Розслідування, облік і аналіз нещасних випадків, професійних захворювань, аварій та їх профілактика

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: доцент, к.т.н. Федевич Олег Євгенович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Розслідування облік і аналіз нещасних випадків, професійних захворювань аварій та їх профілактика» полягає в тому, щоб майбутні фахівці отримали теоретичну і практичну підготовку щодо організації розслідування нещасних випадків виробничого і невиробничого характеру.
Завдання: ЗК1.Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина України. ФК1.Усвідомлення функцій держави, форм реалізації цих функцій, правових основ цивільного захисту, охорони праці; дотримання основних принципів здійснення цивільного захисту та державної політики з питань охорони праці. ФК5. Здатність організовувати нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної, промислової безпеки та охорони праці.
Результати навчання: • ЗС3. Аналізувати суспільні явища й процеси на рівні, необхідному для професійної діяльності, знати нормативно-правові засади забезпечення цивільного захисту, охорони праці, питання нормативного регулювання забезпечення заходів у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки об'єктів і територій. ЗС4. Застосовувати отримані знання правових основ цивільного захисту, охорони праці у практичній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Математика Фізика Хімія Екологія Кореквізити: Фізіологія та гігієна праці Радіаційний, хімічний і біологічний захист Державне соціальне страхування
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення питань розслідування нещасних випадків на виробництві і в побуті є невід’ємною складовою підготовки фахівця у галузі цивільної безпеки і охорони праці та формування в нього професійних компетентностей. Мета навчальної дисципліни «Розслідування нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань» полягає в тому, щоб майбутні фахівці отримали теоретичну і практичну підготовку щодо організації розслідування нещасних випадків виробничого і невиробничого характеру. Викладання навчальної дисципліни забезпечить такі результати навчання: вивчення кваліфікацій нещасних випадків, ознайомлення з Порядком розслідування нещасних випадків та професійних захворювань, отримання практичних навичок для розслідування нещасного випадку на виробництві та в побуті, вміння складати необхідну документацію. Ключові слова: розслідування, нещасні випадки, професійні захворювання, дорожньо-транспортні пригоди, аварії.
Опис: Тема No1 ЗАКОНОДАВЧА ТА НОРМАТИВНА БАЗА УКРАЇНИ З РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА В ПОБУТІ Тема No2 МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ РОЗСЛІДУВАННЯ, ОБЛІКУ І АНАЛІЗ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ, ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ТА АВАРІЙ Тема No3 ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ЗВИЧАЙНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ Тема No4 ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ КОМІСІЇ З ОРГАНІЗАЦІ І ПРОВЕДЕННЯ ЗВИЧАЙНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ Тема No5 КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДІВ ПОДІЙ, ПРИЧИН НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ, ОБЛАДНАННЯ, УСТАТКУВАННЯ, МАШИН, МЕХАНІЗМІВ, ЩО ПРИЗВЕЛИ ДО НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ Тема No6 ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ Тема No7 ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ Тема No8 ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ КОМІСІЇ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ Тема No9 ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЙНИХ ХВОРОБ ТА ПРИЧИН ЇХ ВИНИКНЕННЯ В УКРАЇНІ Тема No10 ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ ТА ОБЛІКУ ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ, ОТРУЄНЬ
Методи та критерії оцінювання: Теоретичні та практичні заняття проводяться у складі навчальних груп. Для оцінювання знань студентів використовуються поточний та підсумковий контролі. Поточний контроль: Виконання обов’язкових практичних робіт та їх захист у вигляді усної компоненти. Підсумковий контроль: Іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Виконання індивідуальних практичних завдань. (30%) Підсумковий контроль: Іспит. (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вивчення порядку розслідування та обліку нещасних випадків на виробництві:метод. вказівки до виконання практ. роботи з дисципліни "Охорона праці в галузі" для студентів ден. та заоч. форм навчання усіх спец./М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: Н. В. Ступницька, О. Є. Федевич] .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2013 .-60 с 2. Охорона праці:[навч. посіб.]/[В. П. Кучерявий, Ю. Є. Павлюк, А. Д. Кузик, С. В. Кучерявий] ; за ред. В. П. Кучерявого .-Л.:Оріяна-Нова,2007 .-368 с.-(іл.) .-978-966-2128-02-4;Бібліогр.: с. 360-364 3. Гандзюк Михайло Петрович, Желібо Євген Петрович, Халімовський Модест Олександрович Основи охорони праці:підруч. для студентів ВНЗ/за ред. М. П. Гандзюка ; М-во освіти і науки України .-Львів ; Київ:Новий Світ-2000 : Каравела,2003 .-408 сс 4. Гогіташвілі Георгій Григорович, Карчевські Єжи-Тадеуш, Лапін Віктор Миколайович. Управління охороною праці та ризиком за міжнародними стандартами:навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл., що вивч. курс "Охорона праці в галузі"] .-К.:Знання,2007 .-368 с.-(іл.) .-966-346-250-7;Бібліогр.: с. 330-332 5. Москальова Віра Миколаївна, Батлук Вікторія Арсеніївна, Кусковець Сергій Леонідович, Филипчук Віктор Леонідович Охорона праці (питання та відповіді):довідник/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування .-Львів:Магнолія-2006,2011 .-442 с.-(іл.) .-Вища освіта в Україні .-978-617-574-039-2;Бібліогр.: с. 438-441 6. Пістун Ігор Павлович, Березовецький Андрій Петрович, Трач Андрій Юрійович Охорона праці (психологія безпеки):навч. посіб. для студентів ВНЗ/М-во освіти і науки України .-Львів:Тріада плюс,2010 .-476 с.-(іл.) .-978-966-486-071-7;Бібліогр.: с. 471-472
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).