дизайн-мислення «Тестування». UX-дослідження та особливості проведення. Сервіс-дизайн і дизайн-мислення. Розвиток дизайн-мислення в Україні.
Опис: Тема 1. Концепція дизайн-мислення – шлях до інновацій
Поняття дизайн-мислення. Принципи та етапи дизайн мислення. Переваги дизайн мислення для бізнесу
Тема 2. Історія становлення дизайн мислення. Етапи становлення дизайн мислення. Хронологія розвитку теорії та практики дизайн мислення. Критика концепції дизайн мислення.
Тема 3. Моделі дизайн-мислення. 5-етапний процес дизайнерського мислення—d.school. Ранній традиційний процес дизайну (проектування) —Герберт Саймон. Голова, серце і рука—AIGA. Методологія DeepDive™—IDEO. 3-етапний процес дизайнерського мислення—IDEO. Design Kit: інструментарій проектування, орієнтованого на людину — IDEO. Модель процесу проектування «Подвійний діамант» — Рада дизайну. Набір інструментів колективної дії (CAT) — Frog Design. Дизайн (Проектування) для зростання — Жанна Лідтка та Тім Огілві. Система інновацій LUMA—Інститут LUMA
Тема 4. Процес дизайн-мислення: стадія «Емпатія» - розуміння людських потреб. Поняття емпатії. Дивергентне і конвергентне мислення. Методи аналізу поведінки споживача використовують на етапі емпатії у дизайн-мислення
Тема 5. Емпатія. Сутність та особливості дослідження споживчої поведінки. Сутність споживчої поведінки. Профіль споживача. Створення карти емпатії.
Тема 6. Процес дизайн-мислення: стадія «визначення проблеми»
Визначення проблеми. Метод «цвіт лотоса». Пошук VS Інсайт. Окреслення проблеми. Точка зору.
Тема 7. Процес дизайн-мислення: стадія «визначення проблеми»
Прийоми візуалізації «Дизайн персони». Складання «Карти автоматизації для продукту / сервісу». Складання «Service Blueprint». Взаємодія: «люди», «реквізит», «процеси». Типологія проблем очима користувача. Робота з «Неявним знанням» споживача. Формулювання «How Might We» і «The Best Problem To Solve»
Тема 8. Процес дизайн-мислення «Генерація ідей»
Правила фази: відсутність критики, позитив, різнопрофільні гравці. Запис «Ідей». Робота з принципами “так, і …” = безумовне прийняття ідей коллег. Методи: прототипування, побудова макету, бодістормінг, майндмеппінг, скетчі, мозковий штурм, морфологічний аналіз, синектика.
Тема 9. Процес дизайн-мислення «Генерація ідей». Принципи проведення мозкових штурмів в дизайн-мисленні. Пошук рішення на поставлене завдання.
Тема 10. Процес дизайн-мислення «Вибір ідеї». Вибір критеріїв: найнесподіваніші, найраціональніші, найбільш вражаючі, інноваційність, та ін.). Методи: голосування, можливості, морфологічні матриці. Практика: Перевірка життєздатності ідей(ї) і вибір ідей(ї).
Тема 11. Процес дизайн-мислення «Прототипування». Правила групової роботи, вимоги до майстерні, програм й інвентарю. Методи: презентація, бодістромінг, сторітеллінг, стоп-моушн, сторіборд, макетування, конструктор Lego, макети з паперу та картону, програми., InDesign, Sketch 3, веб-сервіси. Аналіз, повернення на етап фокусування. Практика: «PAPER PROTOTYPING / швидке прототипування».
Тема 12. Процес дизайн-мислення «Тестування». Методи: взаємодія з користувачем, використання сценарію, вступна бесіда, спостереження, фіксація на відео, принцип «швидко помилятися». Аналіз, повернення на етап емпатії, фокусування. Практика: Презентація результатів роботи учасників. Плани реалізації ідей
Тема 13. UX-дослідження та особливості проведення. Поняття UX-дослідження. Особливості проведення UX-дослідження. Спільне та відмінне між UX-дослідженням та дизайн-мисленням.
Тема 14. Сервіс-дизайн і дизайн-мислення. Поняття сервіс дизайну. Сфери застосування сервіс дизайну та дизайн-мислення.
Тема 15. Розвиток дизайн-мислення в Україні. Дослідження думок експертів. Державний редизайн: як емпатія змінює країни.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виконання та захист лабораторних і контрольних робіт, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (40%): практичні роботи (35%), усне експрес-опитування (5%);
- екзаменаційний контроль (60%, екзамен): письмова компонента (45%), усна компонента (15%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Moritz, Gekeler. (2019). A practical guide to design thinking. Friedrich-Ebert-Stiftung, Hauz Khas Enclave, New Delhi, India
2. Brown, Tim. Change by design. How design thinking transforms organizations and inspires innovation. New York: Harper Business, 2009.
3. Bender, Rahmin.(2020). Design Thinking as an Effective Method for Driving Innovative Solutions to Wicked Problems. Fielding Graduate University; https://search.proquest.com/docview/2394838219?pq-origsite=primo
4. What Is Design Thinking & Why Is It Important? Harvard Business School Online. URL: https://online.hbs.edu/blog/post/what-is-design-thinking
5. Coker, Alison. (2019). A Design Thinking Approach to Improve School Leader Onboarding in Context of Creating a Principal Succession Management Framework. The Stout School of Education; https://search.proquest.com/docview/2414802683/?pq-origsite=primo
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Дизайн-мислення у міжнародному бізнесі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Код дисципліни: 7.073.04.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна