Споживча безпека і комфорт у сфері електронної комерції

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н, проф. Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців розуміння сучасних тенденцій у сфері реалізації електронної комерції та забезпечення безпеки і комфорту споживання, обізнаність із технологіями віртуальної економіки та методами пошуку і дослідження інформації про електронну торгівлю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: - оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. - застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності (робота з НМБД), автоматичне формування посилань на літературні джерела тощо). фахові: - здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти. - здатність до критичного переосмислення і розвитку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до врахування неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. - здатність застосовувати сучасні інформаційнокомунікативні технології (інформаційні системи, хмарні технології, комунікаційні технології передачі та обміну інформацією), прилади та обладнання (в тому числі комп'ютерна техніка, апаратнопрограмне забезпечення), необхідні для виконання інноваційної науково-дослідної, педагогічної, професійної діяльності в підприємницьких, торговельних та біржових структурах. Здатність виявляти і трактувати сучасні тенденції у сфері реалізації електронної комерції та забезпечення безпеки і комфорту споживання, обізнаність із технологіями віртуальної економіки та методами пошуку і дослідження інформації про реалізацію електронної торгівлі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • передові концептуальні, методологічні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності та/або на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, які є достатніми для проведення наукових, прикладних досліджень на рівні актуальних світових досягнень, отримання нових знань та/або здійснення інноваційної професійної діяльності; • знання сучасних технологій електронної комерції, обізнаність із методами захисту інформації у віртуальній торгівлі та забезпечення необхідного рівня комфорту споживання продукції, яка розповсюджується з використанням електронної комерції; • знання сучасних особливостей міжнародного правового регулювання офшорного бізнесу та його ролі у торговельному підприємництві; • вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому; • використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях; • уміння критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї; • уміння аналізувати сучасні теоретичні та прикладні положення у сфері електронної комерції, досліджувати досвід реалізації віртуальної торгівлі на практиці, визначати та вдосконалювати рівень захисту інформації у сфері електронної торгівлі; • уміння реалізовувати та вдосконалювати процес кластеризації підприємництва на основі сучасних теоретичних концепцій та досвіду економічно розвинених країн; • здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення. РН 01. Мати передові концептуальні, методологічні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності та/або на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, які є достатніми для проведення наукових, прикладних досліджень на рівні актуальних світових досягнень, отримання нових знань та/або здійснення інноваційної професійної діяльності РН 14. Знання сучасних технологій електронної комерції, обізнаність із методами захисту інформації у віртуальній торгівлі та забезпечення необхідного рівня комфорту споживання продукції, яка розповсюджується з використанням електронної комерції. РН 20. Знання сучасних особливостей міжнародного правового регулювання офшорного бізнесу та його ролі у торговельному підприємництві КОМ 1. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому КОМ 2. Використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях УМ 1. Уміння критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї. УМ 5. Уміння аналізувати сучасні теоретичні та прикладні положення у сфері електронної комерції, досліджувати досвід реалізації віртуальної торгівлі на практиці, визначати та вдосконалювати рівень захисту інформації у сфері електронної торгівлі. УМ 12. Уміння реалізовувати та вдосконалювати процес кластеризації підприємництва на основі сучасних теоретичних концепцій та досвіду економічно розвинених країн. АіВ 3. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Евристика та синектика Управління підприємництвом на засадах методів евристики Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Методи дослідження у підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання сучасних тенденцій у сфері реалізації електронної комерції; забезпечення споживчої безпеки та комфорту споживання; відбувається ознайомлення із технологіями віртуальної економіки та методами пошуку і дослідження інформації про реалізацію електронної торгівлі; вивчається методологія та інструментарії наукових досліджень при здійсненні теоретичних та емпіричних досліджень у сфері споживчої безпеки і комфорту електронної комерції.
Опис: Сучасні тенденції у сфері реалізації електронної комерції Методологія та інструментарії наукових досліджень при здійсненні теоретичних та емпіричних досліджень у сфері споживчої безпеки і комфорту електронної комерції – Технології віртуальної економіки Методи пошуку і дослідження інформації про реалізацію електронної торгівлі Споживча безпека і комфорт у сфері електронної комерції Методи захисту інформації у віртуальній торгівлі та забезпечення необхідного рівня комфорту споживання продукції, яка розповсюджується з використанням електронної комерції
Методи та критерії оцінювання: Робота на практичних заняттях (10 балів): -розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів (10 балів); - опитування, тестування (10 балів) Поточний контроль (30 балів) письмова компонента (50 балів) усна компонента (20 балів) Екзаменаційний контроль (30 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: робота на практичних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 5 балів, опитування, тестування - 5 балів, разом – 10 балів; • за виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 4 балів) – 20 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Аспірант має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, аспірант правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється аспіранту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється аспіранту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Вступ до спеціальності» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4194 2. Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти згідно Наказу МОНУ від 13.11.2018 р. №1243 3. ОНП зі спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» http://directory.lpnu.ua/majors/ISD/6.076.00.00/8/2019/ua/full 4. Князь С.В., Русин-Гриник Р.Р. Вступ до спеціальності: 076 “Підприємництво, торгівля та біржова діяльність”: Електронний навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. Електронний оптичний диск (DVD). Рекомендована література Базова 1. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 2. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 №1556-VII [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 3. ESG [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://ihed.org.ua/images/pdf/standards-andguidelines_for_qa_in_the_ehea_2015.pdf 3. ISCED (МСКО) 2011 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.uis.unesco.org/education/documents/isced-2011-en.pdf 4. ISCED-F (МСКО-Г) 2013 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/isced-fields-of-education-training2013.pdf 5. Класифікатор професій (КП) станом на 01.10.2015 р. [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://buhgalter911.com/res/spravochniki/klassifikprofessiy.aspx 6. Класифікація видів економічної діяльності: національний класифікатор України КВЕД 009:2010 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://dtkt.com.ua/show/0sid0177.html 7. Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2016 р. № 600 (зі змінами) [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivnipovidomlennya-2016-06-01-metodichnirekomendacziyi-shhodo-rozroblennya-stand 8. Національна рамка кваліфікацій: Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF 9. Про затвердження зміни до національного класифікатора України ДК 003-2010: наказ Мінекономрозвитку України від 02.09.2015 р. № 1084 12 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://buhgalter911.com/ShowArticle.aspx?a=272508 10. Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-%D0%BF 11. Про особливості запровадження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266: наказ МОН України від 06.11.2015 № 1151 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1460-15 Допоміжна 1. TUNING (для ознайомлення зі спеціальними (фаховими) компетентностями та прикладами стандартів [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.unideusto.org/tuningeu/ 2. Tuning Educational Structures in Europe [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://www.unideusto.org/tuningeu/ 3. Національний глосарій 2014 [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/glossariy_Visha_osvita_2014_tempus-office.pdf 4. Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти [Електронний ресурс]. – режим доступу: file:///D:/Users/Dell/Downloads/BolonskyiProcessNewParadigmHE.pdf 5. Розвиток системи забезпечення якості вищої освіти в Україні: інформаційноаналітичний огляд [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/Rozvitok_sisitemi_zabesp_yakosti_VO_UA_201 5.pdf 6. Розроблення освітніх програм: методичні рекомендації [Електронний ресурс]. – режим доступу: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/rozroblennya_osv_program_2014_ Інформаційні ресурси 1. Внутрішні стандарти якості Львівськохї політехніки https://lpnu.ua/vnutrishnistandarty
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).