Маркетинг
Спеціальність: Маркетинг і бізнес-аналітика
Код дисципліни: 6.075.12.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Батьковець Наталія Олегівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК11. Здатність працювати в команді.
ЗК12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК13. Здатність працювати в міжнародному контексті.
фахових:
ФК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
ФК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
ФК4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими.
ФК5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу.
ФК7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
ФК9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційної діяльності.
ФК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
ФК12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.
Результати навчання: ПР1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.
ПР3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
ПР5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.
ПР7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетингові дослідження
Маркетингова товарна політика
Маркетингова політика ціноутворення
Маркетингова політика комунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана формувати сучасну систему поглядів та спеціальних знань у галузі маркетингу, набуття практичних навичок щодо просування товарів на ринок з урахуванням задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства. Це досягається через вивчення теоретичних та методологічних основ маркетингу, системного підходу до маркетингу підприємства, вивчення впливу макро- та мікросередовища маркетингу, організації та здійснення маркетингових досліджень, сегментування ринку та вибору цільових сегментів, розроблення комплексу маркетингових заходів з товарної, цінової, комунікаційної політик; стратегічного планування, впровадження та контролю програм маркетингу.
Опис: Навчальна дисципліна «Маркетинг» складається з базових тем: «Маркетинг як концепція ринкового управління», «Управління маркетинговою діяльністю підприємства», «Інструменти комплексу маркетингу». У першому змістовному модулі «Маркетинг як концепція ринкового управління» розглядаються наступні теми: «Маркетинг: сутність, завдання, концепції та функції», «Маркетингове середовище, види та характеристики сучасного маркетингу», «Ринок та маркетингова сегментація ринку товарів та послуг», «Товар в маркетинговій діяльності підприємств». Другий змістовний модуль «Управління маркетинговою діяльністю підприємства» складається з тем: «Маркетингова товарна політика», «Маркетингова політика розподілу та збуту товарів і послуг», «Маркетингова цінова політика», «Маркетингова політика комунікацій в сучасних умовах», «Стратегії маркетингу», «Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку». Третій змістовний модуль «Інструменти комплексу маркетингу» включає теми: «Реклама, позиціонування товарів і послуг в системі маркетингу», «Маркетингові дослідження на ринку товарів і послуг», «Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємств», «Організація та контроль маркетингової діяльності на підприємстві».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, самостійних та контрольних робіт.
При дистанційній роботі (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій на лекційних та практичних заняттях. Письмові відповіді на командний проект (у вигляді презентацій або звичайного документу) завантажуються у ВНС, або пересилаються на електронну пошту викладача в домені @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 60
Екзаменаційний контроль 40
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс дисципліни «Маркетинг» у ВНС Національного Університету «Львівська політехніка» [Електронний ресурс] / Н.О.Батьковець. – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14656
2. Батьковець Н. О. Позиціонування та репозиціонування товарів як сучасний інструмент маркетингу // Вісник Львівського торговельно-економічного університету Вип. 71. с. – (Економічні науки). / – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2023. – С. 77-79.
3. Данько Т. І. Маркетингові дослідження / Данько Т. І., Яворська Н. П.// Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. -356 с.
4. Іванечко Н. Маркетинг : навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.] ; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 180 с. Режим доступу: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/
5.Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – 5-е вид. – К. : Диалектика, 2020. – 880 с.
6.Крикавський Є. В. Маркетингова товарна політика / Крикавський Є. В., Дейнега І. О., Дейнега О. В., Косар Н. С.- Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, (Cерія “Світ маркетингу і логістики”. Випуск 18). - 2022. - 376 с.
7.Квятко Т.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О. та інш. Маркетингові дослідження: навч. посібник Харків: ХНТУСГ, 2020. - 163 с. .- Режим доступу: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29573/1/NP_Marketdoslidzh_20.pd f
8.Маркетинг [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.] ; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 180 с.
9.Мельник Л. Г. Маркетингова цінова політика / Мельник Л. Г., Старченко Л. В., Карінцева О. І// навч. посібник. Київ: Книга, 2015. - 246 с.
10. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг /: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. - 347 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).