Правові основи підприємницької діяльності

Спеціальність: Маркетинг і бізнес-аналітика
Код дисципліни: 6.075.12.O.010
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: к.ю.н. Марусяк Л.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння майбутніми фахівцями нормативно-правових актів чинного українського законодавства, які регулюють господарські відносини, що виникають в нашій державі між фізичними, юридичними особами й державою.
Завдання: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК14. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК15. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Результати навчання: ПР13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. ПР16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка Макроекономіка Економіка підприємств
Короткий зміст навчальної програми: зміст дисципліни полягає в засвоєнні майбутніми фахівцями спеціальних нормативно-правових актів діючого українського законодавства, які регулюють підприємницькі відносини, що виникають між державою, суб’єктами господарювання, приватними підприємцями та іншими суб’єктами господарської діяльності, розумінні студентами змісту сучасних нормативних актів, які регулюють підприємницькі відносини в країні.
Опис: Тема 1. Поняття, структура та джерела підприємницького права. Тема 2. Державне регулювання підприємницької діяльності. Тема 3. Організація підприємницької діяльності Тема 4. Припинення підприємницької діяльності. Тема5. Правовий режим майна суб’єктів підприємницької діяльності. Тема6. Договірне право. Тема 7. Правова характеристика окремих видів договорів Тема 8. Антимонопольне регулювання підприємницької діяльності. Захист від недобросовісної конкуренції Тема 9. Правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів підприємницької діяльності Тема 10. Юридична відповідальність за правопорушення у сфері підприємництва
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: ? Тестове опитування; ? Усне опитування на практичних заняттях ; ? Виконання індивідуального завдання( за варіантом) та його захист; 2. Підсумковий контроль: залік Завдання 1-го рівня – тести; ? Завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення;
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 60 Заліковий контроль - 40 Разом - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Задихайло Д.В. Господарсько-правове забезпечення економічної політики держави. – Харків: Юрайт, 2020. 2. Задихайло Д.В., Олефір А.О., Пашков В.М. Правове забезпечення діяльності господарських організацій. - Харків: Юрайт, 2019. 3. Вінник О.М. Господарське право: навч.посіб. К. : Правова єдність 2021. 4. Правові основи підприємницької діяльності / Під ред. В.І. Шакуна. – К., 2020. Правові засади підприємницької діяльності 5. Вергун В. Г. Правове регулювання підприємницької діяльності в Україні : текст лекцій для студентів ден. і заоч. форми навчання економ. спец. / В. Г. Вергун, Г. М. Гаряєва, О. В. Кузьменко ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків : Панов А. М., 2021. – 128 с. https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51920 ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ В ІНТЕРНЕТІ 1. Офіційний сайт Верховної Ради України. – Режим доступу : http://portal.rada.gov.ua. 2. Офіційний сайт Кабінету Міністрів України «Урядовий портал України». – Режим доступу : http://www.kmu.gov.ua/control/. 3. Офіційний сайт Інституту проблем законодавства ім. Ярослава Мудрого. – Режим доступу : http://www.legality.kiev.ua/..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).