Педагогічна практика

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: доцент, к.е.н., доцент Н.П. Яворська
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою проведення педагогічної практики здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є набуття ними навичок практичної педагогічної (навчальної та науково-методичної) діяльності у закладі вищої освіти, а також поглиблення теоретичних знань та практичних навичок зі спеціальності, набутих під час підготовки за освітньо-науковою програмою.
Завдання: Проходження здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти педагогічної практики сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних і створення нових цілісних знань та/або професійних практик, застосовувати новітні методології наукової, педагогічної, професійної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. загальні компетентності: - набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, Zoom тощо) фахові компетентності: - здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньо-наукової програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання Проходження педагогічної практики передбачає оволодіння здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти такими результатами навчання: Знання: - глибоко розуміти загальні принципи та методи економічних наук, методологію наукових досліджень, застосовувати їх в процесі проведення власних дослідженнях у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а також у викладацькій практиці - організовувати і здійснювати освітній процес у закладах освіти, розробляти і впроваджувати спеціальні освітні компоненти зі сфери підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Уміння: - уміння започаткування, планування, реалізації та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності. Автономія і відповідальність: - здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення - демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, постійна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки Методи дослідження у підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності: навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр; відвідування лекційних (3 занять), семінарських / практичних/лабораторних занять викладачів випускової кафедри (4 заняття) з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 лекції, конспектів 2 семінарських/ практичних/лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні. науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять, год. Відвідування практичних/семінарських занять Підготовка і проведення лекційних занять, год. Підготовка і проведення практичних занять Підготовка і проведення виховного заходу Підготовка звіту про проходження практики Захист звіту про проходження практики
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах: - індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу; - оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань. Порядок та критерії виставлення балів: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри й аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього: 3 відвідані лекції. Максимальна оцінка – 10 балів. 2. Відвідування практичних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри й аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього: 4 відвідані заняття. Максимальна оцінка – 10 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: - визначення триєдиної мети лекції – 3 бали; - актуалізація знань – 2 бали; - аргументування методів викладу навчальної інформації – 5 балів; - висновки – 2 бали; - подача завдання на самостійну роботу – 3 бали; - володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід – 5 балів. Максимальна оцінка – 20 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення практичного заняття за обраною темою: - визначення триєдиної мети заняття – 1 бал; - аргументування методів викладу навчальної інформації- 1 бал; - висновки, виставлення оцінок – 2 бали; - підготовка дидактичного матеріалу і володіння --майстерністю проведення заняття – 4 бали. Максимальна оцінка – 8 балів. Проведення двох практичних занять – 16 балів. 5. Виконання індивідуального завдання передбачає формування плану проведення педагогічного експерименту за темою дисертаційного дослідження Виконання індивідуального завдання оцінюється викладачем в 10 балів за такими критеріями: - обґрунтування вибору методів експериментального дослідження за темою дисертації – 5 балів; - логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення плану проведення експерименту – 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронна дисципліна «Педагогічна практика» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14510 2. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність Рекомендована література Базова 1. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки. 2. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с. 3. СВО ЛП 02.04 (2022). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-zdobuvachiv-vyshchoi-osvity Допоміжна 1. Казак, І. О. (2018). Теорія і методика викладання в вищій школі. Конспект лекцій з навчальної дисципліни. Київ, Україна: КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2. СВО ЛП 02.01. (2019). Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-osvitnoho-protsesu 3. СВО ЛП 03.09. (2019). Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів. Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-ta-provedennia-potochnoho-i-semestrovoho-kontroliu-rezultativ 4. СВО ЛП 02.06. (2019). Положення про організацію і контроль самостійної позааудиторної роботи студентів. https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-i-kontrol-samostiinoi-pozaaudytornoi-roboty-studentiv 5. СВО ЛП 03.10. (2019). Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів. Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-reitynhove-otsiniuvannia-dosiahnen-studentiv Інформаційні ресурси 1. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. (2017). Взято з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 2. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).