Нормативна база екологічного проєктування

Спеціальність: Екологія та охорона навколишнього середовища
Код дисципліни: 7.101.01.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Одноріг Зоряна Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність до опанування міжнародного та вітчизняного досвіду вирішення регіональних та транскордонних екологічних проблем. Вміти визначати соціально-екологічну ситуацію на рівні виробничого об’єкту, галузі чи регіону та на їх основі приймати й обґрунтовувати рішення для формування місцевих планів дій з охорони довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Нормування і прогнозування емісій промислових забруднень; • Технологічні процеси охорони навколишнього середовища;
Короткий зміст навчальної програми: Об’єкти і суб’єкти екологічного законодавства. Право власності на природні об’єкти та їх ресурси. Підстави та види юридичної відповідальності за екологічні правопорушення. Правове регулювання використання, відтворення та охорони атмосферного повітря, вод і водних ресурсів, земельних ресурсів, надр, лісів, рослинного і тваринного світу, територій природно-заповідного фонду України.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Одноріг З.С., Мальований М.С., Петрушка І.М. Екологічне право. Конспект лекцій. // Вид-во: НУ «ЛП», 2005р., - 90с. 2. Нормативно правові акти України в чинній редакції. [Електронний ресурс]. 3. ДБН А.2.2-1-03. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд. Основні положення проектування. - К.: Держкомбударх, 2004. - 20 с. 4. Науково-практичний коментар Лісового кодексу України /Г.І.Балюк, А.П.Гетьман, Т.Г.Ковальчук та інш.; за заг.ред. Г.І.Балюк.- К.: Юрінком Інтер, 2009.- 368с. 5. Науково-практичний коментар Закону України «Про охорону атмосферного повітря» / Г.І.Балюк, І.С.Гриценко, Т.Г.Ковальчук та інш.; за заг. ред.Г.І.Балюк. – К.: Юрінком Інтер, 2011. – 328с. 6. Соколова А.К. Флористичне право України: проблеми формування та розвитку. Х.: Право, 2009.- 288с. 7. Гавриш, С. Б. Кримінально-правова охорона довкілля в Україні : проблеми теорії, застосування і розвитку кримінального законодавства./Верховна Рада України, Ін-т законодавства. – Київ, 2002. – 634 с. 8. Лемківський С.С., Падун М.М. Раціональне використання і охорона водних ресурсів: Підручник. // К.: Либідь, 2006. 9. Мікієвич, М. М. Європейське право навколишнього середовища.: навч. посібник / М. М. Мікієвич, Н. І. Андрусевич,Т. О. Будякова. – Львів : ЕПЛ, 2004. – 256 с.

Нормативна база екологічного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Екологія та охорона навколишнього середовища
Код дисципліни: 7.101.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Одноріг Зоряна Степанівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність до організації робіт, пов’язаних з оцінкою екологічного стану, захистом довкілля та оптимізацією природокористування, в умовах неповної інформації та суперечливих вимог. Уміння самостійно розробити проект «Звіт з оцінки впливу на довкілля».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Нормування і прогнозування емісій промислових забруднень; • Технологічні процеси охорони навколишнього середовища;
Короткий зміст навчальної програми: Об’єкти і суб’єкти екологічного законодавства. Право власності на природні об’єкти та їх ресурси. Підстави та види юридичної відповідальності за екологічні правопорушення. Правове регулювання використання, відтворення та охорони атмосферного повітря, вод і водних ресурсів, земельних ресурсів, надр, лісів, рослинного і тваринного світу, територій природно-заповідного фонду України.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (захист курсового проекту): усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Одноріг З.С., Мальований М.С., Петрушка І.М. Екологічне право. Конспект лекцій. // Вид-во: НУ «ЛП», 2005р., - 90с. 2. Нормативно правові акти України в чинній редакції. [Електронний ресурс]. 3. ДБН А.2.2-1-03. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд. Основні положення проектування. - К.: Держкомбударх, 2004. - 20 с. 4. Науково-практичний коментар Лісового кодексу України /Г.І.Балюк, А.П.Гетьман, Т.Г.Ковальчук та інш.; за заг.ред. Г.І.Балюк.- К.: Юрінком Інтер, 2009.- 368с. 5. Науково-практичний коментар Закону України «Про охорону атмосферного повітря» / Г.І.Балюк, І.С.Гриценко, Т.Г.Ковальчук та інш.; за заг. ред.Г.І.Балюк. – К.: Юрінком Інтер, 2011. – 328с. 6. Соколова А.К. Флористичне право України: проблеми формування та розвитку. Х.: Право, 2009.- 288с. 7. Гавриш, С. Б. Кримінально-правова охорона довкілля в Україні : проблеми теорії, застосування і розвитку кримінального законодавства./Верховна Рада України, Ін-т законодавства. – Київ, 2002. – 634 с. 8. Лемківський С.С., Падун М.М. Раціональне використання і охорона водних ресурсів: Підручник. // К.: Либідь, 2006. 9. Мікієвич, М. М. Європейське право навколишнього середовища.: навч. посібник / М. М. Мікієвич, Н. І. Андрусевич,Т. О. Будякова. – Львів : ЕПЛ, 2004. – 256 с.