Медичні прилади та системи
Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.030
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Лозинський Василь Іванович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
- ЗК9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
- ЗК10. Навики здійснення безпечної діяльності.
- ЗК13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
- ФК4. Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації).
- ФК7. Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також пристрої інтернету речей, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах.
- ФКС1.1. Знання методів і засобів вивчення та аналізу впливів фізичних полів на людський організм при експлуатації біотехнічних та медичних апаратів і систем.
- ФКС1.4. Здатність експлуатувати діагностичні та терапевтичні системи та виконувати обробку діагностичної інформації.
Результати навчання: — знати етапи розвитку різної біомедичної техніки;
— знати основні види електронного біомедичного обладнання;
— знати особливості ринку медичної техніки;
— вміти організувати роботу з медичною технікою в лікувально-профілактичних закладах;
— володіти нормами безпеки при роботі з медичною технікою;
— володіти основами технічного обслуговування біомедичного обладнання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Фізика, частина 1,2.
Компонентна база біомедичної апаратури
Основи матеріалознавства
Кореквізити:
Експлуатація біомедичних апаратів
Короткий зміст навчальної програми: У курсі вивчається сучасна класифікація медичної техніки, етапи та напрямки її розвитку, порядок її технічного обслуговування та способи перевірки. Розглядаються окремі види та одиниці медичного обладнання, їх будова, а також загальні принципи їх функціонування за призначенням, а також особливості сервісу цього обладнання.
Опис: Електрокардіостимулятори та кардіовертери-дефібрилятори
Імплантовані стимулятори для нервово-м’язового контролю
Респірація та її засоби
Механічна вентиляція легень та її засоби
Медичне обладнання для забезпечення анестезії
Електрохірургічні прилади
Біомедичні лазери
Моніторинг рівня глюкози в крові та його засоби
Клінічне лабораторне обладнання
Внутрішньовенні та інші біомедичні насоси
Рентгенівська діагностична апаратура
Діагностична апаратура для отримання томограми
Магніто-резонансна та ЯМР томографія
Ультразвукова діагностична апаратура
Тепловізійна апаратура
Літотриптори
Апаратура для діагностики і лікування цукрового діабету
Методи та критерії оцінювання: Оцінки за виконання практичних робіт виставляються на основі визначення правильності, повноти та самостійності отриманих рішень за кожне з завдань:
- отримані результати правильні, повні і отримані самостійно – 100% від максимальної оцінки;
- отримані результати правильні, повні і отримані зі значною допомогою та коригуванням викладача – 90% від максимальної оцінки;
- отримані у роботі рішення правильні, але неповні і отримане зі значною допомогою та коригуванням викладача – 75% від максимальної оцінки;
- отримані результати містить помилки, але підхід до отримання рішення та застосування інструментів отримання рішення вірні – 50% від максимальної оцінки.
Екзамен проводиться у письмово-усній формі або у формі електронного тестування на базі ВНС Національного університету «Львівська політехніка» (письмова робота чи електронний тест оцінюються з 60 балів, усна компонента – з 10 балів).
Усне опитування передбачає вибіркове опитування з різних розділів курсу та виконання простих завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
Захист практичних робіт - 30 балів
Письмова компонента, тестування у ВНС - 60 балів
Усна компонента - 10 балів
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Medical Devices and Human Engineering, Edited By Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, ISBN 9781138748569, Published August 30, 2017 by CRC Press 891 Pages 299 B/W Illustrations.
2. The Biomedical Engineering Handbook Four Volume Set, By Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, Copyright Year 2015.
3. Introduction to Biomedical Instrumentation - The Technology of Patient Care, Barbara L. Christe, December 2017, DOI:10.1017/9781316882740, ISBN: 9781107185012.
4. Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation, First published: 14 April 2006, Print ISBN: 9780471263586| Online ISBN: 9780471732877| DOI: 10.1002/0471732877, Copyright © 2006 by John Wiley & Sons, Inc.
5. Медична апаратура спеціального призначення [Текст] : лаб. практикум / С. М. Злепко [та ін.] ; Вінниц. нац. техн. ун-т, Луц. біотехн. ін-т ЗАТ "Міжнар. наук.-техн. ун-т ім. Ю. Бугая". - Луцьк : Гадяк Ж. В., 2011. - 78 с. : рис., табл. - Бібліогр. в кінці розд. - 300 прим. - ISBN 978-966-2379-30-3
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).